جستجو

گوشی سامسونگ سری M

گوشی سامسونگ سری M

گوشی‌‌های میان‌رده و اقتصادی سامسونگ پرفروش‌ترین مدل‌های غول فناوری کره هستند و نقش مؤثری در تبدیل سامسونگ به بزرگترین تولید‌کننده موبایل دنیا داشته‌اند. با گسترش نفوذ برندهای رقیب، به‌خصوص برندهای چینی در بازار و همچنین تنوع و تعدد بالای مدل‌های این شرکت‌ها، سامسونگ نیز تصمیم گرفت تا خطوط تولید و انواع مدل‌ها و سری محصولات میان‌رده خود را گسترش دهد تا بتواند سهم بازار خود را حفظ کند. به همین دلیل در سالهای اخیر شاهد معرفی سری محصولاتی چون خانواده Galaxy M و در ادامه خانواده Galaxy F بودیم. در این مقاله به بررسی انواع گوشی سامسونگ سری M و قابلیت‌ها و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 

معرفی ویژگی‌های سری M گوشی سامسونگ

 

خانواده Galaxy M از سال 2019 میلادی به جمع محصولات میان‌رده و اقتصادی سامسونگ اضافه شد و در حقیقت ادامه نسل گوشی‌های Galaxy Mega سامسونگ هستند. گوشی‌هایگلکسی M به نسبت سری A این برند، گوشی‌های جدیدتری محسوب می‌شوند. در توصیف محصولات سری M سامسونگ باید گفت، محصولات این خانواده بر خلاف سری A که بیشتر بر روی ظاهر و کیفیت ساخت بدنه، دوربین و ویژگی‌هایی از قبیل مقاومت در برابر آب تمرکز دارند، نمایشگر‌های بزرگتر، تراشه بهتر و به‌خصوص باتری با ظرفیت بالاتری را عرضه می‌کنند. البته در مدل‌های جدید این دو خانواده، مرزبندی‌های قبلی کم‌رنگ‌تر شده و حالا بسیار به یکدیگر شبیه هستند و سامسونگ با عرضه سری A و M بیشتر به دنبال طراحی و تولید مدل‌های مختلف با مشخصات متفاوت برای پوشش طیف بیشتری از کاربران و نیازهای آنها است.

طراحی آخرین مدل گوشی سامسونگ سری M، همانند برادران خود در سری گلکسی A به پرچمداران سامسونگ بسیار شبیه شده و از آنها الهام گرفته‌اند. تمامی گوشی‌های این سری با بدنه و فریم پلاستیکی تولید می‌شوند؛ هر چند کیفیت ساخت بالایی دارند. سامسونگ ویژگی مقاومت در برابر آب را در انحصار سری A نگاه داشته؛ اما در عوض در برخی مدل‌های سری M شاهد ارائه باتری‌های بسیار بزرگ هستیم. بسیاری از مشخصات فنی دیگر از جمله تراشه، حافظه و توان شارژ مشابه سری A است؛ اما در سری M شاهد استفاده بیشتری از پردازنده‌هایی به جز اگزینوس از جمله کوالکام و مدیاتک هستیم. گوشی‌های سری M بیشتر با هدف بازار هند طراحی و تولد شدند و هنوز هم عمده فروش آنها در کشور هندوستان انجام می‌شود. گفتنی است گوشی‌های Galaxy M سامسونگ در بازه قیمتی مشابهی نسبت به گوشی‌های گلکسی A قرار دارند؛ هر چند همواره از نظر قیمت نسبت به مدل معادل خود در آن خانواده یک پله ارزان‌تر به فروش می‌رسند. شما در فروشگاه ایکالاتو میتوانید قیمت روز گوشی سامسونگ از انواع مدلها را مشاهده نمایید.

بهترین گوشی‌های سری M

 

انواع مدل‌های سری M سامسونگ

گوشی‌های خانواده سری گلکسی M سامسونگ دقیقاً از همان سیستم دسته‌بندی سری A این برند پیروی می‌کنند و به ترتیب از میان‌رده به اقتصادی با پیشوند M5، M3، M2 و M1 نام‌گذاری می‌گردند. جدیدترین و بهترین گوشی‌های سری M در بخش میان‌رده 2023 این خانواده گوشی‌های گلکسی M54 و M34 و همچنین جدیدترین گوشی اقتصادی‌ آن M14 هستند. امسال سامسونگ گوشی مدل M24 را معرفی نکرد و اعضای این خانواده در همین 3 مدل خلاصه می‌گردند.

 

جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری M

 

گوشی Galaxy M54 سامسونگ

 

این گوشی بالاترین مدل گوشی سامسونگ سری M سال 2023 در بخش میان‌رده محسوب می‌شود که در ماه مارس و تنها یک هفته پس از مدل معادل A54 معرفی شد. طراحی این محصول مانند سایر میان‌رده‌های امسال سامسونگ با الهام از پرچمداران سری S ولی با حفظ ژن محصولات سابق این خانواده انجام گرفته است. بدنه و فریم پلاستیکی است؛ اما متریال مورد استفاده و کیفیت ساخت آن قابل قبول هستند. صفحه نمایش این محصول یکی از نقاط قوت آن است که از یک پنل 120 هرتز بزرک 6.7 اینچی از نوع SuperAMOLED Plus با رزولوشن FHD+ و محافظت گوریلاگلس 5 بهره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. گلکسی M54 اندروید 13 و رابط کاربری OneUI 5.1 را اجرا می‌کند، همانند همتای خود A54 به تراشه 5 نانومتری Exynos 1380 با پشتیبانی از شبکه 5G، حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و گرافیک Mali-G68 MP5 مجهز شده است. هر دو دوربین اصلی سه‌گانه 108/8/2 و سلفی 32 مگاپیکسل کیفیت تصویر خوبی دارند و قادر به فیلمبرداری تا کیفیت 4K هستند. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور و درگاه USB-C 2.0 اشاره کرد. اما برگ برنده Galaxy A54 باتری غول‌پیکر 6000 میلی‌آمپرساعت آن است که با توان شارژ سریع 25 وات همراهی می‌شود.

 

آخرین مدل گوشی سامسونگ سری M

 

گوشی Galaxy M34 سامسونگ

 

ظاهر گوشی گلکسی M34 بسیار شبیه به برادر بزرگترش M54 است و تنها ابعاد کمی کوچکتر دارد. همان طراحی الهام گرفته شده از پرچمداران S23 سامسونگ؛ اما با ژن قدیمی سری M که در لبه‌های قاب پشتی با انحنای مشخصی خمیدگی دارد و مانند سری S و A تخت نیست. گوشی از یک نمایشگر 120 هرتز 6.4 اینچی SuperAMOLED با رزولوشن FHD+ و لایه محافظ گوریلاگلس 5 استفاده می‌کند. گلکسی M34 در بخش نرم‌افزار از اندروید 13 به همراه رابط کاربری OneUI 5.1، و در بخش پردازش از تراشه 5 نانومتری Exynos 1280 با پشتیبانی از شبکه 5G، حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و گرافیک Mali-G68 بهره می‌برد. دوربین اصلی از سه سنسور 50/8/2 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 4K@30fPS و دوربین سلفی از سنسور 13 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 1080@30fps تشکیل شده‌اند. گلکسی M34 نیز مانند مدل بالاتر M54 از یک برگ برنده مهم یعنی باتری 6000 میلی‌آمپرساعت برخوردار است. از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌‌توان به تون شارژ سریع 25 وات، بلوتوث 5.3 و حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور اشاره کرد.

 

بالاترین مدل گوشی سامسونگ سری M

 

گوشی Galaxy M14 سامسونگ

 

مدل اقتصادی گوشی Galaxy M14 سامسونگ خوش‌قیمت‌ترین و بهترین گوشی سری M سامسونگ در سال 2023 به شمار می‌رود. این گوشی نیز با الهام از سری پرچمدار گلکسی S23 و مشابه سایر مدل‌های سری M طراحی شده؛ هر چند از نظر ابعاد یک گوشی نسبتاً بزرگ محسوب شده و بین گلکسی M32 و M54 قرار می‌گیرد. نمایشگر این گوشی از یک پنل 90 هرتز 6.6 اینچ PLS-LCD با رزولوشن FHD+ و محافظت گوریلاگلس 5 تشکیل شده است. همان‌طور که در این مقاله چندین بار اشاره شد، یکی از مهمترین ویژگی‌های ممتاز گوشی‌های سری M ظرفیت بالای باتری است و گوشی M14 نیز با باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپرساعت روانه بازار شده؛ هر چند نسخه گلوبال این محصول از توان شارژ 15 وات (بر خلاف نسخه هند با توان شارژ 25 وات) بهره می‌برد که زمان شارژ دستگاه را افزایش می‌دهد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به اندروید 13 با OneUI 5.1، تراشه 5 نانومتری Exynos 1330، گرافیک Mali-G68 MP2، بلوتوث 5.2 و درگاه USB-C اشاره کرد.

 

گوشی گلکسی M14 سامسونگ

 

نظرات مشتریان ایکالاتو درباره جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری M

 

حقیقت این است که گوشی‌های سری M سامسونگ در بازار ایران به اندازه سری A محبوبیت ندارد؛ اما طرفداران پرو پا قرصی دارد و علاقه‌مندان آن دقیقاً می‌دانند چرا محصولات این سری را انتخاب کرده‌اند. کاربرانی که بیشتر به دنبال زیبایی ظاهری و دوربین با کیفیت هستند به سراغ گکسی A می‌روند ولی کاربرانی که خیلی در بند جدید و مدرن بودن ظاهر دستگاه نیستند و از گوشی بیشتر انتظار نمایشگر، دوربین و عملکرد خوب و همچنین باتری قدرتمند را دارند، به سراغ سری M می‌روند. عمده نظرات در مورد محصولات سری M مثبت است و به قیمت به‌صرفه در ازای مشخصات خوب اشاره دارد؛ هر چند برخی کاربران نسبت به متریال بدنه، گرم شدن (نه داغ شدن) در هنگام شارژ در مواردی اندک و همچنین سرعت شارژ پایین محصولات این سری (و به طور کلی تمامی محصولات سامسونگ) در مقایسه با رقبای چینی گلایه دارند.

 

همچنین راجع به سایر سری های گوشی سامسونگ بخوانید:

 

 

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display