جستجو

گوشی سامسونگ سری Z

گوشی سامسونگ سری Z

گوشی‌های تلفن همراه از بدو پیدایش تا به امروز تغییرات و پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده‌‌اند و از مدل‌های ساده به دستگاه‌هایی پیشرفته تبدیل شده‌اند که می‌توانند همچون کامپیوترهای قدرتمند جیبی ایفای نقش کنند. گوشی‌های هوشمند سامسونگ از برترین و قدرتمندترین مدل‌های بازار محسوب می‌شوند که از به‌روزترین مشخصات فنی و قابلیت‌های بسیار کاربردی بهره می‌برند. غول فناوری کره با عرضه محصولات خلاقانه بارها ثابت کرده در حوزه گوشی موبایل، یک برند پیشرو است و در سال 2019 با معرفی و عرضه اولین گوشی تاشو و منعطف دنیا، فصل جدیدی را در این صنعت آغاز کرد و دسته‌بندی جدیدی در میان محصولات گوشی هوشمند ایجاد کرده است. این گوشی‌های هوشمند، با صفحه نمایش قابل انعطاف، دوربین عالی و باتری با ظرفیت بالا، دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که بسیاری از کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. سامسونگ در ادامه با معرفی 4 نسل دیگر از گوشی‌های منعطف خود تا به امروز کیفیت و امکانات این دسته از محصولات را به خوبی ارتقاء داده و در سال میلادی جاری (2024) نیز جدیدترین مدل‌های تاشو یعنی Galaxy Z Fold5 و Galaxy Z Flip5 را روانه بازار کرده است. در این مقاله با گوشی‌های سری Z سامسونگ و مدل‌های جدید آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

معرفی گوشی سامسونگ سری Z

 

سری Z سامسونگ، گوشی‌های تاشو و منعطف این برند را تشکیل می‌دهند. ویژگی اصلی و کلیدی این دسته از محصولات سامسونگ برخورداری از یک نمایشگر تاشو داخلی و یک نمایشگر دوم در قاب بیرونی محصول است. این دسته از محصولات سامسونگ در دو نسخه، مدل جیبی سامسونگ سری Z Flip و مدل بزرگتر Galaxy Z Fold عرضه می‌شوند. مدل زد فلیپ در حالت تا شده ابعاد بسیار جمع و جوری دارد که به راحتی در جیب کاربر قابل حمل است و در حالت باز شده اندازه‌ای برابر با گوشی‌های عادی پیدا می‌‌کند. در مقابل گوشی‌های تاشوی سری زد فولد در حالت بسته شده اندازه‌ای مشابه گوشی‌‌های عادی (کمی ضخیم‌تر) داشته و در حالت باز شده می‌تواند به یک دستگاه با ابعاد معادل تبلت متوسط تبدیل شوند. محصولات تاشوی سامسونگ از نظر قیمتی به نسبت گران‌قیمت و در حد مدل‌های پرچمدار محسوب می‌شوند. استفاده از دو نمایشگر داخلی و بیرونی با کیفیت عالی، پردازنده قدرتمند، باتری با ظرفیت بالا و توان شارژ مناسب از مشخصات برتر این گوشی‌ها به شمار می‌روند. شما میتوانید برای دیدن قیمت گوشی سامسونگ و سایر مدلهای آن به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

سری Z سامسونگ

 

تاریخچه مدل‌های سری Z سامسونگ

همان‌طور که در بالا نیز توضیح داده شد، اولین گوشی تاشوی سامسونگ سری زد در سپتامبر 2019 معرفی شد. این گوشی علی رغم مشخصات خلاقانه و جذابیت خود به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشو عرضه شده در جهان؛ به دلیل بروز برخی مشکلات ساختاری تجربه چندان موفقی از آب در نیامد تا جایی که ادامه تولید این نوع محصولات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. البته سامسونگ مانند همیشه نه تنها کوتاه نیامد بلکه در سال بعد یعنی 2020 با قدرت و با دو نوع گوشی تاشو در فرم فکتور جیبی و بزرگ به صحنه بازگشت. در ادامه مشخص شد سامسونگ برای تمرکز بر این نوع محصولات جدید، سری محبوب گلکسی نوت خود را در سری گلکسی اس ادغام می‌کند و از آن به بعد هر ساله این برند در بازه زمانی بین آگوست تا سپتامبر دو مدل جدید گوشی تاشو را روانه بازار خواهد کرد. گوشی‌های تاشوی سامسونگ هر سال بهبودهای قابل توجهی در طراحی و سخت‌افزار یافته‌اند و مدل‌های جدید حالا حتی از گواهینامه IPX8 مقاومت در برابر آب )و نه گرد و غبار) مجهز شده و جدیدترین نسخه سری زد فولد از قلم مخصوص محبوب و کاربردی S-Pen سامسونگ پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین گوشی سامسونگ سری Z

 

گوشی Galaxy Z Fold5 5G

 

گوشی Galaxy Z Fold5 با وزن 253 گرم و ضخامت 6.1 میلی‌متر، دارای صفحه نمایش داخلی و منعطف 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1182x2176، نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از قابلیت HDR10+ است. نمایشگر بیرونی نیز از یک پنل 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز و لایه محافظ گوریلاگلس ویکتوس بهره می‌برد. این دستگاه اندروید 13 با رابط کاربری OneUI 6.0 را اجرا می‌کند. سامسونگ در این مدل از تراشه پرچمدار و 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 2 شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 3.36 گیگاهرتز و گرافیک Adreno 740 استفاده کرده است.

این گوشی از ترکیب حافظه تا 1 ترابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. گوشی Samsung Galaxy Z Fold5 دارای دوربین اصلی سه‌گانه 50/10/12 مگاپیکسل، دوربین سلفی زیر نمایشگر منعطف 4 مگاپیکسل و سلفی اصلی (بیرونی) 10 مگاپیکسل است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به شبکه Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.3، درگاه USB-C 3.2، حسگر اثر انگشت کنار دستگاه (روی دکمه پاور)، پشتیبانی از فناوری 5G، برخورداری از گواهینامه IPX5، پشتیبانی از قلم مخصوص S-Pen (باید جداگانه خریداری شود)، قابلیت DeX، باتری 4400 میلی‌آمپرساعت با توان شارژ 25 وات، شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 وات اشاره کرد.

سامسونگ سری زد

 

گوشی Galaxy Z Flip5 5G

 

گوشی گلکسی زد فلیپ سامسونگ نسخه جدید، کوچکتر و جیبی گوشی‌های تاشوی سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی از نمایشگر منعطف و داخلی 6.7 اینچ 120 هرتز Dynamic AMOLED 2X با حداکثر روشنایی 1750 نیت و رزولوشن FHD+ و نمایشگر بیرونی 3.4 اینچ Super AMOLED با پوشش گوریلاگلس ویکتوس استفاده می‌کند؛ هر چند نمایشگر بیرونی بر خلاف مدل‌های پیشین ابعا بسیار بزرگتری دارد و حالا تقریباً تمامی نیمه بالایی قاب پشتی را تشکیل می‌دهد و به قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی مجهز شده است. این مدل نیز مانند برادر بزرگتر خود گلکسی زد فولد 5 اندروید 13 با رابط کاربری OneUI 6.0 را اجرا می‌کند و از تراشه قدرتمند و 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام بهره می‌برد. حداکثر ترکیب حافظه ارائه شده برای این محصول 8/512 گیگابایت و حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 است.

این گوشی از دوربین اصلی دوگانه شامل سنسور واید 12 مگاپیکسل و سنسور التراواید 12 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی 10 مگاپیکسل برخوردار است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از فناوری 5G، برخورداری از گواهینامه IPX8، حسگر اثرانگشت کنار دستگاه، بلوتوث 5.3، شبکه Wi-Fi 6e، باتری 3700 میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع 25 وات، شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 وات اشاره کرد.

 

سامسونگ سری Z

 

نظرات مشتریان درباره سری Z سامسونگ

 

عمده نظرات کاربران در مورد گوشی‌های تاشوی سری زد سامسونگ بسیار مثبت و حاکی از رضایت آنهاست. کاربران از این محصولات به عنوان محصولاتی زیبا، لوکس با تجربه کاربری خاص یاد می‌کنند. استفاده به عنوان تبلت (گلکسی زد فولد 5) و همچنین ظاهر مد روز و ابعاد جمع و جور گلکسی زد فلیپ 5 و همچنین قابلیت‌هایی نظیر امکان استفاده کاربردی از دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی، قابلیت Flex و استفاده از دوربین سلفی در زوایای مختلف بدون نیاز به گه داشتن گوشی در دست از مزایای این محصولات عنوان شده‌اند. از دیگر مزایای ذکر شده توسط کاربران می‌توان به ترکیب حافظه خوب، 4 سال آپدیت اصلی و 5 سال آپدیت امنیتی و مشخصات فنی قدرتمند اشاره کرد.

 

سوالات متداول درباره سری Z سامسونگ

 

سری Z سامسونگ چه تفاوتی با سری S سامسونگ دارد؟

 

سری Z سامسونگ گوشی‌های تاشو و منعطف و سری S گوشی‌های پرچمدار این برند هستند. سری Z علاوه بر مشخصات نسباً قدرتمند بیشتر بر روی خصوصیت منعطف بودن و قابلیت‌های کاربردی و خلاقانه مربوط به آن تمرکز دارد و گوشی‌های سری S بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های این برند محسوب می‌شوند و از به‌روزترین مشخصات فنی موجود در بازر بهره می‌برند. گفتنی است قیمت گوشی‌های سری Z سامسونگ تقریباً مشابه و حتی بالاتر از پرچمداران سری S آن است و به همین دلیل گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند.

 

سری Z سامسونگ چه تفاوتی با سری A سامسونگ دارد؟

 

گوشی‌های سری Z سامسونگ چه از نظر هزینه خرید و چه از نظر مشخصات فنی تفاوت‌های عمده‌ای با گوشی‌های سری A سامسونگ دارند. گوشی‌های سری A سامسونگ محصولات میان‌رده و اقتصادی این برند را تشکیل می‌دهند و از نظر قیمت قابل مقایسه با محصولات پرمیوم و گران‌‌قیمت گلکسی Z سامسونگ نیستند. در بحث مشخصات فنی نیز گوشی‌هاس سری A در بخش‌هایی از قبیل نمایشگر، تراشه، دوربین و سایر قابلیت‌های فنی در سطح پایین‌تری قرار دارند. اصولاً گوشی‌های سری Z می‌بایست با محصولات قدرتمند و پرچمدار سامسونگ یا برندهای دیگر در کفه مقایسه و بررسی قرار گیرد.

 

معایب سری Z سامسونگ چیست؟

 

گوشی‌های گلکسی Z سامسونگ از مزایا و قابلیت‌های جذاب فراوانی بهره می‌برند که در این مقاله به آن اشاره شد؛ اما مانند هر محصول دیگری با معایبی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به‌خصوص که این محصولات جدید، نوآورانه و در نوع خود کم‌نظیر هستند. از معایب احتمالی این دسته محصولات سامسونگ می‌توان به پایین‌تر بودن استحکام صفحه نمایش تاشو و پوشش محافظ آن، ظرفیت باتری پایینتر، توان شارژ کمتر نسبت به پرچمداران، حساسیت دستگاه به گردو غبار و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

 

همچنین راجع به سایر سری های گوشی سامسونگ بخوانید:

 

 گوشی سامسونگ سری s

 گوشی سامسونگ سری m

 گوشی سامسونگ سری a

 گوشی سامسونگ سری f

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display