جستجو

هر آنچه باید درباره جی تی ای ۶ یا همان GTA 6 بدانید

هر آنچه باید درباره جی تی ای ۶ یا همان GTA 6 بدانید

مجموعه بازی‌های GTA (Grand Theft Auto) یا «سرقت بزرگ خودرو» از مشهورترین و پرفرروش‌ترین عناوین بازی کامپیوتری محسوب می‌شوند و توسط کمپانی Rockstar Games تولید و عرضه می‌شوند. اولین نسخه این بازی در سال 1997 منتشر شد و در طی 26 سال گذشته 5 نسخه اصلی (با احتساب نسخه‌های فرعی زیر مجموعه 13 نسخه) از این بازی منتشر شد. هر نسخه از این بازی نسبت به سال قبل محبوبیت و فروش بیشتری را تجربه کردهتا جایی که جی تی ای 5 به پرفروش‌ترین ورژن این بازی و دومین بازی پرفروش تاریخ تبدیل شد. اکنون 10 سال از معرفی آخرین نسخه اینبازی یعنی GTA 5 (GTA V) می‌گذرد و کمپانی راک استار تنها به ارائه نسخه‌های فرعی و مختلف از همین بازی پرداخته که منجر به نارضایتی بسیاری از گیمرها و علاقه‌مندان این بازی شده است. بازی مورد انتظار جی تی ای 6 یا GTA 6 آخرین نسخه از این فرانچایزر محبوب خواهد بود که گمان می‌رود دنیای بازی‌های رایانه‌ای را متحول کند.

 

زمان انتشار بازی GTA 6

 

آنچه درباره بازی GTA VI می‌دانیم

در سالهای اخیر اخبار ضد و نقیض و شایعاتی در مورد آغاز پروسه طراحی GTA 6 به گوش می‌رسید؛ اما در اواخر تابستان 1402 کاربری با اکانت مستعار Teapotuberhacker اقدام به افشای ویدیوهایی از گیم پلی و محیط این بازی کرد. راک استار که تا پیش از این هیچ‌گونه اطلاعات یا تأئید رسمی در مورد جی تی ای 6 را اعلام نکرده بود؛ ضمن ابراز نارضایتی و تأسف از انتشار و افشای اطلاعات بازی بدین شکل، رسماً اعلام کرد که GTA VI در مرحله تولید قرار دارد و این شرکت در زمان مناسب و به شکلی در شأن بازی از آن رونمایی خواهد کرد. گفتنی است هنوز هم هیچ اطلاعات و مشخصاتی از این بازی به صورت رسمی ارائه نشده و آنچه در ادامه به آن خواهیم پرداخت اخبار غیر رسمی و شایعاتی هستند که حالا با اطلاعات درز کرده و افشا شده، صحت آنها تقویت شده است.

 

جی تی ای ۶ برای چه کنسول هایی منتشر می شود؟

نسخه‌های مختلف بازی‌های GTA رویکرد متفاوتی در مورد پلتفرم‌های مختلف داشته‌اند. نسخه‌های ابتدایی این بازی بر روی پلتفرم‌های موجود زمان خود یعنی PC، پلی استیشن و پلی استیشن 2 منتشر شدند و  برای چند سال این بازی بر روی یک یا چند کنسول از جمله پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو عرضه شد. پنجمین نسخه بازی یعنی GTA 5 کاملترین لیست انتشار رسمی را دارد که شامل PC، PlayStation 4، PlayStation 5، XBOX سری S و X و XBOX One می‌گردد. انتظار می‌رود جی تی ای 6 یا GTA 6 نیز بر روی آخرین و قدرتمندترین مدل از کنسول‌های بازی پلی استیشن، ایکس باکس و PC عرضه شود؛ هر چند با توجه به رویه راک استار برای استفاده از حداکثر توان جدیدترین و قدرتمندترین کنسول‌ها در بازی‌های خود بعید به نظر می‌رسد این بازی برای کنسول‌های نسل‌های قدیمی‌تر از قبیل پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوئیچ منتشر شود.

 

تاریخ انتشار جی تی ای 6یا همان GTA VI

متأسفانه هیچ‌گونه اعلام رسمی از زمان دقیق عرضه و انتشار این بازی از سمت راک استار مشخص نشده, اما با توجه به ویدیوهای لو رفته که نشان می‌دهند این بازی در مرحله تست باگ قرار داشته این احتمال می‌رود که بازی بین سالهای 2024 تا 2025 میلادی (نهایتاً یک الی 2 سال آینده) معرفی و عرضه شود.

 

داستان بازی جی تی ای ۶

بازی‌های GTA را می‌توان آغازکننده سبک باز‌های جهان باز یا Open-World و همچنین سومین نسخه آن یعنی GTA III را اولین بازی جهان باز به شکل امروزی آن دانست. بازی‌های جی تی ای نوع جدید بازی جهان باز را تعریف کردند و اصلی‌ترین نقش را در جا انداختن، پیشرفت و جهانی شدن این سبک بازی داشته‌اند و دیگر عناوین مطرح این ژانر حقیقتاً وام‌دار و مدیون این سری هستند. داستان هر کدام از نسخه‌های این سری در یک یا چند شهر خیالی می‌گذرند که در حقیقت شهر‌های واقعی (اغلب ایالات متحده) را به دقیق‌ترین شکلی که با فناوری زمانشان ممکن بوده بازسازی کرده‌اند. جالب است بدانیم نام هر کدام از این شهرها در حقیقت نام یکی از بخش‌ها و یا محله‌های شهر واقعی است که بازسازی شده است.

در مورد روند داستانی بازی GTA 6 هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد. با توجه با ویدیوهای لو رفته از محیط بازی می‌توان حداقل از وجود شهر Vice City (الهام گرفته شده از شهر میامی) در بازی مطمئن بود؛ هر چند ممکن است وقایع این بازی در بیش از یک شهر بگذرد. چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود گیم پلی و مپ بسیار وسیع و پر از جزئیات بازی است که با توجه به پیشرفت‌های فنی و فناوری بازی‌های امروزی بسیار واقع‌گرایانه و خارق‌العاده خواهد بود و یقیناً بالاتر از انتظار کاربران ظاهر خواهد شد. یکی دیگر از موارد جذاب و مورد انتظار بازی GTA VI گرافیک خارق‌العاده آن است که به لطف موتور بازی پیشرفته آن ممکن شده و با توجه به ویدیوهای لو رفته قرار است گیمرها و طرفداران این فرانچایزر را بسیار هیجان‌زده کند. کیفیت بالا، جزئیات دقیق ساختمان‌ها، خیابان‌ها، وسایل نقلیه، شخصیت‌‌ها و سلاح‌ها به همراه مکانیک واقع‌گرایانه بازی باعث شده کاربران همین حالا نیز برای تجربه این بازی بی‌تاب باشند.

 

 

داستان بازی جی تی ای ۶

 

ماموریت های جی تی ای 6

کمپانی راک استار در مورد GTA VI سیاست بسیار سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفته که در نوع خود بی‌سابقه است و به همین دلیل هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات داستانی این بازی وجود ندارد. تعداد و تنوع شخصیت‌های بازی نیز ناشخص است؛ اما به لطف ویدیوها و اطلاعات افشا شده حالا می‌دانیم حداقل یک کاراکتر مرد و یک کاراکتر زن در بازی وجود دارند. این اولین بار است که شاهد حضور کاراکتر زن در سری بازی‌های GTA هستیم. این کاراکترها با الهام از شخصیت‌های سینمایی «بانی» و «کلاید» طراحی شده‌اند و شخصیت زن بازی به احتمال زیاد اصالت آمریکای لاتین خواهد داشت. همچنین اخبار منتشر شده نشان می‌دهد راک استار بر خلاف نسخه‌های قبلی رویه شوخی با گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه را کاهش داده و در این خصوص با احتیاط و مراقبت بیشتری عمل کرده است.

در پایان گفتنی است بازی‌های GTA از موفق‌ترین و پول‌سازترین عناوین گیمینگ در دهه‌های معاصر محسوب می‌شوند و خیل عظیمی از طرفداران و گیمرها بی‌صبرانه منتظر انتشار جی تی ای 6 هستند. تا اکنون نیز اخبار و حوادث پیرامون این عنوان حواشی زیادی ایجاد کرده و انتظار می‌رود عرضه این بازی به یکی از پر سر و صداترین اتفاقات صنعت گیمینگ تبدیل شود.

نظر خود را وارد نمایید.
نظرات
1402/10/25 11:35
از نظر من این بازی از سریع نسخه های قبلی مثل جی تی ای وی یا جی تی ای سن اندرس پر طرفدار تر باشد ولی اگر سریع تر راک استار معلوم کند انتشار بازی جی تی ای ۶ یا همان ،GTAVIرا معلوم کند بهتر است.
و اگر فیلم هایی که پخش شده اگر پخش نمی شد بهتر بود الان همه می‌ فهمن که از نظر گرافیکی ، کارکتر ها،....
الان میفهمن که بازی گرافیکش چطور هست
یا کارکتر های جدید آورده یا نه
ولی اگر راک استار این بازی را انتشار کند و نسخه آنلاین این بازی بیاید سود زیادی میکند
و از نظر من عالی است این بازی
با تشکر .
1402/11/17 15:33
بازی الان نمی اید از کیفیت عالی است
1403/01/24 21:49
متین کلهر
Filters
Sort
display