جستجو

مزایا و معایب گوشی nova 7i و ارزش خرید آن

مزایا و معایب گوشی nova 7i و ارزش خرید آن

سری نوا nova هوآوی همواره گوشی‌های با طراحی جذاب و جوان‌پسند، مشخصات در خور توجه با قیمتی مناسب را به بازار معرفی کرده است. پس از جدایی زیر برند آنر از هوآوی، گوشی‌های nova حالا به اصلی‌ترین زیرشاخه محصولات تلفن همراه هوشمند غول فناوریچین تبدیل شده‌‌‌‌اند. گوشی نوا 7 آی یکی از میان‌رده‌های سال 2022 هوآوی است که در ابتدی سال 2022 به بازار معرفی شد. این گوشی در برخی مارکت‌ها با نام‌هایی از قبیل P40 Lite و nova 6 SE نیز عرضه شده و علی‌رغم اینکه مانند دیگر گوشی‌های این برند از سرویس موبایلی HMS و اپ‌گالری هوآوی به جای سرویس موبایلی GMS و پلی استور گوگل استفاده می‌کند؛ اما قابلیت های گوشی nova 7i از جمله کیفیت ساخت خوب، نمایشگر و پردازنده مناسب، دوربین با کیفیت و باتری قدرتمند به همراه شارژر سوپر فست، این محصول را به گزینه جذابی در این بازه قیمتی تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله ایکالاتو با مشخصات فنی این محصول و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

بررسی مشخصات فنی گوشی nova 7i هوآوی

 

خرید گوشی nova 7i هوآوی

 

بررسی کیفیت دوربین نوا 7 آی

گوشی nova 7i هوآوی از دوربین چهارگانه شامل سنسور اصلی واید 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور التراواید 8 مگاپیکسل، سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسل عمق‌سنج بهره می‌برد. این یک ترکیب پر استفاده در دوربین گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود و سنسور اصلی قادر است تصاویر معقولی متناسب با بازه قیمتی این محصولات ثبت کند. سنسورهای الترا واید و ماکرو عملکرد بسیار معمولی دارند و مشخص است که بیشتر برای تکمیل این ماژول حضور دارند. سنسور عمق‌سنج نیز برای کمک به ثبت تصاویر پرتره در این ماژول قرار داده شده است. سنسور اصلی این دوربین به فیلتر Quad Bayer مجهز شده و هوآوی با ارائه قابلیت 48MP AI Ultra Clarity در کنار آن توانسته کیفیت تصاویر ثبت شده را تا میزان قابل توجهی بالا ببرد. عکاسی شبانه نیز به لطف گشودگی دیافراگم بالا و همچنین الگوریتم هوش مصنوعی وضعیت خوبی دارد و با ثبت چند عکس و ترکیب آنها وضوح و کیفیت رنگ تصویر خروجی بالاتر رفته و نویز کمتری خواهد داشت. دوربین سلفی دستگه نیز از یک سنسور واید 16 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 برخوردار است و گفتنی است هر دو دوربین اصلی و سلفی قادر به فیلمبرداری 1080@30fps هستند.

 

دوربین گوشی nova 7i هواوی

 

بررسی رابط کاربری و نرم افزار نوا 7i

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، بخش سیستم عامل و رابط کاربری گوشی nova 7i را می‌توان پاشنه آشیل این محصول دانست. علی‌رغم عملکرد نسبتاً مناسب به دلیل عدم برخورداری از سرویس موبایلی گوگل و پلی استور گوگل و همچنین اندروید به‌روز در رتبه پایین‌تری نسبت به رقبا قرار می‌گیرد؛ هر چند هوآوی این گوشی را به اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 مجهز کرده و سرویس‌های گوگل جای خود را به سرویس موبایلی و اپ گالری هوآوی و اپلیکیشن‌های جایگزین این برند داده است. اپ گالری تقریباً امکان دانلود اغلب برنامه‌های مطرح و مورد نیاز کاربران (به‌‌خصوص کاربران ایرانی) را فراهم کرده است. با اینکه سیستم عامل اندرویدی استفاده شده در این گوشی چند نسخه از بازار عقب‌تر است؛ اما رابط کاربری آن عملکرد بهینه، هوشمند و بسیار خوبی دارد که تا حدودی قدیمی بودن اندروید و عدم وجود سرویس‌های گوگل را جبران می‌‌کند.

 

مشخصات فنی گوشی نوا 7 آی

 

نقد و بررسی طراحی و بدنه nova 7i

طراحی گوشی نوآ 7 آی ساده و در عین حال زیباست؛ اما با طراحی بنیادین و اصلی سری نوآ که بارزترین خصیصه آن ماژول‌های دایره‌ای شکل است، تفاوت دارد. با اینکه بدنه و فریم دستگاه پلاستیکی است به هیچ عنوان حس یک گوشی ارزان قیمت را تداعی نمی‌کند.ضخامت این گوشی 8.7 میلی‌متر و وزن آن 183 گرم است که باعث شده این گوشی محصول به نسبت خوش‌دستی باشد. قاب پشتی طراحی ساده‌ای دارد و ماژول چهارگانه دوربین اصلی روی برجستگی مربع شکل در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. فلاش دوربین نیز زیر این ماژول و خارج از برجستگی آن قرار دارد و کنار فلاش نیز نوشته AI Quad Camera و مشخصات سنسور اصلی آن به چشم می‌خورد. در پایین نیز لوگو هوآوی حک شده و در کل طراحی قاب پشتی ساده و خلوت است.

در نمای رو به رو نیز شاهد حاشیه‌های نسبتاً اندک نمایشگر هستیم؛ هر چند این حاشیه در قسمت پایین نمایشگر بسیار بیشتر است. دوربین سلفی در بالا و سمت چپ نمایشگر قرار گرفته که نمای جلو را بسیار شبیه به مدل‌های پیشین این سری از جمله نوا 5 تی می‌کند. در سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و پاور قرار گرفته و حسگر اثرانگشت نیز با دکمه پاور ادغام شده است. در سمت دیگر (سمت چپ) اسلات‌ سیم‌کارت و کارت حافظه (هیبریدی) قرار گرفته است. در بخش بالایی فریم تنها میکروفون دوم دیده می‌شود و در پایین اسپیکر، درگاه USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون مشاهده می‌شود. در کل طراحی گوشی nova 7i هوآوی در عین سادگی زیبایی خاص خود را دارد و همچنین محصول از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد.

ضمناً هوآوی گوشی هواوی نوا 7 آی را به صفحه نمایش 6.4 اینچ IPS-LCD مجهز کرده است. این نمایشگر از رزولوشن FHD+ (1080x2310)، تراکم 398 پیکسل بر اینچ مربع، کیفیت رنگ و روشنایی بسیار خوب بهره می‌برد. استفاده از نمایشگر IPS در گوشی‌های میان‌رده با بازه قیمتی مناسب معمول بوده و این نمایشگر در این سطح قیمت عملکرد متناسب و خوبی را به نمایش می‌گذارد.

 

طراحی گوشی نوا 7 آی

 

بررسی تراشه و پردازنده گوشی نوا 7 آی

هوآوی در قسمت پردزش گوشی از تراشه 7 نانومتری Kirin 810 استفاده کرده که رقیب تراشه‌های اسنپدراگون سری 700 محسوب می‌شود. این تراشه به پردازنده هشت هسته‌ای (شامل دو هسته 2.27 گیگاهرتزی با معماری Cortex-A76 و شش هسته 1.88 گیگاهرتزی با معماری Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 مجهز شده است. همچنین این تراشه از یک واحد پردازش عصبی (NPU) مستقل بهره می‌برد که به کمک هوش مصنوعی عملکرد تراشه، حافظه و نمایشگر را بهبود می‌دهد. این محصول با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 عرضه می‌گردد که امکان افزایش حافظه با اختصاص اسلات سیم کارت دوم به کارت حافظه را دارد؛ هر چند گوشی nova 7i هواوی مانند سایر محصولات اخیر این برند از کارت حافظه نانو پشتیبانی می‌کند و ممکن است پیدا کردن آن در بازار ایران کمی مشکل باشد. عملکرد پردازنده کاملاً پایدار بوده و کاملاً مناسب این بازه قیمتی است و ضمن انجام کلیه امور معمول توانایی انجام بازی‌های سنگین موبایلی با تنظیمات تا سطح متوسط را نیز دارد.

 

پردازنده گوشی nova 7i  هوآوی

 

بررسی قدرت باتری و شارژدهی nova 7i

گوشی نوا 7 آی هوآوی از یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعت در کنار فناوری شارژ سوپر فست با توان 40 وات بهره می‌برد. این باتری از ماندگاری شارژ بالایی برخوردار بوده و به راحتی می‌تواند یک روز کامل (و در صورت استفاده بهینه تا بیش از یک روز) دوام بیاورد. همچنین هوآوی برای تنظیم سطح عملکرد و مدیریت مصرف انرژی نیز پروفایل‌های متنوعی در نظر گرفته که با انتخاب پروفایل مناسب می‌توان مصرف انرژی دستگاه را بهینه کرد. شارژر SuperFast هواوی نیز عملکرد توانمندی دارد و قادر است فقط در مدت 20 دقیقه 50% و در 65 دقیقه 100% ظرفیت باتری را شارژ کند. در پایان به جرأت می‌توان باتری و شارژر فوق سریع را یکی از برترین قابلیت های گوشی nova 7i در مقایسه با میان‌رده‌های برند رقیب یعنی سامسونگ دانست.

 

باتری گوشی نوا 7 آی

 

مزایای گوشی nova 7i

  •        طراحی باریک، سبک و خوش‌دست | کیفیت ساخت بالا
  •        حافظه رم مناسب | عملکرد بالاتر از انتظار بازه قیمتی
  •        ماندگاری شارژ بالا | توان شارژ سریع 40 وات
  •        حسگر اثر انگشت سریع

 

معایب گوشی nova 7i

  •        عرضه شدن فقط با حافظه داخلی 128 گیگابایت
  •        استفاده از استاندارد کارت حافظه غیر معمول نانو مموری
  •        نسخه اندروید قدیمی | عدم برخورداری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display