جستجو

نقد و بررسی تخصصی هواوی نوا 11i

نقد و بررسی تخصصی هواوی نوا 11i

گوشی nova 11i یکی از میان‌رده‌های جدید 2023 هوآوی است که از طراحی و مشخصات فنی خوبی برخوردار است. هوآوی در چند سال گذشته همچنان درگیر مشکلات مربوط به تحریم‌های ایالات متحده بوده و این موضوع محدودیت‌های جدی را برای این برند به همراه داشته است. با این حال هواوی با تمام قوا ایستادگی کرده و گوشی‌های زیبا، با کیفیت و جذابی معرفی می‌کند که به خوبی با محصولات سایر برندها رقابت می‌کنند. شما می‌توانید این گوشی و سایر محصولات هواوی را با گارانتی معتبر و قیمت رقابتی از فروشگاه اینترنتی ایکالاتو خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

 

مشخصات فنی nova 11i

گوشی nova 11i یک میان‌رده جذاب با مشخصات قابل توجه است که از قیمت خوبی نیز برخوردار است و هوآوی در ساخت این گوشی مانند دیگر محصولات خود ضمن جایگزین کردن محدودیت‌های نرم‌افزاری با پلتفرم اختصاصی خود، سعی کرده تا این محدودیت‌ها را با بالا بردن کیفیت ساخت، طراحی و ارائه قابلیت‌های مناسب و البته قیمت رقابتی جبران کند. در ادامه با مشخصات فنی گوشی نوا 11 آی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

بررسی مشخصات فنی nova 11i

 

بررسی طراحی گوشی هواوی Nova 11i

گوشی‌های هواوی سری نوا همیشه طراحی زیبا و چشم‌نوازی داشته‌اند و ظاهر گوشی‌های این سری همواره شبیه به محصولات پرچمدار بوده است. این محصول در دو رنگ سبز و مشکی به بازار عرضه می‌شود. گوشی نوا 11 آی از فریم با لبه تخت و قاب پشتی صاف که کمی در قسمت اتصال به فریم انحنا دارد استفاده کرده که زیبایی خاصی را برای این گوشی به همراه داشته است. قاب پشتی ساده و خلوت است و تنها لوگوی هوآوی در پایین و ماژول دوربین در بالا و سمت چپ محصول خودنمایی می‌کند.

ماژول دوگانه دوربین از دو جزیره دایره‌ای شکل مستقل بزرگ و در عین حال زیبا تشکیل شده که هر دایره یکی از لنزها را در خود جای داده است. فلاش LED نیز درسمت راست این ماژول و دقیقاً در فاصله میان دو دایره قرار دارد. دور هر لنز دوربین یک رینگ محافظ وجود دارد که در رنگ سبز همرنگ بدنه و در رنگ مشکی طلایی و همرنگ با لوگوی هوآوی در پایین قاب پشتی است. این گوشی نمایشگر بزرگی دارد؛ اما ضخامت مناسب 8.6 میلی‌متری و وزن سبک 193 گرمی آن باعث شده این محصول بسیار خوش‌دست باشد و در استفاده طولانی مدت دست کاربر را خسته نکند. در مجموع گوشی nova 11i طراحی بسیار زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد که حس یک محصول بسیار گران‌قیمت‌تر را القا می‌کند.

 

بررسی هواوی نوا 11i از نظر صفحه نمایش

گوشی nova 11i هوآوی از یک نمایشگر بزرگ 6.8 اینچ IPS استفاده کرده که از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. نمایشگری با این ابعاد در این رده قیمتی کم‌نظیر است و شاهد استفاده یکی از بزرگترین صفحات نمایش در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هستیم. پنل این نمایشگر از رزولوشن FHD+ بهره می‌برد و توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد. نسبت تصویر صفحه نمایش به بدنه 94.7% و به همین دلیل حاشیه اطراف نمایشگر بسیار اندک و ناچیز است.

نرخ نمونه‌ برداری لمسی نمایشگر 270 هرتز هست و می‌تواند تجربه کاربری و گیمینگ بهتر و روان‌تری را ایجاد کند. همچنین هوآوی یک ویژگی با عنوان E-Book را برای این نمایشگر در نظر گرفته است که مختص مطالعه اسناد و کتاب‌های الکترونیکی است. این ویژگی با سیاه و سفید کردن نمایشگر فشار روی چشم‌ها در هنگام خواندن متون را کاهش می‌دهد. ابعاد بزرگ و رزولوشن بالا از نقاط قوت این صفحه نمایش محسوب می‌شوند ولی به علت استفاده ازپنل IPS سایر مشخصات آن متناسب با قیمت دستگاه است و قابلیت متمایزی با سایر رقبای خود ندارد.

 

نمایشگر گوشی هوآوی نوا 11 آی

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی Nova 11i

گوشی nova 11i از یک ماژول دوربین دوگانه شامل سنسور واید 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f1.8 و سنسور عمق‌سنج 2 مگاپیکسل استفاده می‌کند. دوربین سلفی گوشی نیز به یک سنسور واید 16 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f2.2 مجهز شده است. هر دو دوربین اصلی و سلفی از کیفیت فیلمبرداری 1080@30fps برخوردار هستند که ویدیوهای معقول و متناسب با بازه قیمتی دستگاه ضبط می‌کنند. دوربین عمق سنج به صورت مستقل عکسبرداری نمی‌کند و وظیفه آن کمک به سنسور اصلی برای ثبت تصاویره پرتره با پس زمینه محو است. سنسور اصلی 48 مگاپیکسل در شرایط نور مناسب و کافی تصاویر خوبی می‌گیرد که جزئیات، گستره داینامیک و روشنایی مناسبی دارند؛ هر چند در شرایط نور کم کیفیت تصاویر ثبت شده کمی افت می‌کند. به صورت کلی عملکرد دوربین برای یک گوشی میان‌رده اقتصادی کاملاً مناسب بوده و تصاویر و ویدیوهای ثبت شده قابل اتکا هستند.

 

دوربین گوشی نوا 11i

 

بررسی عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری

گوشی نوا 11i هواوی رابط کاربری EMUI 13 ر اجرا می‌کند که بر پایه اندورید 13 توسعه یافته؛ اما همانند سایر محصولات هوآوی خبری از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل نیست. برای جبران این محدودیت هوآوی از سیستم موبایلی، اپلیکیشن‌ها و اپ گالری اختصاصی خودش استفاده کرده است. این موارد تا حدود زیادی دسترسی و امکان نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز کاربران را فراهم کرده‌اند. گفتنی است کاربران حتی می‌توانند از طریق نسخه وب خدمات گوگل و برنامه Gbox برای دسترسی به خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل اقدام کنند. استفاده از این روش‌ها ممکن است کمی زحمت بیشتر برای کاربران داشته باشد و در آینده از سمت گوگل مسدود شوند؛ اما در حال حاضر قابل استفاده هستند. رابط کاربری EMUI 13 روان و سریع است. امکانات شخصی‌سازی و قابلیت‌های جذابی را ارائه می‌کند و از همه مهمتر بالاترین سازگاری را با اکوسیستم جذاب هوآوی دارد.

هوآوی گوشی nova 11i را به تراشه 6 نانومتری Snapdragon 680 4G مجهز کرده است. این تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای شامل 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی با معماری Cortex-A73 بعلاوه 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی با Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 610 بهره می‌برد. به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها شبکه 5G در این محصول پشتیبانی نمی‌شود و این تراشه به خوبی از پس وظایف روزانه بر می‌آید. این گوشی حتی امکان اجرای بازی‌های سنگینی مانند کال آف دیوتی را فراهم می‌کند؛ اما اجرای بازی‌های سنگین روی آن تنها با تنظیمات گرافیکی سبک و نرخ فریم پایین ممکن است. همچنین این محصول از حافظه رم 8 گیگابایت بهره می‌برد و در دو نسخه 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه شده که برای یک گوشی در این رنج قیمت معقول و مناسب است.

 

سیستم عامل nova 11i

 

مشخصات باتری Huawei Nova 11i

طرفداران و علاقه‌مندان گوشی‌های هوآوی قطعاً به خاطر دارند که گوشی‌های این برند همیشه از باتری‌هایی قدرتمند با ماندگاری شارژ بالا بهره می‌بردند. همچنین پرچمداران این برند اولین گوشی‌های بودند که از شارژ سریع بالاتر از 18 وات استفاده می‌کردند. گوشی نوا 11i هواوی نیز مانند دیگر گوشی‌های این برند از باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این باتری با توجه به سخت‌افزار بهینه شده محصول با استفاده معمولی به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد و همچنین با پشتیبانی از شارژر سوپرفست 40 وات هوآوی به سرعت شارژ می‌شود. این شارژر قادر است فقط در مدت زمان 30 دقیقه باتری محصول را تا 60% شارژ کند. همچنین هوآوی برای محافظت از باتری و شارژر نوا 11 آی یک سیستم محافظت 22 لایه محافظتی در نظر گرفته است. گفتنی است آداپتور شارژ داخل بسته‌بندی محصول موجود است که این روزها نکته بسیار مثبتی محسوب می‌شود.

 

باتری نوا 7 آی

 

مشخصات اسپیکر گوشی هواوی Nova 11i

گوشی نوا 11i از یک اسپیکر مونو در قسمت زیرین فریم خود برخوردار است. حجم صدای این اسپیکر تقویت شده و تا 88 دسی‌بل می‌رسد. همچنین این گوشی از فناوری Histen 8.1 هوآوی بهره می‌برد که موجب بالا رفتن کیفیت صدای پخش شده توسط اسپیکر به‌خصوص در هنگام پخش مدیا از جمله موسیقی و فیلم می‌گردد.

 

کیفیت اسپیکر گوشی nova 7i

 

بررسی هواوی nova 11i از نظر قیمت و ارزش خرید

گوشی نوا 11i از نظر طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یک گوشی بسیار زیبا به شمار می‌رود. متریال به کار رفته در بدنه محصول بسیار با کیفیت است و بدنه باریک و سبک از آن یک گوشی خوش‌دست ساخته است. دوربین و عملکرد پردازشی این گوشی منطقی و معقول هستند و باتری و آداپتور فست شارژ موجود در بسته بندی از نقاط قوت مهم نوا 11 آی هستند. این گوشی قیمتی رقابتی و بسیار مناسبی (در زمان نگارش مطلب حدود 9 میلیون و پانصد هزار تومان) دارد که آن را به یک میان‌رده با قیمت اقتصادی تبدیل کرده و هر چند محدودیت‌هایی در زمینه نرم‌افزاری دارد؛ اما در کل ارزش خرید بسیار بالایی دارد و می‌‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاربران باشد.

 

مزایای نوا 11 آی

  •        طراحی زیبا، سبک و باریک | کیفیت ساخت بالا
  •        صفحه نمایش بزرگ 90 هرتز | رزولوشن FHD+ | حاشیه باریک
  •        دوربین با کیفیت (به نسبت قیمت)
  •        باتری قدرتمند | شارژر سوپرفست 40 وات داخل جعبه محصول
  •        صدای بلند و با کیفیت اسپیکر

 

معایب نوا 11 آی

  •        عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
  •        استفاده از پنل IPS به جای AMOLED
  •        افت کیفیت دوربین در شرایط نور کم
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display