جستجو

گوشی POCO M4 Pro 5G معرفی شد

گوشی POCO M4 Pro 5G معرفی شد

در این مطلب به بررسی و معرفی Xiaomi Poco M4 PRO 5G از گوشی‌های خوش ساخت و میان‌رده اقتصادی شیائومی می‌پردازیم. شیائومی در تاریخ 9 نوامبر 2021 این محصول را به عنوان جایگزین نسخه قبلی یعنی گوشی پوکو M3 Pro 5G معرفی کرد. بدون شک شیائومی با پوکو M4 پرو 5G یک گوشی اندرویدی اقتصادی با ارزش خرید بسیار بالا را در اختیار شما می‌گذارد. برای بسیاری از کاربران هزینه و قیمت مهمترین ویژگی در انتخاب یک گوشی به شمار می‌رود و این مدل طراحی زیبا و مشخصات بسیار مناسبی را در ازای یک قیمت رقابتی ارائه می‌کند؛ هر چند بدیهی است که برای تبدیل این گوشی به یک محصول مقرون به صرفه برخی ویژگی‌ها قربانی قیمت پائین‌تر شده است.

 

 نقد و بررسی تخصصی گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

گوشی M4 Pro 5G پوکو در ازای یک قیمت رقابتی ظاهری مناسب، نمایشگر بزرگ و نسبتاً روشن، باتری قوی، شارژر سریع با توان متوسط به همراه یک عملکرد روان و معقول برای مصارف روزمره را عرضه می‌کند. در ادامه با نقد و بررسی تخصصی گوشی پوکو M4 پرو شیائومی نسخه 5G همراه ما باشید.

 

طراحی گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

طراحی گوشی XIAOMI POCO M4 Pro 5G مانند اغلب محصولات پوکو به‌روز و جوان‌پسند است. نمای روبه‌روی گوشی مانند نسل قبلی به نظر می‌رسد و ناچ دوربین سلفی به شکل حفره از نوع infinity O در بالا و وسط نمایشگر به چشم می‌خورد. ابعاد و وزن پوکو M4 پرو 5G نسبت به نسل قبل کمی بیشتر شده اما ضخامت دستگاه به همان نسبت اندک، باریک‌تر گردیده است. روی گوشی با پوشش گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود و بدنه پلاستیکی دستگاه حسی خوب مشابه یک میان‌رده با قیمت بالاتر را تداعی می‌کند. 84.8 درصد نمای جلوی دستگاه را نمایشگر تشکیل می‌دهد و همچنین این محصول از استاندارد IP53 (مقاومت در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و باران) برخوردار است.

 

معرفی Xiaomi Poco M4 PRO 5G

 

امکانات دوربین گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

 

امکانات دوربین گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

طراحی دوربین گوشی پوکو M4 پرو شیائومی در اولین نگاه یک ماژول چهارگانه به همراه فلش LED به نظر می‌رسد؛ اما در حقیقت دوربین این دستگاه یک ماژول دوگانه شامل سنسور عریض 50 مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز و یک سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسل با زاویه دید 119 درجه است. سنسور اصلی 50 مگاپیکسل جزئیات مناسب و کنتراست بالایی را ثبت می‌کند. از دیگر مشخصات دوربین این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از HDR، کیفیت معقول فیلمبرداری با رزولوشن FHD با سرعت‌ 30 و 60 فریم بر ثانیه، قابلیت حالت عکسبرداری شب Night Mode و حذف نویز موجود در این نوع عکس‌برداری اشاره کرد. شیائومی در بخش دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسل عریض با امکاناتی نظیر قابلیت فیلم‌برداری FHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و قابلیت عکاسی پانوراما استفاده کرده است.

 

دوربین 50 مگاپیکسل گوشی POCO M4 Pro 5G

 

مشخصات فنی گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

 

فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

گوشی M4 پرو 5G پوکو شیائومی همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است از فناوری شبکه 5G بهره می‌برد. این محصول از یک مودم یکپارچه نسل پنجم مخابراتی از نوع Dual 5G استفاده می‌کند که از هر دو نوع شبکه 5G مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) و همچنین 13 باند بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

 

شبکه پرسرعت 5G گوشی POCO M4 Pro

 

پردازنده گوشی POCO M4 Pro 5G شیائومی

پردازنده گوشی Xiaomi Poco M4 PRO 5G از نوع هشت هسته‌ای (2 هسته 2.4 گیگاهرتزی و 6 هسته 2 گیگاهرتزی) است که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بر روی تراشه 6 نانومتری Dimensity 810 شرکت مدیاتک قرار گرفته است. علی‌رغم اینکه این محصول از تراشه میان‌رده دیمنسیتی 810 بهره می‌برد، به طور کلی قدرت پردازشی خوبی را ارائه می‌کند و علاوه بر امور روزانه از پس اجرای بازی‌های سنگینی چون کال آف دیوتی و پابجی با تنظیمات گرافیکی پائین و متوسط نیز برمی‌آید.

 

برای مشاهده قیمت و خرید گوشی موتورولا با ایکالاتو همراه باشید!

 

 

مشخصات فنی گوشی پوکو M4 پرو 5G

 

سخت‌ افزار گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

همان‌طور که اشاره شد گوشی پوکو ام 4 پرو 5 جی در بازه قیمتی خود مشخصات فنی خوبی را ارائه می‌کند. از جمله این مشخصات می‌‌توان به Wi-Fi دوبانده، Wi-Fi Direct، بلوتوث نسخه 5.1 مجهز به A2DP و LE، پورت مادون قرمز (کنترل تلویزیون و ...)، رادیو FM و حسگر اثرانگشت کنار دستگاه اشاره کرد. همچنین این محصول در نسخه‌هایی با حافظه رم 4، 6 و 8 گیگابایت و حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی با امکان افزایش حافظه توسط کارت حافظه SD عرضه می‌شود.

 

امکانات نرم ‌افزاری گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

گوشی پوکو M4 پرو 5G شیائومی در ابتدا با رابط کاربری MIUI 12 بر پایه اندروید 11روانه بازار شد و در ادامه امکان به‌روزرسانی به اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 برای کاربران فراهم گردید. رابط کاربری MIUI از جمله رابط‌های کاربری چالش‌برانگیز دنیای موبایل بوه است که طرفداران و منتقدان خود را دارد. درحالیکه طرفداران این رابط کاربری به امکانات فراوان و قابلیت شخصی‌سازی کم‌نظیر آن اشاره می‌کنند، منتقدان کمی به سنگین بودن آن به دلیل همان امکانات فراوان خرده می‌گیرند. لازم به ذکر است در مجموع این گوشی یک سیستم‌عامل نسبتاً به‌روز با امکانات مناسب را در بازه قیمتی خود عرضه می‌کند.

 

نمایشگر گوشی XIAOMI POCO M4 PRO 5G

نمایشگر یکی از اجزائی است که همیشه شیائومی در آن مشخصه‌های خوبی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی از یک پنل نسبتاً بزرگ 6.6 اینچ از نوع IPS که تصویر مناسب و قابل قبولی دارد. روشنایی این پنل 450 نیت بوده و از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز و سمپل ریت لمسی برابر با 240 هرتز برخوردار است. این سطح روشنایی تقریباً در تمامی شرایط نوری تصویر واضحی را نشان خواهد داد؛ اما برای استفاده در زیر تابش مستقیم نور آفتاب خیلی مناسب نیست. همچنین نرخ به‌روزرسانی این پنل شاید برای بازی‌های سنگین کافی نباشد؛ اما در بازی‌های سبک و به‌‌خصوص در تماشای ویدیو، وب‌گردی و همچنین تجربه روان و سریع رابط کاربری بسیار خوب عمل خواهد کرد. همچنین رزولوشن این نمایشگر FHD+ بوده و چگالی پیکسل برابر با 405 ppi و نسبت تصویر 20:9 برخوردار است.

 

صفحه نمایش IPS گوشی POCO M4 PRO 5G

 

باتری گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

استفاده از باتری‌های قدرتمند مجهز به شارژ سریع با توان بالا (حتی بالاتر از اغلب پرچمداران برندهای رقیب) از دیگر ویژگی‌‌هایی است که گوشی‌های شیائومی و زیربرندهای آن مانند پوکو و ردمی در آن شهرت دارند. گوشی پوکو M4 پرو 5G از یک باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که اولین گوشی سری M پوکو با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات محسوب شده و باتری آن در مدت زمان 59 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. پوکو ادعا می‌کند باتری گوشی XIAOMI POCO M4 PRO 5G با استفاده معمولی تا دو روز کامل دوام می‌آورد. این ظرفیت به کاربر اجازه می‌دهد تا 179 ساعت موسیقی پخش کند یا 33 ساعت مطالعه و وب‌گردی داشته باشد، 16 ساعت به تماشای ویدیو بپردازد یا 12 ساعت بازی کند. همچنین این دستگاه از درگاه USB-C مجهز به قابلیت OTG نیز بهره می‌برد.

 

باتری گوشی پوکو M4 پرو 5G

 

قیمت گوشی POCO M4 PRO 5G شیائومی

به صورت کلی محصولات شیائومی به‌خصوص در بخش محصولات تلفن‌های همراه میان‌رده و اقتصادی، قیمتی رقابتی نسبت به محصولات هم‌سطح رقبای مطرح خود دارند. نکته جالب توجه این است زیربرندهای شیائومی مانند پوکو و ردمی حتی قیمت‌‌گذاری پائین‌تر و رقابتی‌تری را نیز عرضه می‌کنند و قیمت گوشی پوکو M4 پرو شیائومی نیز از همین سیاست پیروی می‌کند. قیمت این محصول در ترکیب‌های مختلف حافظه به ترتیب و حدوداً برابر با 5 میلیون و 700 هزار تومان برای نسخه 4/64 گیگابایت، 6 میلیون و 700 هزار تومان برای نسخه 6/128 گیگابایت و 8 میلیون تومان برای نسخه 8/256 گیگیابایت است. در پایان و به عنوان جمع‌بندی گفتنی است این محصول یک تجربه کاربری خوب و لذت‌بخش را در ازای قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. باتری با ظرفیت بالا، شارژ سریع 33 وات، نمایشگر روان، دوربین اصلی خوب، تراشه معقول و بهره‌مندی از استاندارد IP57 از نقاط قوت این محصول به شمار می‌روند. همچنین شما می‌توانید برای برای مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی به ایکالاتو مراجعه کنید.

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display