جستجو

بهترین گوشی میان رده 2024 کدام است؟

بهترین گوشی میان رده 2024 کدام است؟

پس از محصولات اقتصادی و ارزان قیمت، گوشی‌های میان‌رده پرفروش‌ترین مدل‌های تلفن هوشمند محسوب می‌شوند. گوشی‌های میان‌رده خود شامل بازه قیمتی نسبتاً گسترده‌ای می‌شوند که برخی قیمتی تقریباً ارزان‌تر و به صرفه و برخی از مدل‌ها قیمتی گران‌تر دارند. همچنین محصولات این رده قیمتی مشخصات متنوعی را ارائه می‌دهند و علاوه بر اینکه در تمامی قسمت‌ها از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی برخوردار هستند؛ اما اغلب بر روی یک یا چند بخش تمرکز بیشتری داشته و از ویژگی‌های قدرتمندتری بهره می‌برند. برخی مدل‌ها از نمایشگر، تراشه یا دوربین قدرتمندتر و برخی دیگر از عملکرد، باتری یا توان شارژ بالاتری استفاده می‌کنند. گفتنی است ایکالاتو بهترین مدل های میان‌رده از برندهای مطرح را با قیمتی مناسب و گارانتی معتبر به فروش می‌رساند که با مراجعه به بخش فروشگاه اینترنتی به‌راحتی می‌توانید این محصولات را بازدید، مقایسه و در صورت تمایل خریداری کنید.

 

ویژگی های مهم بهترین گوشی میان رده 2024

گوشی‌های میان‌رده همان‌طور که از نامشان نیز مشخص است، چه از نظر قیمت و چه از نظر مشخصات فنی و قابلیت‌ها فضای میان گوشی‌های ارزان‌قیمت اقتصادی و گوشی‌های گران‌قیمت پرچمدار و شبه پرچمدار را پر می‌کند. این محصولات اغلب صفحات نمایش از نوع AMOLED یا SuperAMOLED با رزولوشن FHD+، روشنایی کافی 900 نیت به بالا و رفرش ریت 90 تا 120 هرتز دارند. تراشه‌های مورد استفاده در این محصولات شامل مدل‌های میان‌رده و پرچمدار سال قبل می‌گردد و در بسیاری موارد قادر به اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین نیز هستند. دوربین مورد استفاده در این مدل‌ها اغلب کیفیت خوبی دارد و به شکلی در نظر گرفته می‌شوند تا یک مجموعه سنسور خوب یا یک سنسور قدرتمند به همراه چند سنسور معمولی را شامل شوند. باتری اغلب این مدل‌ها حدود 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و توان شارژ سریع آنها معمولاً بازه گسترده‌ای از 25 وات تا بالای 120 وات را در بر می‌گیرد. اینها مشخصات کلی گوشی‌های میان‌رده هستند؛ اما در بالا هم اشاره شد که هر برند اغلب در محصولات میان‌رده‌های خود قابلیت‌های جذاب اختصاصی را ارائه می‌دهد و در بسیاری موارد یک یا چند بخش از گوشی را با تمرکز بیشتر تقویت می‌کند.

 

بهترین گوشی میان رده 2024 از نظر سخت افزار

در بین گوشی‌های میان‌رده بازار، مدل شیائومی 13T نمونه خوبی است که تقریباً در تمامی بخش‌های سخت‌افزار تعادل خوبی برقرار کرده و مشخصات عالی را به کاربر ارائه می‌کند. این محصول در بخش‌هایی نظیر نمایشگر، تراشه، دوربین، باتری و توان شارژ بسیار خوب عمل کرده است. طراحی محصول و کیفیت ساخت آن در حد و حدود پرچمداران انجام شده و امکانات و قابلیت‌های آن عالی هستند. از جمله مشخصات این محصول می‌‌توان به نمایشگر 144 هرتز AMOLED، ارتقا به اندروید 14 و رابط کاربری جدید HyperOS، تراشه 4 نانومتری Dimensity 8200 Ultra، دوربین باکیفیت 50/50/12 مگاپیکسل، سلفی 30 مگاپیکسل، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.4، حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و شارژر 67 وات هایپر شارژ و فرستنده مادون قرمز برای کنترل وسایل اشاره کرد.

 

گوشی شیائومی 13 تی با بهترین سخت افزار

 

بهترین گوشی میان رده 2024 از نظر صفحه نمایش

به طور قطع گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE علاوه بر اینکه به طور کلی از مشخصات کلی جذابی بهره می‌برد؛ بهترین صفحه نمایش بازار میان‌رده را نیز در اختیار دارد. این صفحه نمایش 6.4 اینچ باکیفیت از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و تقریباً همان نوع پنل سری پرچمدار Galaxy S24 سامسونگ (مدل پایه و پلاس) است. همچنین از جمله ویژگی و قابلیت‌‌های برتر این گوشی می‌توان به مقاومت در برابر آب با گواهینامه IP68، تراشه 4 نانومتری Exynos 2200 با گرافیک Xclipse 920، سنسور اصلی 50 مگاپیسل دوربین سه‌گانه، دوربین سلفی 10 مگاپیکسل، شبکه Wi-Fi 6e، پشتیبانی از قابلیت Dex سامسونگ، باتری 4500 میلی‌آمپرساعت، فست شارژ 25 وات، شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس اشاره کرد.

 

بهترین صفحه نمایش در گوشی های میان رده2024

 

بهترین گوشی میان رده 2024 از نظر پردازنده و تراشه

گوشی موبایل realme GT3 یکی از قدرتمندترین میان‌رده‌های بازار از نظر سیستم‌پردازشی محسوب می‌شود. این گوشی از تراشه پرچمدار نسل قبل کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 1 نسخه 5G استفاده می‌کند که هنوز هم از قدرت پردازش و گرافیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این تراشه از یک پردازنده مرکزی  نانومتری هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 3.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 تشکیل شده و می‌تواند هر برنامه و بازی سنگینی را اجرا کند. این قدرت پردازشی به خصوص وقتی با ترکیب حافظه بالای این محصول (تا 16 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1) همراه می‌شود این محصول رابه یکی از قدرتمندترین میان‌رده‌های بازار تبدیل می‌کند.

از دیگر مشخصات گوشی ریلمی GT3 می‌توان به صفحه‌نمایش 144 هرتز 6.74 اینچ با رزولوشن FHD+ و حداکثر روشنایی 1400 نیت، سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری realme UI 4.0، سنسور اصلی و با کیفیت 50 مگاپیکسل دوربین سه‌گانه پشت، سلفی 16 مگاپیکسل، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، بلوتوث 5.3 اشاره کرد. همچنین باید اشاره کرد این گوشی به باتری 4600 میلی‌آمپرساعت و سریعترین سیستم شارژ جهان با توان 240 وات مجهز شده که قادر است فقط در 4 دقیقه 50 درصد و در 10 دقیقه 100 درصد ظرفیت باتری را شارژ کند.

 

بهترین عملکرد در گوشی های میان رده

 

بهترین گوشی میان رده 2024 از نظر دوربین

اغلب برندها مدل‌های میان‌رده متنوعی را روانه بازار می‌کنند که تعداد زیادی از آنها در بخش دوربین بسیار خوب عمل می‌کنند. گوشی موبایل realme 11 Pro + یکی از گوشی‌های میان‌رده خوش‌قیمت و زیبا با عملکرد فوق‌العاده دوربین است. این گوشی از یک ماژول سه‌گانه با سنسور اصلی 200 مگاپیکسل ساخت سامسونگ استفاده می‌کند که با دو سنسور الترا واید 8 و ماکرو 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 32 مگاپیکسل همراهی می‌شود. هر دو دوربین اصلی و سلفی تصاویر و ویدیوهای بسیار عالی را ثبت می‌کنند که از جزئیات، کنتراست، رنگ و روشنایی بسیار خوبی برخوردار است.

در مورد سایر مشخصات گوشی ریلمی 11 پرو پلاس می‌توان به مواردی از جمله نمایشگر باکیفیت 120 هرتز AMOLED با لبه‌های خمیده، سیستم عامل اندورید 13 با رابط کاربری realme UI 4.0، تراشه 6 نانومتری مدیاتک Dimensity 7050، تا 12 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی، باتری 5000 میلی‌آمپر و شارژر 100 وات داخل بسته‌بندی محصول اشاره کرد.

 

بهترین دوربین در گوشی های میان رده

 

بهترین گوشی میان رده 2024 تا 8 میلیون

این روزهای بازار موبایل برند TCL است که از قبل آن را با لوازم خانگی و تلویزیون‌ می‌شناسیم. اخیراً گوشی‌های تی سی ال به صورت رسمی وارد کشور و با استقبال خوبی نیز رو به رو شده‌اند. نمونه متمایز و گل سر سبد گوشی‌های این کمپانی مدل TCL 40 NXTPAPER است که به نمایشگر خاص کاغذ-مانند NXTPAPER مجهز شده‌اند. این پنل از جمله نوآوری‌های جدید برند TCL است که از نرخ نوسازی 90 هرتز، رویه مات و تجربه کاربری مشابه کاغذ بهره می‌برد. همچنین نور مضر آبی رنگ آن در سطح سخت‌افزاری کاهش پیدا کرده و برای سلامت چشم کاربران بهینه شده است.

این گوشی با قیمت حدود 7 میلیون تومان (در زمان نگارش مقاله) امکانات و ویژگی‌های قابل توجهی را ارائه می‌کند که در میان‌ آنها می‌توان به مواردی چون پشتیبانی از قلم مخصوص T-PEN، تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio G88، حافظه 8/256 گیگابایت، دوربین سه‌گانه 50/5/2 مگاپیکسل، دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، بلوتوث 5.1، حسگر اثرانگشت کنار دستگاه، باتری 5010 میلی‌آمپرساعت و شارژر 33 وات داخل بسته‌بندی اشاره کرد.

 

بهترین گوشی زیر 8 میلیون

 

بهترین گوشی میان رده 2024 تا 10 میلیون

گوشی موبایل آنر Honor 90 Lite 5G یکی از بهترین میان‌رده‌‌هایی است که در این بازه قیمتی می‌توان انتخاب کرد. این گوشی با قیمت حدودی 9 میلیون و 500 هزار تومان طراحی خاص و بسیار زیبایی دارد که اغلب در گوشی‌های گران‌قیمت‌تر شاهد آن بوده‌ایم. آنر در این گوشی امکانات خوبی ارائه داده است که شامل تراشه 7 نانومتری مدیاتک Dimensity 6020 با پشتیبانی از فناوری 5G، نمایشگر 90 هرتز IPS، سنسور اصلی 100 مگاپیکسل دوربین، سلفی 16 مگاپیکسل، بلوتوث 5.1، حافظه 8/256 گیگابایت، حسگر اثرانگشت کنار دستگاه، باتری 4500 میلی‌آمپرساعت و توان شارژ 22.5 وات می‌گردد.

 

بهرین گوشی تا 10 میلیون

 

بهترین گوشی میان رده 2024 تا 15 میلیون                                                                                                

شیائومی استاد عرضه گوشی‌های میان‌رده خوش‌قیمت، زیبا و قدرتمند با قیمت بسیار مناسب است و گوشی موبایل ردمی Note 13 Pro شیائومی با قیمت حدودی 13 میلیون و 500 هزار تومان برگ برنده این برند در بازه قیمتی زیر 15 میلیون محسوب می‌شود. این گوشی تقریباً در تمامی بخش‌ها قابل اتکا است و مشخصات فنی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی از یک پنل 120 هرتز AMOLED با قطر 6.67 اینچ، حداکثر روشنایی 1800 نیت، رزولوشن FHD+ و لایه محافظ گوریلاگلس ویکتوس بهره می‌برد. گوشی Redmi Note 13 Pro به صورت پیش‌فرض اندروید 13 را اجرا می‌کند؛ اما قابلیت ارتقا به اندروید 14 و رابط کاربری جدید HyperOS را دارد. شیائومی در این مدل از تراشه 7 نانومتریSnapdragon 7s Gen 2 شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno به همراه ترکیب حافظه تا 16/512 گیگابایت استفاده می‌کند و عملکرد پردازشی بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول باید به دوربین باکیفیت آن اشاره کرد که از سنسور اصلی 200 مگاپیکسل در کنار دو سنسور الترا واید 8 و ماکرو 2 مگاپیکسل همراهی می‌شود. دوربین سلفی نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسل واید استفاده می‌کند. دوربین اصلی و سلفی به ترتیب قادر هستند تا با کیفیت 4K و FHD به فیلمبرداری بپدازند. از دیگر مشخصات جذاب این مدل می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت و پاشش قطرات باران و آب با گواهینامه IP54، بلوتوث 5.2، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، باتری 5100 میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع 67 وات اشاره کرد. در پایان گفتنی است شارژ سریع این گوشی می‌تواند باتری آن را در 17 دقیقه تا 50 درصد و در 44 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

 

 بهترین گوشی زیر 15 میلیون

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display