جستجو

گوشی سامسونگ سری A

گوشی سامسونگ سری A

سامسونگ سالهاست رتبه اول فروش گوشی هوشمند جهان را در اختیار دارد و این امر را مدیون عوامل و دلایل بسیاری است. تحقیق و توسعه خستگی‌ناپذیر و گسترده این برند در تمامی شاخه‌های فناوری مرتبط با دستگاه‌های دیجیتال در بخش‌های مهم و کلیدی مانند صفحه نمایش، صنایع نیمه هادی (تراشه‌ها و حافظه‌ها)، دوربین، باتری  و ... باعث شده این برند در تولید و عرضه بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال کاربردی مانند گوشی، تبلت و کامپیوتر یکی از پیشتازترین کمپانی‌ها باشد. همچنین کیفیت بالا و قیمت متناسب محصولات این برند باعث شده مدل‌های متنوع گوشی هوشمند این برند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند. در این میان و علی‌رغم زیبایی و قدرت گوشی‌های پرچمدار و گران‌ قیمت گوشی سامسونگ، گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این برند که در خانوده‌‌های گلکسی A، M و اخیراً گلکسی F قرار می‌گیرند، با توجه به طراحی چشم‌نواز، مشخصات قابل توجه و قیمت خود، ارزش خرید بسیار بالایی پیدا کرده و در نهایت بیشترین حجم فروش این برند را به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا انواع جدیدترین گوشی سامسونگ سری A، مشخصات و قابلیت‌های آنها و نظرات کاربران در مورد این محصولات را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های سری A گوشی سامسونگ

 

گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی 2024 سامسونگ از نظر طراحی و برخی مشخصات فنی بیشتر از هر سالی به یکدیگر شباهت پیدا کرده‌اند و در عین حال از پرچمداران سری S این برند الهام گرفته‌اند. انواع مدل‌ گوشی‌های سامسونگ سری A نیز پیرو همین موضوع، بیش از پیش به برادران گران‌قیمت خود شبیه شده‌اند و تقریباً همه محصولات جدید این خانواده در بخش‌های مختلف نسبت به مدل‌های پیشین خود بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. محصولات این سری بیشتر از هر چیز بر روی ظاهر زیباتر، کیفیت بالاتر متریال به کار رفته و دوربین با کیفیت تمرکز دارند. امسال سامسونگ از گوشی Galaxy A74 رونمایی نکرد و به این ترتیب اعضای میان‌رده غول فناوری کره به دو مدل برتر گلکسی A54 و A34 محدود می‌شوند. مدل‌های اقتصادی میانی این برند نیز شامل گلکسی A24 و A14 می‌گردد. گفتنی است برخی مدل‌های مقرون به صرفه مانند Galaxy A04، Galaxy A04s و Galaxy A04e نیز در بازار به فروش می‌رسند که تحت لیسانس سامسونگ با قیمتی بسیار ارزان به فروش می‌رسند؛ اما در این مقاله به آنها نخواهیم پرداخت.

 

جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری A

 

گوشی Galaxy A54 سامسونگ

گوشی گلکسی A54 بهترین گوشی سامسونگ سری A در سال 2024 است که از مشخصاتی نظیر نمایشگر عالی، دوربین بسیار با کیفیت و عملکرد خوب برخوردار است. این محصول از ظاهر زیبایی برخوردار است که کاملاً از طراحی نسخه پایه و پلاس سری S23 پرچمداران این برند الهام گرفته شده و این تشابه به حدی است که بسیاری از کاربران در نگاه اول ممکن است قادر به تشخیص گوشی Galaxy A54 از سری S23 نباشند.سامسونگ پشت و روی این محصول را با گوریلاگلس 5 پوشانده است؛ اما فریم دور محصول پلاستیکی است. ماژول دوربین سه‌گانه مهمترین دلیل شباهت این گوشی با پرچمداران سامسونگ است و به صورت عمودی مستقیماً درون حفره‌هایی روی قسمت بالا سمت چپ قاب پشتی جای گرفته‌اند. گلکسی A54 زیبا، خوش‌دست، شیک و براق ساخته شده و با موفقیت حس یک محصول با قیمت بالاتر را منتقل می‌کند. قیمت a54 128 را در ایکالاتو مشاهده کنید. 

 

گوشی Galaxy A54 به عنوان آخرین مدل گوشی سامسونگ سری A از یک صفحه نمایش عالی بهره می‌برد که یک پنل 120 هرتز 6.4 اینچ از نوع Super AMOLED است. رزولوشن این پنل FHD+ برابر با 1080x2340 بوده و از روشنایی تا 1000 نیت و قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند. نقطه قوت اصلی گوشی Galaxy A54 قطعاً دوربین با کیفیت آن است. این ماژول از سنسور واید 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال OIS، سنسور الترا واید 12 مگاپیکسل با زاویه دید 123 درجه و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسل تشکیل شده است. جالب است بدانیم سنسور 50 مگاپیکسل واید همان حسگری است که در گوشی گلکسی S23 استفاده شده و به همین دلیل تصاویر و ویدیوهای ثبت شده کیفیت بسیار بالایی دارند. البته به دلیل سطح پایین‌تر عملکرد تراشه گلکسی A54 برخی قابلیت‌های این سنسور تضعیف شده‌اند، به طور مثال فیلمبرداری این دوربین به کیفیت 4K@30fps محدود شده است. همچنین دوربین سلفی این محصول نیز از یک سنسور واید 32 مگاپیکسل بهره می‌برد که تصاویر زیبا و با جزئیاتی ثبت می‌کند و همانند دوربین اصلی قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K@30fps است.

از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان به برخورداری از گواهینامه IP67، سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری OneUI 6.0، تراشه Exynos 1380 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و گرافیک Mali-G68 MP5، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، درگاه USB-C 2.0، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و توان شارژ 25 وات اشاره کرد.

جدیدترین گوشی سامسونگ سری A

 

گوشی GalaxyA24 سامسونگ

گلکسی A24 برترین مدل اقتصادی سامسونگ سری A در سال 2024 محسوب می‌شود و این برند به دلایلی و بر خلاف سال قبل تنها مدل 4G آن را عرضه کرده و خبری از نسخه 5G نیست. گلکسی A24 نیز مانند سایر اعضای خانواده سری A طراحی الهام گرفته شده از سری پرچمدار S23 را دنبال می‌کند. صفحه نمایش محصول به نسبت قیمت آن بسیار عالی است و شامل پنل 90 هرتز 6.5 اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن FHD+ می‌گردد. روشنایی نمایشگر تا 1000 نیت می‌رسد و محتوای آن زیر مستقیم و زیر نور آفتاب به خوبی دیده می‌شود. گوشی Galaxy A24 به صورت پیش‌فرض اندروید 13 به همراه رابط کاربری OneUI 5.1 را اجرا می‌کند؛ اما در حال حاضر امکان به‌روزرسانی به اندروید 14 را نیز دارد.

 

سامسونگ در این گوشی به سراغ تراشه 6 نانومتری Helio G99 مدیاتک رفته است. این تراشه از یک پردازنده هشت هسته‌ای شامل 2 هسته 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 می‌گردد و عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین اصلی سه‌گانه 50/5/2 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری FHD، دوربین سلفی 13 مگاپیکسل با فیلمبرداری FHD، بلوتوث 5.3، حسگر اثر انگشت کنار دستگاه، درگاه USB-C 2.0، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و توان شارژ 25 وات اشاره کرد.

 

گوشی‌های سامسونگ سری A

 

گوشی Galaxy A14 5G سامسونگ

گلکسی A14 5G یکی از اقتصادی‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین مدل‌های آخرین سری A سامسونگ است. این گوشی بسیار مشابه سایر اعضای خانواده گلکسی A سامسونگ 2024 و با الهام از پرچمداران این برند طراحی شده است. علی‌رغم قیمت پایین، این محصول از ظاهر زیبا و کیفیت ساخت منتسبی برخوردار است. صفحه نمایش از یک پنل 90 هرتز 6.6 اینچ گوشی از نوع PLS LCD با رزولوشن FHD تشکیل شده؛ اما ابعاد بزرگ و وضوح مناسبی دارد. گوشی در بازه قیمتی خود از مشخصات قابل قبولی برخوردار است که در میان آنها می‌توان به سیستم عامل اندروید 13، تراشه 5 نانومتری Exynos 1330، گرافیک Mali-G68 MP2، دوربین سه‌گانه 50/2/2 مگاپیکسل، سلفی 13 مگاپیکسل، حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور، بلوتوث 5.2، درگاه USB-C 2.0، باتری 5000 میلی‌آمپر، توان شارژ 15 وات اشاره کرد. قیمت گوشی سامسونگ a14 را در ایکالاتو مشاهده کنید.

 

بهترین گوشی سامسونگ سری A

 

نظرات مشتریان ایکالاتو درباره بهترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری A

تمامی گوشی‌های سری A سامسونگ و به‌خصوص مدل‌های سال 2024 از محبوب‌ترین گوشی‌های دنیا محسوب می‌شوند و مورد علاقه بسیاری از کاربران هستند. این محصولات کیفیت ساخت بالایی دارند و از مشخصات بسیار خوبی بهره می‌برند و در کل سامسونگ به عنوان برندی قابل اطمینان در ذهن کاربران جای گرفته است. گوشی‌های Samsung سریA از نمایشگر مناسب، دوربین‌های به نسبت با کیفیت، عملکرد خوب و باتری با ظرفیت بالا بهره می‌برند. البته این محصولات مانند هر مدل دیگری در بازار علاوه بر نقاط قوت ذکر شده، معایبی نیز دارند و برخی کاربران و مشتریان در این خصوص اغلب به مواردی از قبیل اینکه سامسونگ بهتر است کمی در انتخاب تراشه دست و دلبازتر عمل کند یا این موضوع که توان شارژ گوشی‌های سری A در مقایسه با رقبا، به خصوص رقبای مطرح چینی حرفی برای گفتن ندارد، اشاره می‌کنند.

 

همچنین راجع به سایر سری های گوشی سامسونگ بخوانید:

 

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display