جستجو

مقایسه QCY T13 با QCY T17 ؛ کدام یک برای شما ساخته شده ؟

مقایسه QCY T13 با QCY T17 ؛ کدام یک برای شما ساخته شده ؟

برند OCY یکی از تولیدکنندگان لوازم جانبی و گجت‌های پوشیدنی چینی است که به خوبی در بزار ایران شناخته شده است. این برند به واسطه همکاری با شیائومی در زمینه ساخت هندزفری و ایربادز به اشتباه زیر برند این شرکت در نظر گرفته می‌شود؛ اما در حقیقت زیر مجموعه شرکت Hele Electronics محسوب می‌شود. کیو سی وای به تولید تجهیزات جانبی و هندزفری‌های با کیفیت و اقتصادی با مشخصات فنی مناسب مشهور است و به دلیل برخورداری از این خصوصیات با استقبال خوبی در بازار مواجه شده است. از جمله محصولات پرفروش این برند می‌توان به دو هندزفری کاملاً بی‌سیم TWS مدل QCY T13 و QCY T17 اشاره کرد که در ادامه به مقایسه آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید یکی از این دو هندزفری بلوتوث با کیفیت و ارزان‌قیمت QCY را دارید، با ما همراه باشید تا مدل مناسب سلیقه و کاربری خود را بهتر و آسان‌تر بشناسید.

 

مقایسه مشخصات فنی QCY T13 با QCY T17

 

مقایسه طراحی و ساخت QCY T13 با QCY T17

هر دو مدل هندزفری کیو سی وای T13 و T17 از نوع کاملاً بی‌سیم TWS هستند و مانند سایر نمونه‌های این دسته، از دو گوشی بی‌سیم کوچک و یک کیس شارژ تشکیل شده‌‌اند که این کیس نقش محفظه نگهدارنده دو گوشی هندزفری را نیز بر عهده دارد. گوشی‌های هندزفری QCY T13 از گوشی‌های با سری in-ear (داخل گوش) و دارای زائده دنباله شبیه به ایرپادزهای اپل بهره می‌برد که درون محفظه کیس شارژ مربعی شکل قرار می‌گیرند. از سوی دیگر هندزفری QCY T17 از گوشی‌های گرد و سبک in-ear اما بدون زائده، مانند آنچه در هندزفری‌های گلکسی بادز سامسونگ می‌بینیم و کیس شارژ کپسولی شکل برخوردار است. هر دو مدل سبک و ارگونومیک هستند و با دو سبک طراحی متفاوت ساخته شده‌اند که برتری هر مدل در این بخش کاملاً به سلیقه هر کاربر بستگی دارد. هر گوشی ‌هندزفری QCY T13 حدود 4.2 گرم و هر دو هندزفری بعلاوه کیس شارژ حدود 48 گرم وزن دارد. در مقابل هندزفری QCY T17 از ابعاد جمع و جورتر و وزن کمتری بهره می‌برد. وزن هر گوشی این محصول 4.2 گرم و وزن دو گوشی به همراه کیس شارژ چیزی حدود 26 گرم است که سبکتر و کوچکتر از مدل T13 است. گفتنی است مدل QCY T13 از گواهینامه IPX5 برخوردار بوده و در برابر باران، تعریق و پاشش قطرات آب مقاوم است که از مزایای این مدل محسوب می‌شود.

 

مقایسه طراحی کیو سی وای T13 و T17

 

مقایسه اتصال بی‌سیم QCY T13 با QCY T17

هندزفری‌های کیو سی وای T13 و T17 از نوع بی‌سیم و بلوتوثی هستند. QCY در هر دو مدل از نسخه بلوتوث به نسبت جدید ورژن 5.1 با برد بیش از 10 متر استفاده کرده است. استفاده از بلوتوث نسخه 5.1 باعث شده تا ضمن بالا رفتن قدرت سیگنال مصرف انرژی این دستگاه‌ها به طرز چشگیری کاهش پیدا کند. تراشه بلوتوث 5.1 همچنین از قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز برخوردار است که در میان آنها می‌‌توان به ویژگی تخمین دقیق جهت و مسافت بین دو دستگاه، سرعت بالا در برقراری اتصال، کاهش اختلال سیگنال در هنگام جفت‌سازی و اتصال و همچنین بالا رفتن امنیت در ارتباط میان دو دستگاه اشاره کرد. به صورت کلی در این بخش هر دو مدل هندزفری QCY T13 و QCY T17 مشابه یکدیگر هستند و هیچ‌کدام از برتری خاصی برخوردار نیست.

 

مقایسه بلوتو.ث هندزفری QCY T13 و QCY T17

 

مقایسه کیفیت صدای QCY T13 با QCY T17

یکی از مهمترین فاکتورها و مشخصاتی که در کیفیت صدای هندزفری‌ها و هدفون‌ها تأثیر بسزایی دارد قطر درایور آن هندزفری است. درایور استفاده شده در هندزفری کیو سی وای T13 قطری برابر با 7.2 میلی‌متر دارد و مدل T17 از یک درایور 6 میلی‌متری برخوردار است. درایور هر دو مدل به نسبت قیمتشان کیفیت صدای مطلوبی ارئه می‌کنند؛ اما مدل QCY T13 با درایور بزرگتر کیفیت صدای بالاتری داشته و همچنین در پخش صداهای بم‌ دست بالاتر را دارد. همچنین در حالی که QCY13 از کدک صوتی SBC پشتیبانی می‌کند، مدل QCY T17 با برخورداری از حالت تأخیر کم برای فعالیت‌ها و کاربری گیمینگ تجربه بهتری را ارائه می‌دهد.

 

مقایسه کیفیت صدای هندزفری QCY T13 و QCY T17

 

مقایسه عملکرد کنترلرهای لمسی QCY T13 و QCY T17

هر دو مدل هندزفری از فرامین لمسی پشتیبانی می‌کنند؛ اما باید اذعان کرد که QCY T17 با پشتیبانی از کنترل لمسی تنظیم صدا یک پله بالاتر از QCY T13 جای می‌گیرد. کاربر در هر دو هندزفری قادر است تا به صورت لمسی قطع و وصل مکالمه، قطع و وصل پخش صدا و همچنین موسیقی را کنترل کند؛ اما علی‌رغم امکان کنترل صدا توسط فرامین لمسی در کیو سی وای T17، کنترل شدت صدا در T13 از طریق اپلیکیشن این هندزفری و خود دستگاهی که هندزفری به آن متصل شده امکان‌پذیر است. همچنین QCY T17 از کنترل لمسی ویژگی‌های اختصاصی خود یعنی فعال کردن حالت تأخیر پایین Low latency و فراخواندن دستیار صوتی نیز پشتیبانی می‌کند. در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که در بخش کنترلرهای لمسی مدل QCY T17 برتر بوده و قابلیت‌ها بیشتری را ارائه می‌دهد.

 

مقایسه هندزفری کیو سی وای T13 با T17

 

مقایسه میکروفون QCY T13 با QCY T17

یکی از مهمترین عواملی که باعث افزایش کیفیت صدای هندزفری در هنگام مکالمه می‌شود کیفیت و تعداد میکروفون به کار رفته در آن است. هر دو مدل کیو سی وای T13 و T17 از 4 میکروفون (2 میکروفون به ازای هر گوشی) بهره می‌برند که کیفیت به نسبت بالایی نیز دارند. همچنین مدل QCY T13 از قابلیت ENC (حذف نویز الکترونیکی) برای بالا بردن کیفیت صدا و مکالمه استفاده می‌کند و مدل QCY T17 نیز از قابلیت حذف نویز مکالمه برخوردار است. بنابراین هر دو محصول عملکرد خوبی در هنگام مکالمه دارند؛ اما با اندکی اختلاف و به دلیل برخورداری از قابلیت ENC می‌توان T13 را برنده مقایسه این بخش اعلام کرد.

 

مقایسه میکرفون کیو سی وای T17 و کیو سی وای T13

 

مقایسه QCY T13 با QCY T17 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

در میان تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک هندزفری پس از کیفیت صدا، باتری و ماندگاری شارژ آن را می‌توان مهمترین آیتم در انتخاب یک هندزفری توسط کاربران دانست. هر دو هندزفری از مجموع ظرفیت باتری 380 میلی‌آمپرساعت بهره می‌برند و در مدل QCY T17 هر گوشی از ظرفیت باتری 43 میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. به همین ترتیب ماندگاری باتری هر دو دستگاه بسیار نزدیک یکدیگر است؛ هر چند ماندگاری باتری مدل QCY T13 به نسبت T17 اندکی بیشتر است. مدل کیو سی وای T17 قادر است تا 7.5 ساعت پخش موسیقی و تا 4.5 ساعت مکالمه انجام دهد. این مقادیر در مدل QCY T13 به 8 ساعت پخش موسیقی و 5 ساعت مکالمه افزایش می‌یابد. گفتنی است مجموع ماندگاری شارژ باتری QCY T13 با احتساب کیس شارژ به 40 ساعت می‌رسد و مدت زمان شارژ کامل این کیس حدود 120 دقیقه به طول می‌انجامد. T13 برای شارژ ایربادزهایش از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با 5 دقیقه شارژ هر گوشی می‌توان 1 ساعت موسیقی پخش کرد.

 

جمع بندی مقایسه هندزفری QCY T13 با QCY T17

با اینکه هر دو مدل هندزفری QCY در بازه قیمتی مشابهی قرار دارند، در مقابل از فرم طراحی متفاوتی بهره می‌برند و ضمناً مدل T13 کمی گران‌تر از T17 است. در مجموع به نظر می‌رسد مدل T13 با اینکه از طراحی کلاسیک‌تر الهام گرفته از ایرپادزهای اپل برخوردار است، امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد. در صورتی که قیمت بیشتر آن برای شما امتیاز منفی محسوب نمی‌شود و طراحی آن شما را جذب می‌کند، جالب است بدانید این مدل تعداد قابلیت‌های بیشتر و صدای اندکی بهتر از مدل T17 را به شما ارائه می‌کند. اما اگر به دنبال یک هندزفری با سبک طراحی مدل‌های اولیه گلکسی بادز سامسونگ هستید که وزن بسیار سبکی داشته و حتی قرار گرفتن آن در گوش احساس نشود و در عین حال از تأخیر کم و کیفیت صدای قابل قبولی بهره ببرد، کیو سی وای T17 انتخاب بهتری است. گفتنی است در نهایت انتخاب بین این دو مدل بیش از هر چیز به سلیقه و نیاز کاربر بستگی دارد و شما با مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید مدل متناسب با ایده‌آل‌ خود را انتخاب کنید.

نظر خود را وارد نمایید.
نظرات
1403/01/18 17:27
من هم t17 و همt13 رو داشتم بنظرم تی۱۳ تو گوش راحتتره ولی تاچ تی۱۷ قوی تره و همچنین جمع و جور تره ولی از یه طرف تی۱۳ برای اهنگ گوش دادن بهتره درکل تقریبا هردو شبیه همن
1403/01/18 17:27
من هم t17 و همt13 رو داشتم بنظرم تی۱۳ تو گوش راحتتره ولی تاچ تی۱۷ قوی تره و همچنین جمع و جور تره ولی از یه طرف تی۱۳ برای اهنگ گوش دادن بهتره درکل تقریبا هردو شبیه همن
Filters
Sort
display