جستجو

بهترین گوشی دنیا کدام است؟

بهترین گوشی دنیا کدام است؟

برندهای مطرح تولید‌کننده گوشی موبایل در سراسر دنیا هر ساله لیست بلندبالایی از محصولات متنوع با مشخصات و قیمت‌های مختلف را به بازار عرضه می‌کنند. این محصولات شامل گوشی‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی، میان‌رده تا شبه پرچمدار و پرچمدار می‌شوند؛ اما هر کمپانی در میان تمامی گوشی‌های خود یک نمونه خاص دارد که از نظر مشخصات فنی برتر از سایر مدل‌ها است. این مدل‌ها اغلب از مشخصات سطح بالا، قابلیت‌های متنوع و قیمت سنگین بهره می‌برند. زیبایی و کارایی بالای این محصولات هر کاربری را به خود مجذوب می‌کند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. در این مقاله سعی می‌کنیم با بهترین موبایل‌های جهان در برندهای مختلف آشنا شویم. همچنین ایکالاتو به عنوان یک فروشگاه اینترنتی پیشرو، مجموعه‌ای کامل از بهترین مدل‌های گوشی هوشمند برندهای متنوع را با گارانتی معتبر و قیمت بسیار مناسب ارائه می‌کند. برای اطلاع از لیست قیمت محصولات و خرید گوشی مورد علاقه خود به بخش فروشگاه آنلاین ایکالاتو مراجعه کنید.

 

ویژگی ‌‌های مهم بهترین گوشی ‌های دنیا

به شکل کلی وقتی یک محصول در جمع بهترین گوشی‌‌های دنیا قرار می‌گیرد همه ما انتظار برترین مشخصات فنی را از آن داریم. طراحی زیبا و کیفیت بالای ساخت و متریال استفاده شده، صفحه‌نمایش با وضوح، روشنایی و نرخ نوسازی قابل توجه، دوربین بسیار باکیفیت، تراشه به‌روز و قدرتمند، باتری بزرگ با شارژر سریع از جمله مشخصاتی هستند که در تمامی این محصولات به چشم می‌خورند والبته نباید بالا بودن رنج قیمت بهترین گوشی دنیا را نیز فراموش کرد. با اینکه بهترین مدل‌های هر برند گوشی‌های پرچمدار هستند؛ اما هر کدام برتری‌های اختصاصی و نقاط  قوت و ضعف خود را دارند. به طور مثال گوشی‌های آیفون اپل و سامسونگ از عملکرد عالی و صفحه نمایش و دوربین فوق‌العاده بهره می‌برند ولی گوشی‌های آیفون به جهت امنیت بالا و ایجاد وفاداری بیشتر کاربران به اکوسیستم این برند محدود هستند و همچنین این محصولات به همراه گوشی‌های سامسونگ از مشکل سرعت شارژ پایینی نسبت به رقبا رنج می‌برند. در مقابل برندهای چینی مطرح در عرضه گوشی‌های با مشخصات خوب (از جمله بالاترین سرعت شارژ موجود) با قیمت مناسب تبحر خاصی دارند ولی اغلب آنها اکوسیستمی به وسعت و قدرت اپل و سامسونگ ندارند. در ادامه بهترین گوشی هر برند را بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

 

بهترین گوشی دنیا از برند سامسونگ

در گذشته برترین مدل‌های سامسونگ در دو خانواده S و Note این برند عرضه می‌شدند؛ اما در چند سال اخیر و با ادغام سری نوت در خانواده گلکسی S، عنوان بی چون و چرای بهترین گوشی سامسونگ به مدل‌های الترا این سری تعلق می‌گیرد. در حال حاضر گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S24 UItra پیشرفته‌ترین گوشی موبایل دنیا محسوب می‌شود. این گوشی با تمرکز بر قابلیت‌ای جدید و پیشرفته هوش مصنوعی سر و صدای زیادی به پا کرده است. سامسونگ برای اولین بار در این محصول از فریم تیتانیومی و پوشش جدید گوریلاگلس آرمور بهره برده و وجود قلم S-Pen و قابلیت‌های گسترده آن نیز از مشخصات برجسته‌ به ارث رسیده از سری نوت به شمار می‌رود.

دوربین قدرتمند این مدل از نسل جدید و بهبودیافته سنسور 200 مگاپیکسل سامسونگ در کنار سنسورهای 50/12/10 مگاپیکسل تشکیل شده که با دوربین سلفی 12 مگاپیکسل همراهی می‌شود. سیستم دوربین‌های این گوشی کیفیت بسیار بالایی در عکاسی و فیلمبرداری داشته و از ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر قابلیت Ai (هوش مصنوعی) برخوردار هستند. قلب تپنده و قدرتمند محصول تراشه Snapdragon 8 Gen 3 بوده و به خوبی از پس هر نوع وظیفه‌ای مانند اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین برمی‌آید. از دیگر مشخصات مهم این گوشی می‌توان به نمایشگر 120 هرتز بسیار با کیفیت از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X، اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1، تا 12 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از Wi-Fi 7 سه‌بنده، بلوتوث 5.3، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع 45 وات، شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 وات اشاره کرد.

 

galaxy s24 ultra برترین گوشی جهان

 

بهترین گوشی دنیا از برند آیفون

گوشی‌های آیفون اپل از ابتدا یکی از پرقدرت‌ترین گوشی‌‌های هوشمند بازار موبایل بوده‌اند. اکوسیستم اختصاصی، کیفیت ساخت بسیار بالا، هماهنگی کامل سخت‌افزار با سیستم‌عامل و نرم‌افزار و همچنین مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های خلاقانه از جمله ویژگی‌های برتر این محصول هستند. برترین اعضای خانواده گوشی‌های آیفون مدل‌های پرو آن هستند که مدل پرو مکس هم از جهت ابعاد و هم از نظر مشخصات بهترین گوشی آیفون دنیا به شمار می‌رود. در حال حاضر گوشی آیفون 15 پرو مکس جدیدترین این سری است؛ اما با توجه به رجیستر نشدن سری 14 و 15، به نظر می‌رسد در بازار ایران مدل آیفون 13 پرو مکس آخرین و بهترین مدل گوشی‌های اپل باشد. طراحی چشم‌نواز این محصول به‌خصوص در قسمت قاب پشتی و ماژول دوربین همان الگوی نسل دوازدهم آیفون را دنبال می‌کند که کم و بیش در نسل‌های بعدی نیز ادامه داشته است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت 120 هرتز از نوع Super Retina XDR OLED، گواهینامه IP68، دوربین عالی با ویژگی‌های عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده، تراشه قدرتمند 5 نانومتری Apple A15 Bionic اپل، تا 6 گیگابایت رم و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 4352 میلی‌آمپرساعت با قابلیت شارژ بی‌سیم مغناطیسی مگ سیف MagSafe اشاره کرد.

 

iPhone 13 Pro Max بهترین گوشی آیفون اپل

 

بهترین گوشی دنیا از برند هوآوی

جدیدترین پرچمدار هوآوی یعنی گوشی Mate 60 Pro در حال حاضر بهترین گوشی هوآوی محسوب می‌شود. مشخصات فنی خوب به‌خصوص دوربین با کیفیت و برخورداری از سیستم پیام و مکالمه ماهواره‌ای (فعلاً مختص منطقه چین) از مهمترین نقاط مثبت و پردازنده ضعیف‌تر از رقبا و عدم پشتیبانی برخورداری از سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) از نقاط منفی این محصول هستند. علی‌رغم برخی کاستی‌ها، هوآوی با معرفی سری میت 60 خود موفق شده محصولاتی بسیار زیبا، خوش‌ساخت و با کیفیت را به بازار عرضه کند. از مشخصات فنی این محصول می‌توان به صفحه‌نمایش 120 هرتز LTPO OLED، تا 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی، تراشه 7 نانومتری Kirin 9000S، دوربین اصلی سه‌گانه 50/48/12 مگاپیکسل، دوربین سلفی دوگانه TOF 3D/13 مگاپیکسل، پشتیبانی از 5G، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، تشخیص چهره، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت، شارژر فوق سریع 88 وات (100 درصد در 30 دقیقه)، شارژ بی‌سیم سریع 50 وات و شارژ معکوس بی‌سیم 20 وات اشاره کرد.

 

Mate 60 Pro بهترین گوشی هوآوی

 

بهترین گوشی دنیا از برند شیائومی

گوشی Xiaomi 14 Pro پرچمدار همه چیز تمام برند خوشنام شیائومی است و تقریباً از جمله محصولاتی محسوب می‌شود که از بهترین و به‌روزترین مشخصات فنی بهره می‌برد و ویژگی‌های نوآورانه بسیاری را ارائه می‌کند. این گوشی طراحی نفیس و زیبایی دارد و شیائومی آن را در دو نسخه با فریم آلومنیوم و تیتانیومی تولید می‌کند که هر دو مدل از قاب پشتی شیشه‌ای و گواهینامه IP68 بهره می‌برند. این گوشی از نمایشگر 120 هرتز LTPO AMOLED بهره می‌برد که با پوشش شیشه Longjing ساخت شیائومی محافظت می‌شود. گوشی شیائومی 14 پرو اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS را اجرا می‌کند.

این گوشی به آخرین نسل تراشه‌های پرچمدار 4 نانومتری کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده و از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین این گوشی از یک ماژول سه‌گانه باکیفیت با ترکیب 50/50/50 مگاپیکسل و امکان فیلمبرداری 8K تشکیل شده که با دوربین سلفی 32 مگاپیکسل همراهی می‌شود. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به پشتیبانی از 5G، شبکه Wi-Fi 7، بلوتوث 5.4، باتری 4880 میلی‌آمپرساعت، هایپر شارژ 120 وات، شارژ سریع بی‌سیم 50 وات، شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات و پشتیبانی از ارتباط اضطراری دو طرفه ماهواره‌ای (فقط نسخه تیتانیومی) اشاره کرد.

 

Xiaomi 14 Pro بهترین گوشی شیائومی

 

بهترین گوشی دنیا از برند ریلمی

ریلمی برند جوان و محبوب چینی که حدود 5 سال از تأسیس رسمی آن به عنوان یک برند مستقل می‌گذرد رکوردهای فروش بی‌نظیری را از خود به‌جای گذاشته و این روزها استقبال خوبی در بازار ایران نیز از آن شده است. ریلمی به عنوان یک برند که عمدتاً کاربران جوان‌تر را به عنوان جامعه هدف خود برگزیده محصولاتی زیبا، قدرتمند، نوآورانه با قیمت‌هایی به شدت رقابتی و به‌صرفه را به بازار معرفی می‌کند تا بتوانند سلیقه و نیاز‌های نسل جوان را پاسخ بدهند. بهترین گوشی ریلمی در بازار مدل GT3 است که علی‌رغم قیمت بسیار مناسب در اغلب بخش‌ها مشخصات و امکانات یک پرچمدار را ارائه می‌دهد. از مشخصات فنی برجسته این محصول می‌توان به طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا، نوار مستطیلی RGB پشت قابل شخصی‌سازی (اعلانات) نمایشگر 144 هرتز AMOLED، تراشه Snapdragon 8+ Gen 1، تا 16 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی، دوربین سه‌گانه 50/8/2 مگاپیکسل، سلفی 16 مگاپیکسل، بلوتوث 5.3، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، باتری 4600 میلی‌آمپرساعت، شارژر قدرتمند 240 وات (50 درصد شارژ در 4 دقیقه | شارري کامل در 10 دقیقه) اشاره کرد.

 

realme GT3 برترین گوشی موبایل ریلمی

 

بهترین گوشی اندرویدی دنیا

در پایان این مقاله اگر بخواهیم از نظر کلی بهترین گوشی دنیا (با سیستم عامل اندروید) را بررسی کنیم به شکلی که محصول مورد نظر در تمامی بخش‌ها از جمله صفحه نمایش، تراشه، دوربین، باتری و سایر موارد عملکرد خوبی را ارائه کند قطعاً گزینه منتخب گلکسی S24 Ultra سامسونگ خواهد بود؛ اما اگر به دنبال برترین عملکرد و سیستم پردازشی قدرتمند باشیم، گوشی Red Magic 9 Pro برند نوبیا (زیر مجموعه ZTE) می‌تواند انتخاب مورد نظر باشد. این گوشی که صدر جدول بنچمارک آنتوتو در فوریه 2024 را در اختیار دارد قدرتمندترین و بهترین پرچمدار اندرویدی این روزها محسوب می‌شود.

رد مجیک 9 پرو برترین گوشی جهان با سیستم عامل اندروید و یک گوشی گیمینگ تمام عیار است و این عملکرد قدرتمند و کم‌نظیر چیزی است که از یک پرچمدار مخصوص بازی انتظار می‌رود. این گوشی به تراشه  Snapdragon 8 Gen 3 به همراه تا 16 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز شده است. یکی از قابلیت‌های نوآورانه این محصول استفاده از فن داخلی مخصوص بوده که سیستم خنک‌کننده گوشی و بالطبع آن عملکرد محصول را به طرز چشمگیری افزایش داده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به طراحی خیره‌کننده، استفاده از آلومینیوم هوانوردی در فریم گوشی، نمایشگر 120 هرتز AMOLED، اندروید 14 با رابط کاربری Redmagic OS 9، بلوتوث 5.3، باتری 6500 میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع 80 وات اشاره کرد.

 

red magic 9 pro پیشرفته ترین گوشی موبایل دنیا

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display