جستجو

شیائومی؛ پک گلوبال (جهانی) یا پک چین؟

شیائومی؛ پک گلوبال (جهانی) یا پک چین؟

بازار فعلی تلفن همراه شرایط بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های اولیه خود دارد. تعداد برندهای تولیدکننده گوشی موبایل بسیار بیشتر از قبل شده و برندهای برتر این حوزه بازار بزرگی به وسعت جهان را تأمین و اداره می‌کنند. مدل‌های تولید شده توسط حتی یکی از برندهای برتر به حدی متنوع است که خریداران برای یافتن و انتخاب مدل دلخواه و مورد نیاز خود می‌بایست تحقیق و بررسی‌ زیادی انجام دهند. گوشی‌های موبایل در بازه‌های مختلف قیمتی بر ویژگی‌های متفاوتی تمرکز دارند. برخی بر روی مشخصات مناسب با قیمت اقتصادی، برخی روی دوربین با کیفیت و برخی از مدل‌های پرچمدار بر روی ارائه یک دستگاه همه چیز تمام متمرکز هستند. وجود این همه مدل‌ به تنهایی بری کاربران گیج‌کننده است و انتخاب را برای آنها سخت می‌کند. علاوه بر این مواردی مانند گوشی‌های اختصاصی بازارهای مختلف، گوشی‌های ساخت کارخانجات کشورهای مختلف و از همه مهمتر پک‌های متفاوت یک مدل گوشی با رام‌های متنوع کار را بیشتر از پیش سخت می‌کند. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم مسأله گوشی‌های پک چین و پک گلوبال برند شیائومی را بررسی و با مفاهیم و زوایای این موضوع بیشتر آشنا شویم.

 

تفاوت پک چین و جهانی شیائومی

حتماً می‌دانید گوشی‌های آیفون اپل دارای پارت نامبرهای متفاوتی هستند که هر کدام نشان‌دهنده این است که آن گوشی برای فروش در بازار کشور خاصی در نظر گرفته شده است. همچنین با بررسی گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم این شرکت نیز برای مناطق تجاری مختلف، نسخه‌های متفاوتی تولید و عرضه و حتی در نسخه‌های پرچمدار گوشی‌های خود نیز از تراشه‌های متفاوتی استفاده می‌کند. البته گوشی‌های چینی سرآمد این موضوع بوده و اغلب برندهای این کشور هر مدل گوشی را در دو نسخه چینی و گلوبال (جهانی) عرضه می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که دلایل زیادی برای انجام این دسته‌بندی‌ها و تفاوت‌ها وجود دارد. قوانین تجاری برخی کشورها و بازارها، تنوع سیستم‌های مخابراتی که در هر منطقه یا کشور استفاده می‌شود و همچنین تلاش برندها برای ارائه محصولی با مشخصات و قیمت مناسب هر منطقه یا کشور برای تصاحب سهم بیشتری از بازار آنها باعث می‌شود این تفاوت‌ها و دسته‌بندی‌ها منطقی به نظر بیاید.

علاوه بر موارد ذکر شده فوق، برندهای چینی به‌خصوص شیائومی دلایل دیگری نیز برای عرضه گوشی‌های موبایل در دو نسخه چینی و جهانی (گلوبال) دارند. با توجه بازار رقابتی بزرگ داخلی چین برندهای این کشور محصولات خود را با قیمتی کمتر از سایر نقاط جهان به فروش می‌رسانند. همچنین ممکن است محتویات جعبه یک گوشی در چین با نمونه خارجی تفاوت‌هایی داشته باشد. این لزوم وجود پک‌ها و بسته‌بندی‌های متفاوت را توجیه می‌کند. همچنین با توجه به ممنوعیت گوگل پلی، یوتیوب و بسیاری از پلتفرم‌ها، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها در چین، طبیعی ‌است رام و سرویس‌های ارائه شده بر روی گوشی که برای بازار داخلی چین (پک چین) در نظر گرفته شده نیز با سایر نقاط جهان متفاوت باشد.

اما تفاوت پک چین و گلوبال شیائومی در چیست؟ گوشی‌های شیائومی پک چین و گلوبال تفاوت سخت افزاری خاصی با یکدیگر ندارند. گوشی شیائومی پک چین برای فروش در بازار داخل این کشور در نظر گرفته شده و پک گلوبال در سایر کشورهای جهان به جز چین به فروش می‌رسد. قیمت روز گوشی شیائومی در پک چین اغلب نسبت به پک گلوبال کمتر است و به همین جهت برای واردکنندگان گوشی موبایل در ایران جذابیت دارد. گوشی‌های پک چین به رام چینی مجهز هستند و برای واردات به داخل کشور ایران معمولاً بر روی این محصولات رام گلوبال نصب می‌گردد. در ادامه با خصوصیات هر کدام از پک‌های گوشی شیائومی جهت تشخیص پک چین از پک گلوبال آشنا می‌شویم.

 

تفاوت های ظاهری و ساختاری پک های جهانی و چین

 

پک شیائومی گلوبال یا پک چین

 

در گوشی‌های پک چین شاهد موارد زیر هستیم:

-        نوشته‌های روی جعبه گوشی‌های پک چین به زبان چینی هستند.

-        دفترچه‌ راهنمای داخل جعبه به زبان چینی نوشته شده است.

-        شارژری که همراه محصول و داخل جعبه ارائه می‌شود بر اساس استاندارد برق کشور چین است و برای استفاده در ایران نیاز به تبدیل دارد.

 

تفاوت پک چین و جهانی شیائومی

 

در گوشی‌های پک گلوبال (جهانی):

-        نوشته‌های روی جعبه گوشی‌های پک گلوبال به زبان انگلیسی نوشته شده است.

-        دفترچه راهنمای داخل جعبه به زبان انگلیسی است.

-        شارژر محصولات گلوبال اغلب برای ایران مناسب هستند و نیازی به تبدیل ندارند. در غیر این صورت نیز این شارژرها با نمونه داخل پک چین متفاوت هستند.

-        برای فروش گوشی‌های پک گلوبال در اتحادیه اروپا و با توجه به قوانین این اتحادیه، بر روی لیبل جعبه این محصولات نماد CE یا WEEE درج شده است.

 فرق بین رام های جهانی و چینی شیائومی

قبل از اینکه به مشخصات و تفاوت‌‌های رام چینی و رام جهانی (گلوبال) بپردازیم شاید این سوال برای برخی از کاربران پیش بیاید که منظور از ROM چیست؟ اگر در هنگام خرید یک گوشی نو قسمت حافظه داخلی دستگاه را بررسی کنیم متوجه می‌شویم از همان ابتدای فعال کردن گوشی، مقدار قابل توجهی از حافظه داخلی دستگاه اشغال شده است. این همان رام دستگاه است که از سیستم‌عامل اندروید، رابط کاربری، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض تشکیل شده است. رام اصلی دستگاه توسط تولیدکننده بر روی گوشی نصب می‌شود و برای آن مدل خاص طراحی و آماده شده است.

فرق بین رام های گلوبال و چین شیائومی چیست؟ رام جهانی یا گلوبال از سیستم‌عامل اندروید، رابط کاربری MIUI و تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل تشکیل شده است. در حالی که رام چین متناسب با قوانین و بازار کشور چین از پلی‌استور گوگل و سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های این شرکت بی‌بهره است و به جای آنها سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های چینی جایگزین شدهاند. همچنین گوشی‌های رام چین از منو یا زبان فارسی نیز پشتیبانی نمی‌کنند.

 

معرفی کالا: مشاهده انواع مدل های گوشی آنر در فروشگاه اینترنتی ایکالاتو

 

 

 

تفاوت قیمت پک چین و پک جهانی

کمپانی‌های معتبر و بزرگ هیچ‌گاه پک چین یا گلوبال خود را به صورت پنهانی با مشخصات فنی یا کیفیت ساخت متفاوت عرضه نمی‌کنند. اگر مشخصات دو گوشی یکسان مربوط به دو منطقه یا کشور مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز داشته باشند، این موضوع از قبل توسط تولیدکننده در سایت آن کمپانی با منابع معتبر اعلام شده است؛ هر چند محتویات جعبه و پک چین ممکن است با پک گلوبال متفاوت باشد. بنابراین در مورد تفاوت رام چین و گلوبال از نظر سخت‌افزاری باید گفت این دو نسخه تفاوتی ندازند. همان‌طور که گفته شد برندهای چینی برای فروش بیشتر و رقابت با سایر برندها در این کشور معمولاً سعی می‌کنند تا قیمت گوشی شیائومی را تا حد امکان پایین‌تر تعیین کنند. به همین دلیل، تفاوت قیمت نسخه چینی و جهانی گوشی های شیائومی به این صورت است که خرید پک چینی محصولات این برند کم‌هزینه‌تر و به‌صرفه‌تر است.

 

برای خرید و قیمت گوشی ویکو با ایکالاتو همراه باشید!

 

روش های تشخیص رام گلوبال و چین هنگام خرید

همان‌طور که گفته شد گوشی‌های پک چین که توسط گارانتی‌های معتبر در ایران به فروش می‌رسد به رام گلوبال مجهز شده‌اند؛ اما در این میان افراد سودجویی نیز هستند که گوشی‌های پک چین را با همان رام چینی یا رام کاستوم و غیر اصلی به فروش می‌رسانند که قطعاً باعث بروز مشکلاتی در گوشی خریدار خواهد شد. در بالا مشخصات گوشی‌های پک چین را بررسی کردیم و حالا در ادامه نحوه تشخیص نسخه گلوبال و چین شیائومی را توضیح خواهیم داد.

 

تفاوت رام چین و گلوبال از نظر سخت‌افزاری

 

راه‌های تشخیص رام چین در گوشی‌های شیائومی

-        عدم نصب سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اندروید و گوگل

-        وجود برنامه‌های چینی متعدد پیش‌فرض

-        عدم پشتیبانی از منو و زبان فارسی

-        درج کلمه CN در قسمت ورژن MIUI

-        عدم پشتیبانی از اینترنت 4.5G یا 4G+ به دلیل تفاوت فناوری مخابراتی ایران و چین

 

تشخیص پک چین از پک گلوبال

 

راه‌های تشخیص رام گلوبال در گوشی‌های شیائومی

-        نصب سرویس‌ها و نرم‌افزارهای گوگل به صورت پیش‌فرض

-        پشتیبانی از منو و زبان فارسی

-        پشتیبانی از اینترنت 4.5G یا 4G+ در ایران

-        درج کلمه MI یا EU در قسمت ورژن MIUI

 

جمع‌بندی

پس از بررسی تفاوت‌های پک چین با پک جهانی (گلوبال) و رام چین با رام جهانی (گلوبال) گوشی‌های شیائومی این سوال پیش می‌آید که در نهایت کدام را انتخاب کنیم؟ رام چین یا رام گلوبال ؟ پک شیائومی گلوبال یا پک چین ؟ در جواب باید گفت بهتر است از خریداری گوشی‌هایی که رام چینی دارند خوداری کنید؛ اما اگر قیمت محصول برای شما اهمیت دارد گوشی پک چین با رام گلوبال گزینه مناسبی برای شما است. توجه داشته باشید گوشی پک چین با رام گلوبال را حتماً و حتماً از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های خوش‌نام و با گارانتی معتبر خریداری کنید. همچنین اگر کمی هزینه بیشتر برای شما مشکلی نیست یا ترجیح می‌دهید گوشی شما بدون هیچ تغییری از کارخانه به رام گلوبال مجهز شده باشد، بهتر است گوشی پک جهانی (گلوبال) را انتخاب کنید.

 

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display