جستجو

گوشی سامسونگ سری F

گوشی سامسونگ سری F

عرضه گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده در مدل‌ها و سری‌های مختلف و با مشخصات متفاوت، یکی از مهمترین و اصلی‌ترین استراتژی‌های برندهای تولیدکننده موبایل برای در اختیار گرفتن سهم بازار بیشتر و پاسخ دادن به سلایق متنوع کاربران به شمار می‌رود. سامسونگ نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان گوشی‌های میانی و اقتصادی خود را در 3 سری شامل سری A، M و F به بازار عرضه می‌کند که شما میتوانید برای خرید گوشی سامسونگ در انواع مدلهای آن به فروشگاه ایکالاتو مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی‌های سری F سامسونگ و ویژگی‌های این مدل‌ها بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

معرفی ویژگی‌های گوشی سامسونگ سری F

 

گوشی‌های سری اف سامسونگ مجموعه محصولات میان‌رده و اقتصادی این برند را شامل می‌شوند که مانند سری M عموماً برای بازار هند طراحی و تولید می‌شوند. در حقیقت محصولات این سری دورگه‌هایی هستند که برخی مشخصات مانند طراحی ظاهری، نمایشگر و دوربین خود را از سری A و تراشه و باتری و توان شارژ خود را از سری M به ارث برده‌اند. از مهمترین ویژگی‌‌های سری F می‌توان به نمایشگر عالی با ابعاد بزرگ و رزولوشن بالا، عملکرد خوب پردازشی، دوربین قابل اتکا و معقول و همچنین از همه مهمتر باتری غول پیکر اشاره کرد که تقریباً در تمامی مدل‌ها 6000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

 

سامسونگ سری F

 

انواع مدلهای سری F سامسونگ

 

گوشی‌های سامسونگ سری F نیز مانند سری M دو طیف محصولات میان‌رده و اقتصادی را پوشش می‌دهند. سری F سامسونگ که حتی جدیدتر و جوانتر از سری M به شمار می‌روند، طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شوند. گوشی‌های سری F سال 2023 در دو مدل میان‌رده Galaxy F54 و Galaxy F32 و همچنین مدل اقتصادی و خوش‌قیمت Galaxy F14 عرضه می‌گردد. سامسونگ مانند سری M امسال مدل F24 را معرفی نکرده و محصولات 2023 این خانواده محدود به همین سه مدل می‌شود؛ اما در نگاه کلی تمامی مدل‌های سری A، M و F مجموعه متنوعی از محصولات را در اختیار کاربران می‌گذارند که تقریباً هر نوع نیاز کاربری و سلیقه‌‌ای را پوشش می‌دهند.

 

بهترین مدل گوشی سامسونگ سری F

 

گوشی Galaxy F54 سامسونگ

 قیمت گوشی f54 سامسونگ

گوشی گلکسی F54 به عنوان بهترین گوشی سری F سامسونگ از جهات مختلف شباهت بسیاری به مدل‌های معادل خود در سری A و M دارد. طراحی گوشی با الهام از پرچمداران سری S این برند و مشابه سری A انجام گرفته که خمیدگی اندک در لبه‌های قاب پشتی از سری M به ارث رسیده است. این محصول از صفحه نمایش عالی 120 هرتز 6.7 اینچی از نوع SuperAMOLED Plus بهره می‌برد. این نمایشگر نسبت تصویر 20:9 و رزولوشن FHD+ معادل 1080x2400 پیکسل دارد و از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار است. گلکسی M54 اندروید 13 به همراه رابط کاربری OneUI 5.1 را اجرا می‌کند. سامسونگ در این محصول از تراشه جدید 5 نانومتری اختصاصی خود یعنی Exynos 1380 استفاده کرده که شامل پردازنده هشت هسته‌ای (4 هسته 2.4 گیگاهرتز + 4 هسته 2.0 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 می‌گردد. این گوشی با ترکیب 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌گردد.

دوربین اصلی Galaxy M54 از یک ماژول سه‌گانه تشکیل شده که شامل سنسور واید 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال OIS، سنسور التراواید 8 مگاپیکسل، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی 32 مگاپیکسل می‌گردد. گفتنی است هر دو دوربین اصلی و سلفی قادر به فیلمبرداری تا کیفیت 4K@30fps هستند که به‌خصوص برای دوربین سلفی عالی است. مهمترین ویژگی این گوشی مانند تمامی مدل‌های سری F بهره بردن از باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعت است که ماندگاری شارژ بسیار بالایی را فراهم می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به توان شارژ سریع 25 وات، حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور، پشتیبانی از فناوری 5G، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3 و درگاه USB-C اشاره کرد.

 

گوشی‌های سری F سامسونگ

 

گوشی Galaxy F34 سامسونگ

 

عضو میان‌رده ارزان‌تر سامسونگ سری اف یعنی گلکسی F34 از نظر طراحی کاملاً مشابه برادر بزرگتر خود گلکسی F54 است. این گوشی از صفحه نمایش 120 هرتز 6.5 اینچی SuperAMOLED با رزولوشن FHD+ و روشنایی 1000 نیت بهره می‌برد. سیستم عامل محصول اندروید 13 به همراه رابط کاربری OneUI 5.1 است. گلکسی F34 از تراشه 5 نانومتری Exynos 1280 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و گرافیک Mali-G68 به همراه ترکیب حافظه تا 8/128 گیگابایت استفاده می‌کند. دوربین اصلی گوشی شامل سنسور واید 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال، سنسور التراواید 8 مگاپیکسل با زاویه دید 120 درجه، سنسور 2 مگاپیکسل و فیلمبرداری تا کیفیت 4K به همراه دوربین سلفی 13 مگاپیکسل با فیلمبرداری 1080@30fps می‌گردد. این گوشی نیز از ویژگی ممتاز باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعت برخوردار است. از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان به بلوتوث 5.3، درگاه USB-C 2.0، توان شارژ سریع 25 وات و حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور اشاره کرد.

 

گوشی‌های سری اف سامسونگ

 

گوشی Galaxy F14 سامسونگ

 

گلکسی F14 اقتصادی‌ترین مدل گوشی‌های سامسونگ سری F سال 2023 میلادی و از نظر طراحی کاملا مشابه دو مدل دیگر این خانواده یعنی گلکسی F54 و F34 است؛ هر چند در قسمت دوربین اصلی یک ماژول دوگانه جای دوربین سه‌گانه معمول در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی امسال است. سامسونگ در این محصول از صفحه نمایش 90 هرتز 6.6 اینچ از نوع PLS-LCD با رزولوشن FHD+ و لایه محافظ گوریلاگلس 5 استفاده کرده که از نظر ابعاد بین F54 و F34 قرار می‌گیرد. دستگاه اندروید 13 و رابط کاربری OneUI 5.0 را اجرا می‌کند و به تراشه 5 نانومتری Exynos 1330 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و گرافیک Mali-G68 MP2 و ترکیب حافظه تا 6/128 گیگابایت مجهز شده است. دوربین اصلی شامل یک دوربین دوگانه 50/2 مگاپیکسل می‌گردد و با دوربین سلفی 13 مگاپیکسل همراهی می‌شود. گفتنی است هر دو دوربین قادر به فیلمبرداری تا کیفیت 1080@30fps هستند. باتری گلکسی F14 ظرفیتی معادل 6000 میلی‌آمپرساعت دارد که برای یک گوشی در این بازه قیمتی بسیار فوق‌العاده است. از دیگر مشخصات فنی محصول می‌توان به بلوتوث 5.2، درگاه USB-C 2.0 و توان شارژ 25 وات اشاره کرد که این توان شارژ نیز در محصولات اقتصادی سامسونگ کم‌نظیر و بی‌سابقه بوده و جایگزین توان شارژ 15 وات معمول در این رده قیمتی شده است.

 

سامسونگ سری اف

 

نظرات مشتریان ایکالاتو درباره سامسونگ سری F

 

انواع گوشی سری F سامسونگ تقریباً محصولات جدیدی در بازار جهانی و به‌خصوص بازار ایران محسوب می‌شوند و هنوز به‌طور کامل جای خود را باز نکرده‌اند. به همین دلیل برای بازخورد دقیق‌تر مشتریان در مورد این محصولات باید بیشتر صبر کرد. البته نظر فعلی کاربران در مورد محصولات سری F سامسونگ تا به اینجا بسیار مثبت بوده است. طراحی مدرن، نمایشگر عالی، دوربین باکیفیت، عملکرد مناسب و مهمتر از همه باتری قدرتمند از جمله ویژگی‌هایی است که کاربران رضایت خود را در مورد محصولات این سری عنوان کرده‌اند. البته علی‌رغم اینکه توان شارژ سریع 25 وات این محصولات به‌خصوص در بخش اقتصادی به نسبت سایر خانواده‌های میان‌رده و اقتصادی سامسونگ برتری دارد؛ اما پایین بودن آن در مقایسه با رقبا به خصوص محصولات برندهای مطرح چینی مورد انتقاد کاربران بوده است.

 

سوالات متداول سری F سامسونگ

 

سری F سامسونگ چه تفاوتی با سری A سامسونگ دارد؟

 

محصولات سری A بیشتر بر روی کیفیت ساخت، متریال بدنه، طراحی، مقاومت در برابر آب و دوربین متمرکز هستند؛ اما محصولات سری F قیمت به صرفه، باتری قدرتمند و توان شارژ بالا را ارائه می‌دهند.

 

سری F سامسونگ چه تفاوتی با سری M سامسونگ دارد؟

 

محصولات سری F و M بسیار شبیه هستند و تفاوت اندکی دارند. در حقیقت سری F تلفیقی از مشخصات سری A و M سامسونگ محسوب می‌شود. طراحی، نمایشگر و کیفیت ساخت و بدنه بهتر از سری A و باتری قدرتمند و توان شارژ بالا از سری M در محصولات این سری به ارث رسیده است.

 

معایب سری F سامسونگ چیست؟

 

گوشی‌های سامسونگ سری F به نسبت قیمت خود تقریباً ایراد خاصی ندارند و اغلب کاستی‌های احتمالی آن به دلیل تلاش سامسونگ برای کاهش قیمت و صرفه بیشتر این محصولات در بازارهای هدف حاصل شده است. از جمله نکات منفی محصولات این خانواده می‌توان به بدنه پلاستیکی، تراشه معمولی (هر چند متناسب با قیمت)، توان شارژ پایین به نسبت رقبا اشاره کرد.

 

همچنین راجع به سایر سری های گوشی سامسونگ بخوانید:

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display