جستجو

معرفی بهترین گوشی میان ‌رده سامسونگ در سال 2024

معرفی بهترین گوشی میان ‌رده سامسونگ در سال 2024

محصولات متنوع برندها در بازار موبایل اغلب بر حسب قیمت خود با عناوینی چون پرچمدار، میان‌رده و اقتصادی تقسیم‌بندی می‌شوند. گوشی‌های پرچمدار با طراحی‌‌های خاص و مشخصات قدرتمند همواره به نوعی آرزوی قلبی تمام کاربران هستند؛هر چند همانطور که احتمالاً می‌دانید پرفروش‌ترین دسته محصولات بازار موبایل را گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت تشکیل می‌دهند. علت این موضوع مشکلات اقتصادی در سطح جهانی و همچنین مشخصات مناسبی است که گوشی‌های اقتصادی در ازای بهای به مراتب کمتر در اختیار کاربران خود قرار داده و تقریباً تمامی نیازهای اصلی و پایه آنان را تآمین می‌کنند. اما گوشی‌های میان‌رده در کجای بازار قرار می‌گیرند؟ گوشی‌های میان‌رده به عنوان دومین دسته پرفروش گوشی‌های موبایل، در بازه قیمتی بین گوشی‌های گران‌قیمت پرچمدار و گوشی‌های ارزان‌قیمت پایین‌ره قرار می‌گیرند و بخش وسیعی از کاربران که به مشخصات بالاتر از محصولات میان‌رده نیاز دارند اما نمی‌خواهند تا به اندازه یک پرچمدار هزینه کند را پوشش می‌دهند. غول فناوری کره به عنوان بهترین تولیدکننده گوشی اندرویدی سهم بزرگی از این بازار را در اختیار دارد و به همین دلیل در این مقاله با انواع بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر کارشناسان آشنا می‌شویم. همچنین ایکالاتو لیست کاملی از گوشی‌های سامسونگ در بازه‌های قیمتی مختلف و با گارانتی معتبر و قیمت رقابتی را در فروشگاه اینترنتی خود موجود کرده و شما به راحتی می‌توانید این محصولات را بررسی و در صورت تمایل خریداری کنید.

 

گوشی های میان رده 2024 سامسونگ

 

بهترین گوشی میان‌ رده سامسونگ 2024 کدام است؟

برای انتخاب بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ بهتر است ابتدا مشخص کنیم که کدام ویژگی یا قابلیتی از محصول را در نظر داریم. آیا دوربین آن برای ما اهمیت بیشتری دارد؟ نیاز داریم تا گوشی عملکرد قدرتمندتری داشته باشد؟ به خاطر نوع کار و فعالیتی که انجام می‌دهیم بیشتر به دنبال ظرفیت باتری یا ماندگاری شاررژ بیشتر هستیم؟ با توجه به شباهت کلی طراحی و ظاهری که گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به یکدیگر دارند، انتخاب یک گزینه از میان آنها ساده‌تر و سر راست‌تر بوده و بیشتر از هر چیز به نیاز کاربر و قابلیت‌هایی که او از گوشی انتظار دارد برمی‌گردد. برخی مدل‌های این محصولات بر روی دوربین، برخی روی عملکرد و قدرت پردازشی و ... تمرکز دارند و برخی مدل‌ها با ارائه مشخصات خوب در ازای قیمت به‌صرفه‌تر ارزش خرید بالاتری دارند. با ما همراه باشید تا در ادامه از جهات مختلف بهترین مدل‌های میان‌رده سامسونگ را بررسی کنیم.

 

بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر پرازنده و تراشه

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S23 FE یک میان‌رده تمام عیار و قدرتمند است که در بسیاری از بخش‌ها مشخصاتی در حد گوشی‌های پرچمدار را ارائه می‌کند. این مدل از قدرتمندترین عملکرد در میان مدل‌های میان‌رده سامسونگ برخوردار است؛ هر چند در سایر بخش‌ها نیز یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. گلکسی S23 FE از تراشه قدرتمند و پرچمدار این برند یعنی چیپست 4 نانومتری Exynos 2200 بهره می‌برد. پرازنده مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه از یک هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A510 تشکیل شده که عملکرد پردازشی بسیار بالایی دارد. همچنین تراشه اگزینوس 2200 از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 برخوردار است که سامسونگ آن را با همکاری غول تراشه‌ دنیا یعنی AMD توسعه داده و از قابلیت‌های گرافیکی و گیمینگ خارق‌العاده‌ای در سطح کنسول‌های بازی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در این تراشه از مودم 5G قدرتمند و پیشرفته‌ای نیز استفاده کرده که سرعت اینترنت بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از گوشی موبایل سامسونگ اس 23 اف ای در سایر بخش‌ها نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این محصول به پنل نمایشگر بسیار باکیفیت  Dynamic AMOLED 2Xمجهز شده که قطر 6.4 اینچ، رزولوشن FHD+، حداکثر روشنایی 1450 نیت و نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین عالی 15/12/8 مگاپیکسل با امکان فیلمبرداری 8K، دوربین سلفی 10 مگاپیکسل با امکان فیلمبرداری 4K، ترکیب حافظه تا 8/256 گیگابایت، شبکه Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.3، باتری 4500 میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع 25 وات، شارژ بی‌سیم 15 وات، شارژ معکوس بی‌سیم، مقاومت در برابر آب و گرد غبار با گواهینامه IP68 و پشتیبانی از قابلیت DeX سامسونگ اشاره کرد.

 

گوشی گلکسی S23 FE 5G  سامسونگ با بهترین پردازنده

 

بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر دوربین

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A55 5G احتمالاً بهترین دوربین را در میان‌رده‌های سامسونگ دارد. سنسور اصلی واید 50 مگاپیکسل این دوربین همان سنسور مورد استفاده در گوشی پرچمدار Galaxy S24 است و کیفیت بسیار بالایی دارد؛ هر چند به دلیل استفاده از تراشه ضعیف‌تر در A55، این دوربین عملکردی کاملاً هم‌سطح با S24 نداشته و فیلمبرداری آن نیز به 4K محدود شده است. سنسور اصلی دوربین با دو سنسور التراواید 12 مگاپیکسل و ماکرو 5 مگاپیکسل همراهی می‌شود. سنسور اصلی 50 مگاپیکسل به لرزشگیر OIS مجهز شده و تصاویر بسیار باکیفیت و زنده‌ای را ثبت می‌کند که رنگ‌های عالی و واقعی و جزئیات بالا و نور خوبی دارند. عملکرد دوربین در روشنایی کافی خیره‌کننده و به لطف پیکسل‌های بزرگتر سنسور در نور کم هم بسیار مناسب است. گوشی الترا واید و ماکرو نیز به نسبت مدل پیشین ارتقاء کیفی قابل توجهی داشتند و هر چند در حد و اندازه سنسور اصلی نیستند؛ اما خروجی خوبی ارائه می‌کنند.

دوربین جلوی دستگاه رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد که این مدل را به یک گوشی سلفی محور نیز تبدیل می‌کند. عملکرد دوربین سلفی نیز عالی و کاملاً قابل قبول است و کیفیت، جزئیات و شارپنس و رنگ‌های بالا و طبیعی دارد. همچنین دوربین سلفی قادر است تا کیفیت 4K به فیلمبرداری بپردازد. مجموعه مشخصات  قابلیت‌های ذکر شده در بالا باعث می‌شود گوشی گلکسی A55 سامسونگ بهترین گزینه عکاسی در بین میان‌رده‌های این برند باشد. مزایا و محاسن گلکسی ای 55 نیز تنها به دوربین قدرتمند آن ختم نمی‌گردد و از سایر مشخصات برجسته و جذاب این محصول می‌توان به ویژگی‌هایی از جمله مقاومت در برابر آب و گرد غبار با گواهینامه IP67، فریم آلومینیومی و قاب پشتی از جنس گوریلاگلس، صفحه‌نمایش 120 هرتز Super AMOLED با محافظت Gorilla Glass Victus+، تراشه 4 نانومتری جدید Exynos 1480، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر اپتیکال، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع 25 وات اشاره کرد.

 

بهترین دوربین میان رده در گوشی گلکسی A55 سامسونگ

 

بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر صفحه نمایش

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M55 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های غول فناوری کره‌ای است که به یکی از بهترین نمایشگرهای در بازه قیمتی متوسط مجهر شده است. سامسونگ یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش دنیا است و پنل‌های تولیدی این شرکت بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می‌کنند. گوشی میان رده سامسونگ گلکسی M55 از همان صفحه نمایش گوشی A55 بهره می‌برد که از یک پنل Super AMOLED+ عالی با رزولوشن FHD+  تشکیل شده است. این نمایشگر نسبتاً بزرگ 6.6 اینچ حداکثر روشنایی 1000 نیت تولید و از HDR10+ و قابلیت AOD (صفحه نمایش همیشه روشن) پشتیبانی می‌کند. روشنایی این نمایشگر مناسب است و در روشنایی زیاد مانند نور مستقیم آفتاب خوانایی خوبی دارد. تصویر کیفیت بالایی دارد و همان چیزی است کهاز نمایشگر ساخت سامسونگ انتظار می‌رود. سامسونگ چند وقت است که رفرش ریت یا نرخ نوسازی 120 هرتز را به میان‌رده‌های گران‌تر خود آورده است. این نرخ نوسازی علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری روان، نرم و بدون لگ گوشی گلکسی M55 را برای گیمینگ و بازی‌های موبایلی به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های سری گلکسی M55 استفاده از تراشه 4 نانومتری Snapdragon 7 Gen 1 است که از یک پردازنده مرکزی هشت‌هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 644 تشکیل شده است. همچنین Galaxy M55، بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر حافظه داخلی و حافظه رم نیز محسوب می‌شود که حداکثر تا 12 /256 گیگابایت می‌رسد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین اصلی 50/8/2 مگاپیکسل و سلفی فوق‌العاده 50 مگاپیکسل، فیلمبرداری 4K دوربین اصلی و سلفی، بلوتوث 5.2، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع 45 وات که تا کنون در پرچمداران این برند می‌دیدیم، اشاره کرد.

 

بهترین صفحه نمایش گوشی میان رده سامسونگ 2024

 

بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر باتری

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M15 قدرتمندترین باتری را در مدل‌های میان‌رده این برد در اختیار دارد. ظرفیت باتری گوشی گلکسی M15 سامسونگ 6000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. این حجم باتری از ظرفیت تمامی مدل‌‌های این کمپانی حتی گوشی‌های پرچمدار آن بیشتر است. ظرفیت بالای این باتری به خودی خود ماندگاری شارژ آن را به مقدار چشمگیری افزایش می‌دهد. در کنار ظرفیت باتری سخت‌افزار بهینه و مصرف پایین قطعات این محصول میان‌رده اقتصادی عمر شارژ باتری آن را بیشتر از قبل می‌کند. توان شارژ این محصول نیز 25 وات است که برای یک گوشی در این بازه قیمتی شارژ سریع محسوب شده و خوب به نظر می‌رسد.

شاید گوشی M15 از نظر قیمت بهترین گوشی میان رده سامسونگ باشد؛ اما امکانات بسیار خوبی را به کاربران عرضه می‌کند. این گوشی به نمایشگر 6.5 اینچ 90 هرتز Super AMOLED با رزولوشن FHD+ و تراشه 6 نانومتری Dimensity 6100+ با پشتیبانی از فناوری 5G مجهز شده که هر دو این ویژگی‌ها از نقاط مثبت این گوشی هستند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به دوربین 50/5/2 مگاپیکسل و فیلمبرداری FHD، دوربین سلفی 13 مگاپیکسل با فیلمبرداری FHD، بلوتوث 5.3 و ترکیب حافظه تا 8/256 گیگابایت اشاره کرد.

 

قدرتمندترین باتری در گوشی میان رده سامسونگ 2024

 

بهترین گوشی میان رده سامسونگ 2024 از نظر ارزش خرید

در پایان این مقاله به یکی از مهمترین ویژگی‌های یک محصول میان‌رده می‌پردازیم که همان «ارزش خرید» است. تمامی مدل‌های میان‌رده و اقتصادی برند سامسونگ به نسبت قیمت خود تقریباً امکانات خوب و متناسبی ارائه می‌دهند؛ اما گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A35 5G یکی از میان‌رده‌هایی است که بالاترین ارزش خرید را از آن خود می‌کند. مهمترین علت این ارزش خرید بالا این است که گوشی A35 مشخصاتی بسیار نزدیک و مشابه مدل بالاتر A55 را آن هم با قیمتی به‌صرفه‌تر در اختیار کاربر می‌گذارد. اما این مشخصات چه هستند؟

صفحه نمایش استفاده شده در گلکسی A35 دقیقاً همان نمایشگر با کیفیت A55 یعنی پنل 6.6 اینچ 120 هرتز Super AMOLED با رزولوشن FHD+ و پوشش گوریلاگلس ویکتوس + است. طراحی ظاهری و متریال و کیفیت ساخت گلکسی A35 به جز فریم پلاستیکی آن به‌قدری شبیه A55 اشت که تشخیص دادن آنها از یکدیگر کار سختی است. همچنین هر دو محصول از مقاومت در برابر آب با گواهینامه IP67 برخوردارند. این گوشی مشابهت‌های دیگری نیز به A55 دارد. به طور مثال هر دو گوشی به Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، اندروید 14 با رابط کاربری OneUI 6.1، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع 25 وات مجهز شده‌اند. از دیگر مشخصات گوشی گلکسی A35 می‌توان به دوربین سه‌گانه 50/8/5 مگاپیکسل با فیلمبرداری 4K، دوربین سلفی 13 مگاپیکسل با فیلمبرداری 4K و تراشه 5 نانومتری Exynos 1380 با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 اشاره کرد.

 

بالاترین ارزش خرید در گوشی های میان رده 2024 سامسونگ

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display