جستجو

راهنمای خرید بهترین گوشی ضد آب

راهنمای خرید بهترین گوشی ضد آب

از زمانی که قابلیت ضدآب بودن گوشی‌های موبایل به یک ترند و خصوصیت مهم برای انتخاب خریداران تبدیل شد و به اصطلاح تب گوشی‌های ضد آب در تمام دنیا فراگیر شد، هر ساله گوشی‌های جدید و متوعی که مقاوم در برابر آب و یا تا حدودی نسبت به آب مقاوم هستند، معرفی و روانه بازار می‌شوند. از آنجایی که تجهیزات الکترونیکی به شدت به آب حساس بوده و نسبت به این مایع حیات آسیب‌پذیرند؛ به طور کلی ضد آب بودن یا مقاومت در برابر آب قابلیت جذابی برای این تجهیزات به شمار می‌رود. در حوزه گوشی موبایل نیز به دلیل اینکه این وسیله همواره همراه کاربر است و اغلب مواقع در فضای باز و حتی در طبیعت مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد؛ قابلیت ضد آب بودن قابلیت ممتازی محسوب می‌شود. البته از ابتدای معرفی این ویژگی در گوشی‌های موبایل به دلیل تبلیغات غیر واقعی و بزرگنمایی شده، مفهوم گوشی ضد آب به درستی در ذهن کابران و خریداران جا نیافتاده است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین گوشی ضد آب از میان رده تا پرچمدار بپردازیم.

نکته قابل توجه این است قابلیت ضد آب بودن گوشی‌های موبایل که مانند سایر تجهیزات الکترونیکی با رده‌بندی استاندارد IP مشخص می‌شود؛ بیشتر به هدف مقاومت این محصولات در مواردی که به شکل ناگهانی، اتفاقی و ناخواسته در معرض آب قرار می‌گیرند؛ ارائه شده است تا آسیب کمتری متوجه دستگاه شود. بر خلاف تبلیغات تجاری که ممکن است شخصی را در حال فیلمبرداری با گوشی خود در زیر آب نشان دهند؛ استفاده‌ اینچنینی از گوشی ضد آب حتی برای گران‌ترین و با‌کیفیت ترین گوشی پرچمدار با بالاترین رتبه IP نیز پیشنهاد نمی‌شود. ویژگی ضد آب بودن گوشی موبایل بیشتر به این دلیل ارائه می‌شود تا کاربر هنگام استفاده از گوشی در زیر باران، کنار استخر یا محیط‌هایی که در مجاورت آب قرار دارد؛ تجربه‌ استفاده همراه با آسودگی خیال و بدون بروز حادثه‌ای ناخوشایند را داشته باشد.

 

لیست گوشی‌های ضد آب سامسونگ

 

رده‌بندی IP (Ingress Protection) یا «حفاظت ورود» چیست؟

استاندارد IP یک گواهینامه و استاندارد مربوط به رده‌بندی مقاومت در برابر ذرات گرد و غبار و آب در تجهیزات الکترونیکی است. اغلب برندهای گوشی موبایل با انجام آزمایشات مربوط به این استاندارد، به صورت رسمی مقاومت محصول خود را در برابر این موارد می‌سنجند تا میزان مقاومت آنها دقیقاً مشخص و مستند شود. استاندارد رده‌بندی IP از یک عدد دو رقمی تشکیل می‌شود که عدد اول – سمت چپ (بین صفر تا 6) مربوط به مقاومت محصول در برابر گرد وغبار و عدد دوم -سمت راست (بین صفر تا 8) مقاومت محصول در برابر آب را نشان می‌دهد. هرچه این اعداد بزرگتر باشند مقاومت دستگاه نیز بیشتر می‌شود. در این مطلب محدود امکان پرداختن کامل به مبحث رده‌بندی‌‌های IP وجود ندارد؛ اما در نظر داشته باشید برای اینکه یک گوشی ضد آب باشد، می‌بایست حداقل از استاندارد IP67 یا IP68 برخوردار باشد وبه صور مثل یک دستگاه با IP53 یا IP54 تنها در برابر پاشیدن آب و یا ریختن قطرات آب در حد بارش سبک باران مقاوم است. همچنین گفتنی است در رده IP67 دستگاه می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب سالم بماند و در رده IP68 این عمق به 1.5 متر افزایش می‌یابد ولی زمان همان 30 دقیقه ثابت می‌ماند.

همان‌طور که گفته شد بر خلاف تبلیغات تجاری؛ گوشی‌ها حتی اگر دارای رده IP68 نیز باشند؛ کاملاً و دائماً ضد آب نیستند و قابلیت ضد آب تا عمقی مشخص و برای مدت زمان محدودی از دستگاه محافظت می‌کند. جالب است بدانید عمق و زمان محاسبه شده در رده‌بندی IP در شرایط آزمایشگاهی و در مجاورت آب خالص با دمای مشخصی اندازه‌گیری شده و به طور مثال مقاومت گوشی در زیر آب دریا بسیار پایین‌تر از این شرایط خواهد بود. پس قبل از ادامه مطلب و پرداختن به بهترین گوشی های مقاوم در برابر آب، توصیه می‌کنیم از قرار دادن عمدی گوشی ضد آب خود در آب جداً خودداری کنید.

 

پیشنهاد ویژه: قیمت و خرید گوشی آنر و خرید گوشی شیائومی از فروشگاه آنلاین ایکالاتو

 

معرفی بهترین گوشی های ضد آب پرچمدار

گوشی‌های پرچمدار برندهای مطرح دقیقاً مدل‌هایی هستند که در بالاترین رده مقاومت در برابر گرد و غبار و آب قرار دارند و ضد آب هستند. برندهای مطرحی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و آنر بهترین پرچمداران ضد آب دنیا را در اختیار دارند. هر سال با نگاهی به لیست جدیدترین و قدرتمندترین پرچمداران این برندها می‌توانید با بهترین گوشی‌های ضد آب دنیا نیز آشنا شوید.

 

بهترین گوشی ضد آب از میان رده تا پرچمدار

 

گوشی آیفون 14 پرو مکس اپل iPhone 14 Pro MAX

این گوشی جدیدترین و برترین گوشی آیفون اپل با رده IP68 است. نمایشگر 6.7 اینچ LTPO-OLED، نرخ نوسازی تصویر 10 هرتز، تراشه 4 نانومتری پرقدرت و جدید A16 Bionic اپل، تا 6 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی، باتری 4323 میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع با پشتیبانی از PD2.0 و Wi-Fi 6 از مهمترین مشخصات این گوشی پرچمدار ضد آب است.

 

گوشی شیائومی 12 اس الترا Xiaomi 12s Ultra

گوشی شیائومی 12 اس الترا، از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی با رده‌بندی IP68 محسوب می‌شود. در حال حاضر Xiaomi 12s Ultra با نمایشگر 6.73 اینچ LTPO2 AMOLED، 120 هرتز، یک میلیارد رنگ، تا 12 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول، دوربین با سنسور اصلی 50.3 مگاپیکسل حاصل همکاری مشترک با برند لایکا، باتری 4860 میلی‌آمپرساعت و هایپر شارژ 67 وات اشاره کرد. همچنین قیمت گوشی ضد آب شیائومی 12 اس الترا چیزی در حدود 1000 دلار برای نسخه 12/256 گیگابایت است.

 

گوشی های مقاوم در برابر آب

 

گوشی گلکسی اس 22 الترا سامسونگ Galaxy S22 Ultra

گوشی گلکسی اس 22 الترا با مقاومت در برابر آب IP68؛ برترین و کارآمدترین پرچمدار حال حاضر سامسونگ است که رسماً به عنوان جانشین سری نوت این برند معرفی شده و از مشخصات فنی قدرتمندی مانند نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با قطر 6.8 اینچ، قلم بلوتوث S-Pen با تأخیر 2.8 میلی‌ثانیه، تراشه اگزینوس 2200 ، دوربین با سنسور اصلی 108 مگاپیکسل، Wi-Fi 6e، باتری 5000 میلی‌آمپز ساعت مجهز شده است.

  

گوشی آنر مجیک 4 آلتیمیت Honor Magic 4 Ultimate

گوشی زیبا و قدرتمند مجیک 4 آلتیمیت، بهترین پرچمدار ضد آب IP68 آنر تا این لحظه است. نمایشگر 120 هرتز، یک میلیارد رنگ 6.8 اینچ LTPO-OLED، ماژول پنج‌گانه 50|50|64|64|TOF 3D دوربین اصلی و حرفه‌ای محصول، باتری 4600 میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع 100 وات از مشخصات فنی جذاب این محصول هستند.

 

خرید و مشاهده قیمت روز گوشی هواوی در فروشگاه ایکالاتو

 

 

معرفی بهترین گوشی های ضد آب میان رده

اغلب گوشی‌های میان‌رده برندهای مطرح ضد آب نیستند. عمده مقاومت نسبی در برابر آب که برخی مدل‌های میان‌رده مانند گوشی‌های سری نوت ردمی، سری M، X و F پوکو زیربرندهای شیائومی دارند، در حد رده‌بندی IP53 مقاومت در برابر پاشش آب و قطرات باران است؛ اما این همه ماجرا نیست و برند اپل با گوشی مدل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس و برند سامسونگ با مدل‌های گلکسی A33، A53 و A73 از معدود برندهایی هستند که گوشی‌های میان‌رده ضد آب با رده‌بندی IP68 (اپل) و IP67 (سامسونگ) را به بازار عرضه می‌کنند.

 

بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

 

معرفی بهترین گوشی های ضد آب سامسونگ

لیست گوشی‌های ضد آب سامسونگ بسیار متنوع است و بر خلاف بسیاری از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی موبایل که در بخش رده‌بندی IP محصولات خود تجدید نظر کرده و پسرفت داشته‌اند، سامسونگ همچنان استوار به ارائه رده‌بندی IP68 در گوشی‌های پرچمدار و رده‌بندی IP67 در محصولات میان‌رده خود ادامه می‌دهد. نکته قابل توجه اضافه شدن گوشی‌‌های تاشو منعطف جدید سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 به جمع گوشی‌های ضد آب این برند است که قطعاً با توجه به فرم فکتور تاشوی این محصولات، کار بسیار سختی برای غول فناوری کره بوده است. در ادامه مدل‌های گوشی ضد آب سامسونگ بر اساس رده‌بندی IP را مشاهده می‌کنید؛ برای خرید گوشی سامسونگ به فروشگاه ایکالاتو مراجعه کنید.

IPX8: Galaxy Z Fold 4 | Galaxy Z Flip 4

IP68: Galaxy S22 Ultra | S22 Plus | S22 | S21 FE 5G | S20 FE 2022

IP67: Galaxy A33 | A53 | A73

 

معرفی بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، مدل‌های متنوع و پرتعدادی از میان‌رده‌های شیائومی هستند که در برابر آب مقاومتی در حد استاندراد IP53 ( مقاومت در برابر پاشش آب و قطرات باران) دارند. این گوشی‌ها ضد آب نیستند و تنها از مقاومت نسبی به آن برخوردارند. به طور کلی هر چه شیائومی در مواردی مانند باتری و شارژ سریع بهتر از اپل و سامسونگ عمل می‌کند، در مورد قابلیت ضد آب بودن این مسأله برعکس است و به نظر می‌رسد شیائومی چندان تمایلی به معرفی گوشی‌های ضد آب ندارد. در ادامه با مدل‌های روز ضد آب یا نسبتا مقاوم شیائومی آشنا می‌شویم.

 

IP68: Xiaomi 12sUltra | Mi 11 Ultra | Mi 11 Pro

IP53: Xiaomi 12T Redmi Note 12 Series | Redmi Note 11 series| Redmi Note 11T Series | Poco M5s | Poco F4 | Redmi K50 Series | Poco X4 Series | …

 

در پایان این مطلب اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی کوتاه در خصوص گوشی‌های ضد آب برسیم؛ گفتنی است امروزه برندهای مطرح تولیدکننده گوشی تلفن همراه رغبت کمتری برای ضد آب کردن محصولات خود نشان می‌دهند و این قابلیت بیشتر بر روی گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌شود. در عوض رده‌های پایین‌تری از گواهی IP که نشان‌دهنده مقاومت محصول در برابر پاشش آب و قطرات باران است در حال همه گیر شدن است. البته اپل و سامسونگ همچنان متنوع‌ترین مدل‌های ضد آب را تولید و عرضه می‌کنند که محصولات این دو برند برای کسانی که به دنبال گوشی ضد آب هستند گزینه مناسبی خواهد بود؛ هرچند قیمت گوشی های ضد آب سامسونگ ارزش خرید بسیار بالایی به میان‌رده‌های سری گلکسی A می‌بخشد. همچنین اگر قصد خرید گوشی میان‌رده با مشخصات فنی عالی نسبت به قیمت می‌گردید و تنها مقاومت نسبی گوشی برای شما کافی است، در میان‌رده‌های شیائومی به دنبال گوشی مناسب و دلخواه خود باشید.

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display