جستجو

معرفی بهترین گوشی برای عکاسی

معرفی بهترین گوشی برای عکاسی

چندین سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد گوشی‌های ساده موبایل که تنها قادر به مکالمه و ارسال و دریافت پیامک بودند به دوربین دیجیتال مجهز شوند و حتی کسی احتمال نمی‌داد پیشرفت فناوری به حدی باشد و کیفیت دوربین تلفن همراه به اندازه‌ای ارتقاء پیدا کند که با دوربین‌های پیشرفته عکاسی به رقابت بپردازد. امروزه گوشی‌های هوشمند از دوربین اصلی چندگانه مجهز به سنسورهای مختلف و همچنین دوربین مخصوص عکاسی سلفی بهره می‌برند که بسته به بازه قیمتی و مشخصات ارائه شده می‌‌توانند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کنند. در ادامه پیشرفت دوربین گوشی‌های موبایل شاهد انواع سیستم‌های پیشرفته فوکوس خودکار، سنسور‌های بزرگ و پیشرفته تا 1 اینچ و رزولوشن بالا تا 200 مگاپیکسل، دوربین‌های پریسکوپی، لرزشگیرهای اپتیکال و دیجیتال پیشرفته و کارآمد و زوم‌های تا 100 برابر در این محصولات هستیم. این پیشرفت همچنان در حال ادامه است و به نظر می‌رسد گوشی‌های آینده از قابلیت‌های نوآورانه و خیره‌کننده متعددی بهره‌مند باشند و تصاویر بسیار باکیفیت و شگفت‌انگیزی را ثبت کنند. گفتنی است شما در فروشگاه اینترنتی ایکالاتو به‌راحتی می‌توانید انواع بهترین گوشی برای عکاسی و تولید محتوا را بررسی و در صورت تمایل خریداری کنید.

 

ویژگی های مهم بهترین گوشی برای عکاسی

بر خلاف تصور بسیاری از کاربران رزولوشن و مگاپیکسل بالاتر سنسورهای دوربین یک گوشی تنها یکی از عوامل موثر در کیفیت عکاسی آن محسوب می‌شود. حقیقت این است اگر تنها رزولوشن (تعداد پیکسل و وضوح تصویر) دوربین گوشی زیاد شود به دلیل کوچکتر شدن این پیکسل‌ها تصویر نویز بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل نه تنها کیفیت بالاتری نخواهیم داشت بلکه نتیجه بالعکسی دریافت خواهد شد. از میان ویژگی‌های متعددی که موجب کیفیت بیشتر دوربین موبایل می‌شود، می‌توان به موارد مهمی از جمله لنزهای پیشرفته‌تر، سنسورهای با اندازه بزرگتر، پیکسل‌های بزرگتر و بیشتر، گشودگی بیشتر دیافراگم اشاره کرد. همچنین شاید جالب باشد که بدانید تراشه گوشی نیز به اندازه ماژول دوربین آن در کیفیت عکاسی تأثیر دارد. هر چه این تراشه پیشرفته‌تر باشد، بالطبع بخش ISP یا پردازش سیگنال تصویر نیز مشخصات قدرتمندتری خواهد داشت و تصاویر و ویدیوهای خروجی کیفیت بالاتری خواهند داشت. بنابراین یک گوشی مناسب عکاسی نه تنها در بخش دوربین بلکه در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز باید مشخصات قدرتمندی داشته باشد. به همین دلیل گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده به ترتیب بهترین گزینه‌های عکاسی به شمار می‌روند؛ هر چند برخی مدل‌های اقتصادی نیز متناسب با قیمت به‌صرفه خود، از کیفیت تصویربرداری و فیلمبرداری بسیار خوبی بهره می‌برند.

 

بهترین گوشی برای عکاسی 2024

سال 2024 شاید بهترین سال گوشی‌های موبایل مناسب عکاسی تا به امروز باشد. برترین برندهای تولیدکننده موبایل، هر کدام به نوبه خود مفهوم بهترین گوشی از نظر دوربین را بازتعریف کرده‌اند. این شرکت‌ها نه‌ تنها گوشی‌های پرچمدار قدرتمند جدیدی با قابلیت‌های عکاسی ویژه را روانه بازار کرده‌اند؛ در عین حال دوربین اغلب مدل‌های خانواده میان‌رده و اقتصادی خود را نیز به شکل قابل توجهی ارتقاء داده‌اند. در ادامه با با برخی از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی در بازار آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

 

گوشی موبایل اپل iPhone 13 Pro MAX

گوشی موبایل اپل آیفون 13 پرو مکس تغییرات بزرگی را نسبت به مدل پیشین خود یعنی نسل دوازدهم تجربه کرده‌ و جالب این است که بخش اعظم این تغییرات در قسمت دوربین این گوشی ایجاد شده است. از نظر ظاهری ماژول دوربین پشت دستگاه بزرگتر شده و بیرون‌زدگی بیشتری دارد. هر چند با اولین نگاه به مشخصات دوربین این دستگاه متوجه می‌شویم حداقل از نظر رزولوشن سنسورهای دوربین اصلی و سلفی، آیفون 13 پرو مکس مشابه نسل دوازدهم خود است؛ اما در سایر مشخصات سنسورها و دوربین با تفاوت‌های مشخصی رو به رو هستیم. تمامی سنسورهای دوربین اصلی به جز سنسور TOF و سنسور دوربین سلفی به جز سنسور عمق‌سنج-بایومتریک (SL 3D)، 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی شامل سنسور واید با گشودگی دیافراگم f1.5، سنسور تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f2.8، سنسور التراواید f1.8 و سنسور ToF سه‌بعدی LiDAR scanner (به عنوان سنسور عمق‌سنج) می‌گردد و دوربین سلفی از دو سنسور واید 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f2.2 و سنسور SL 3D تشکیل شده است.

تمرکز اپل بر روی دوربین گوشی iPhone 13 Pro Max به خوبی جواب داده و شاهد تغییرات مثبت قابل توجهی در خروجی دوربین‌های آن است. سنسور اصلی گوشی حالا به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را با حالات رنگی متفاوتی ثبت کند که با فیلترهای رنگی سایر گوشی‌های بازار متفاوت است و کیفیت تصاویر با این مودها افت نخواهد کرد. دوربین التراواید این گوشی حالا گشودگی دیافراگم بازتری دارد و به همین دلیل نور بیشتری به سنسور رسیده و تصاویر روشن‌تری ثبت می‌گردد؛ هر چند هنوز هم عملکرد دوربین در روشنایی کافی خروجی بهتری دارد. ضمناً مودهای رنگی مذکور در این سنسور هم پشتیبانی می‌شوند. سنسور تله‌فوتو گوشی حالا زوم 5 برابری دارد، از قابلیت تصویربرداری و فیلمبرداری ماکرو هم پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد دوربین را تا فاصله 2 سانتی‌متری سوژه جلو بیاورید. عکاسی شبانه یا نور کم تمامی سنسورها به‌خصوص سنسور اصلی به لطف گشودگی بیشتر دیافراگم پیشرفت در خور توجهی داشته و اپل روی این موضوع هم مانور خوبی داده است.

در خصوص فیلمبرداری دوربین اصلی نیز باید اعتراف کرد آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است و به لطف تغییرات دوربین از جمله گشودگی دیافراگم و روشنایی بیشتر حالا ویدیوهای بهتری ضبط می‌کند. حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی دستگاه 4K 24/30/60 fps است و اپل قابلیت جدید فیلمبرداری سینماتیک را هم به آن اضافه کرده که به کمک آن می‌توانید ویدیوهای بسیار باکیفیت، روان، با ثبات و خارق‌العاده را ضبط کنید. دوربین سلفی این محصول مانند نسل قبلی خروجی بسیار خوبی دارد و به‌خصوص در شرایط نوری خوب، محدوده داینامیکی، شارپنس و جزئیات بالایی ثبت می‌کند. گفتنی است این دوربین نیز مانند دوربین اصلی قادر است تا با کیفیت 4K 24/30/60 fps و با خروجی بسیار خوب فیلمبرداری کند.

 

بهترین دوربین گوشی دنیا

 

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S24 Ultra

گوشی موبایل گلکسی اس 24 الترا سامسونگ جدیدترین پرچمدار این برند و یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که از نظر کیفیت عکاسی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. دوربین نسل قبلی این محصول در نوع خود زبانزد بود و حالا در مدل جدید هم کیفیت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزار دوربین با پیشرفت‌های بسیار خوبی همراه شده است. از موارد ارتقاء مهمی که گلکسی S24 Ultra با پیشرفت و بهبود رو به رو شده می‌توان به سریعتر شدن فوکوس و شاتر و بهبود قابل توجه نرم‌افزار دوربین از جمله دسترسی ساده‌تر و در دسترس قرار گرفتن آیتم‌ها و قابلیت‌های مختلف دوربین اشاره کرد. این محصول از دوربین اصلی چهارگانه 200/10/50/12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 12 مگاپیکسل بهره می‌برد. تصاویر دوربین اصلی کیفیت خیره‌کننده و گستره داینامیکی، کنتراست و روشنایی عالی دارند. تصاویر دوربین التراواید به نسبت قبل بهتر شده‌اند و کیفیت خوبی دارند، دوربین 10 مگاپیکسل تله فوتو و 50 مگاپیکسل تله‌فوتو پریسکوپی  به ترتیب زوم 3 برابری و زوم 5 برابری اپیتیکال دارند. خروجی این تصاویر بسیار خوب هستند و زوم‌های سنگین ترکیبی سخت‌افزاری و دیجیتالی به خوبی با هوش مصنوعی بهبود پیدا می‌کنند.

قابلیت عکاسی شبانه و همچنین لرزشگیر اپتیکال سنسورها عالی عمل می‌کند و ویدیوهای گرفته شده در نور کم و همچنین در حال حرکت روشنایی و پایداری کم‌نظیری دارند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسل گوشی کاملاً در سطح دوربین اصلی عمل می‌کند و خروجی آن عالی است. در خصوص کیفیت فیلمبرداری دوربین‌ها نیز لازم به ذکر است که دوربین اصلی گوشی قادر است تا کیفیت 8K و دوربین سلفی تا کیفیت 4K به فیلمبرداری بپردازند. در مجموع باید گفت پکیج دوربین گوشی Galaxy S24 Ultra یکی از بهترین انتخاب‌های عکاسی در بازار است.

 

برترین گوشی مناسب عکاسی

 

گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 14 Ultra

در این بخش به سراغ رقیب مستقیم آیفون پرو مکس اپل و گلکسیS24 Ultra  سامسونگ از برند شیائومی یعنی مدل الترا خانواده شیائومی 14 می‌رویم. این گوشی نه تنها از نظر طراحی بلکه به صورت ظاهری نیز به شکلی طراحی شده که شبیه به یک دوربن کامپکت دیجیتال و باکیفیت به نظر برسد. ضمناً شیائومی ک پک لوازم جانبی مانند قاب مخصوص و فیلتر قابل نصب بر روی آن را در کنار این محصول به بازار عرضه کرده که حتی بیشتر از قبل آن را به شکل یک دوربین حرفه‌ای تبدیل می‌کند. مدتی می‌شود که برند معتبر و مطرح لایکا (Leica) همکاری خود با هوآوی را پایان داده و به جای آن در تولید دوربین گوشی‌های پرچمدار شیائومی مشارکت می‌کند و حالا شاید بتوان اوج این همکاری را در گوشی شیائومی 14 و دوربین قدرتمند آن دید. دوربین اصلی این محصول مجموعاً از 5 سنسور شامل سنسور واید 1.0 اینچی Sony IMX989 و سه سنسور تله‌فوتو، تله‌فوتو پریسکوپی و التراواید 50 مگاپیکسلی Sony IMX858 به همراه یک سنسور عمق‌سنج TOF تشکیل گردیده که هر 4 سنسور به لرزشگیر اپتیکال OIS مجهز شده‌اند و یکی از قدرتمندترین پکیج‌های دوربین موبایل حال حاضر بازار را به وجود آورده‌اند.

خروجی تمامی سنسورهای دوربین قدرتمند دستگاه مثال‌زدنی است و جزئیات، روشنایی، شارپنس و وایت بالانس فوق‌العاده‌ای دارند. استفاه از دیافراگم متغیر، تصاویر پرتره بوکه بسیار عالی را ثبت می‌کند که سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌کند. عکاسی شبانه که به صورت اتوماتیک با نایت مود گرفته می‌شوند نیز وضعیت بسیار خوبی دارند و البته شما می‌توانید حالت اتوماتیک عکاسی شبانه را در تنظیمات غیرفعال کنید. تصاویر شبانه یا نور کم نوردهی، رنگ‌های طبیعی و وایت بالانس کاملاً قابل قبولی دارند. همچنین دوربین سلفی دستگاه نیز از یک سنسور واید 32 مگاپیکسل استفاده می‌کند که همانند دوربین اصلی خروجی خوب با جزئیات مناسب و رنگ‌های طبیعی دارند. در خصوص فیلمبرداری دوربین‌های گوشی گفتنی است که تمامی سنسورهای اصلی تا کیفیت 8K و دوربین سلفی تا کیفیت 4K قادر به فیلمبرداری هستند که به لطف لرزشگیرهای گوشی، خروجی ویدیوها علی‌رغم کیفیت بالا از ثبات وپایداری بسیار خوبی نیز برخوردارند. مجموعه دوربین‌های گوشی شیائومی 14 تعریف دوباره عکاسی محصولات شیائومی به شمار می‌روند و یکی از بهترین گزینه‌های عکاسی بازار محسوب می‌شود.

 

قیمت بهترین گوشی برای عکاسی

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد باید بدانیم که بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی در حقیقت قدرتمندترین پرچمداران برندهای مطرح و از جمله گران‌قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. اگر بخواهیم قیمت سه مدل برتر گوشی‌ مناسب برای عکاسی را به ترتیب از گران‌تر به ارزان‌تر مشخص کنیم لیست ما به این ترتیب خواهد بود. برای شروع و در زمان نگارش این مطلب گوشی آیفون 13 پرو مکس اپل نسخه 512 گیگابایت Active حدود 65 میلیون تومان و نسخه Not Active حدود 77 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین خرید گوشی Galaxy S24 Ultra با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 حدود 69 میلیون تومان، نسخه 512 گیگابایت حدود 82 میلیون تومان و نسخه 1 ترابایتی حدود 92 میلیون و 500 هزار تومان هزینه در بر خوهد داشت و در نهایت گوشی Xiaomi 14 Ultra با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی در حدود 90 میلیون تومان قیمت دارد.

 

بهترین گوشی مناسب عکاسی 2024

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا 10 میلیون

انتخاب یک گوشی مناسب عکاسی در بازه میان‌رده و میان‌رده اقتصادی به دلیل تنوع بالای مدل‌ها کار راحتی نیست. اما قطعاً گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A34 5G یکی از بهترین گزینه‌ها در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. این گوشی از ترکیب دوربین این گوشی از یک ماژول سه‌گانه شامل سنسور اصلی واید 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال، سنسور التراواید 8 مگاپیکسل با زاویه دید 123 درجه و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی 13 مگاپیکسل تشکیل شده است. سنسورهای التراواید و ماکرو به خوبی کار خود را انجام می‌دهند ولی معمولی هستند. هر چند سنسور 48 مگاپیکسل تصاویر باکیفیتی را حتی در شرایط نوری دشوار ثبت می‌کند. تصاویر به نسبت قیمت محصول از کیفیت قابل توجه و همچنین جزئیات، رنگ و نور خوبی برخوردار است. دوربین سلفی که  مشخصات آن نسبت به نسخه پیشین تغییری نکرده است نیز تصاویر و ویدیوهای بسیار خوبی ثبت می‌کند. از مزایای این گوشی وجود فیلمبرداری 4K در هر دو دوربین اصلی و سلفی هستیم؛ هر چند دوربین اصلی به دلیل وجود لرزشگیر اپتیکال OIS از ثبات و پایداری بهتری برخوردار است. گفتنی است نسخه 8/128 گیگابایت این گوشی در حدود 9 میلیون 500 هزار تومان قیمت دارند.

 

بهترین گوشی اقتصای برای عکاسی

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا 20 میلیون

در پایان این مقاله و در بازه قیمتی زیر 20 میلیون تومان قطعاً یکی از بهترین گزینه‌های عکاسی، گوشی میان‌رده جدید ریلمی realme 12 Pro 5G است. این گوشی زیبا و خاص که قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذاب و قدرتمندی را ارائه می‌کند از یک دوربین اصلی سه‌گانه شامل سنسور 50 مگاپیکسل SONY IMX882 با گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال، سنسور تله‌فوتو 32 مگاپیکسل  با زوم 2 برابری و سنسور 8 مگاپیکسل التراواید با زاویه دید 112 درجه تشکیل گردیده که با دوربین سلفی 16 مگاپیکسل همراهی می‌شوند. خروجی تصویر و ویدیوی دوربین اصلی در این بازه قیمتی کمیاب و عالی است و ریلمی ترکیب قدرتمندی را روی محصول خود گردآوری کرده است. تصاویر خروجی این دوربین کیفیت فوق‌العاده و جزئیات، شارپنس و رنگ‌بندی عالی دارند. ضمناً کیفیت ویدیوهای این دوربین بسیار رضایتبخش بوده و به لطف OIS ثبات خوبی دارند. تصاویر سلفی نیز سطح کیفی بالاتری نسبت به قیمت این گوشی دارند و شما را ناامید نخواهند کرد. گفتنی است دوربین‌ اصلی تا کیفیت 4K و دوربین سلفی تا کیفیت FHD قادر به فیلمبرداری هستند و قیمت نسخه 12/512 گیگابایت این محصول نیز حدود 19 میلیون تومان است.

 

بهترین گوشی میان رده برای عکاسی

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display