جستجو

نقد و بررسی تخصصی گوشی Nothing Phone 1

نقد و بررسی تخصصی گوشی Nothing Phone 1

در ابتدا و پیش از نقد و بررسی مشخصات گوشی Nothing phone1 بهتر است کمی با پیشینه و سوابق موسس مشهور آن آشنا شویم. برند جدید و بسیار جذاب ناثینگ Nothing در ابتدای سال 2021 میلادی و توسط کارل پی Carl Pei یکی از موسسان برند مطرح تولیدکننده موبایل چینی وان پلاس تأسیس شد. کارل پی، هم‌بنیان‌گذار جوان و خلاق وان پلاس که به خوش‌فکری، سخت‌کوشی و هوش بالا شهرت دارد یک استراتژیست و ارائه‌دهنده قهار نیز محسوب می‌شود. احتمالاً بسیاری از شما سیستم فروش محدود و مبتنی بر دعوتنامه گوشی‌های وان‌پلاس را به خاطر دارید که باعث سر زبان‌ افتادن و ایجاد حس کنجکاوی وسیعی در حوزه گوشی موبایل شده بود. کارل پی در آن زمان با هوشمندی و خلاقیت مفهوم و رده‌بندی جدیدی را در حوزه موبایل ایجاد کرد که در ادامه به گوشی‌های قاتل پرچمدار مشهور شد. محصولاتی که با ارائه مشخصات یک پرچمدار رده بالا در کنار قیمت یک میان‌رده بازارهای بین‌المللی را تسخیر می‌کردند.

کارل پی یک سال قبل از معرفی برند جدید Nothing از سمت خود در وان پللاس استعفا داده و از این برند جدا شده بود و پس از یک سال سکوت خبری نسبی و با مشارکت و همکاری مجموعه‌ای از برترین افراد متخصص و اینفلوئنسرهای حیطه فناوری اقدام به رونمایی از برند جدید کرد. کارل پی در معرفی این برند و محصولات جدید آن نیز همانند قبل با هوشمندی و برنامه‌ریزی حساب‌شده به خوبی توجه جهان و علاقه‌مندان فناوری را به این برند نوپا جلب کرد، به شکلی که مدت‌ها قبل از رونمایی و معرفی، صحبت و شایعه‌های متعددی در مورد این برند و محصولات احتمالی آن در محافل، مقالات و خبرگزاری‌های حوزه تکنولوژی منتشر شد.

 

منوی گوشی Nothing Phone1

 

برند ناتینگ Nothing از تمامی جوانب، چه از نظر برندینگ، لوگو و اهداف و چه از نظر طراحی و مشخصات فنی محصولات خود سعی دارد تا مفاهیم جدیدی را در صنعت موبایل که به نظر می‌رسد در حال دچار شدن به یک‌نواختی و روزمره‌گی است، تعریف کند. نام خاص و لوگوی این برند که یادآور حروف چاپ‌شده توسط پرینتر‌های قدیمی است و همچنین الگوی طراحی محصولات این برند که بر روی بدنه شفاف و استفاده از نورپردازی تمرکز دارد پایه‌های اصلی تبلیغات ناتینگ Nothing در بازار جهانی محسوب می‌شوند. در ادامه با بررسی کوتاه Nothing phone(1)که اولین گوشی هوشمند و دومین محصول ارائه شده توسط این برند به شمار می‌رود همراه شما هستیم.

 

برای خرید و مشاهده قیمت قیمت گوشی موتورولا با ایکالاتو همراه باشید!

 

مشخصات Nothing phone1

برند ناتینگ پس از معرفی و ارائه هندزفری کاملاً بی‌سیم Eer (1) که از کیس شارژ و بدنه شفاف و مشخصات فنی مناسبی در مقایسه با قیمت خود بهره می‌برد؛ در جولای 2022 اولین گوشی هوشمند خود که بسیاری از کاربران در انتظار آن بودند را رونمایی کرد. اگر چه محصولات برند وان پلاس، برند سابق موسس ناتینگ بر روی قدرت و مشخصات فنی متمرکز بود، در گوشی Phone (1) ناتینگ ظاهر، طراحی و تجربه کاربری منحصر به فرد این محصول اهمیت بسیار بیشتری از سایر موارد دارد. از نظر مشخصات فنی و سایر موارد گوشی Nothing phone1 در مقایسه با قیمت خود امکاناتی مناسب و در حد یک میان‌رده را ارائه می‌کند؛ اما طراحی زیبا و خاص، بدنه شفاف و از همه مهمتر استفاده این برند از نورپردازی خلاقانه پشت دستگاه که با عملکرد گوشی در تعامل است؛ این محصول را به یک گزینه بسیار جذاب برای کسانی که به دنبال یک گوشی خاص هستند، تبدیل کرده است.

 

بررسی کوتاه Nothing phone(1)

 

طراحی و نورپردازی گوشی Nothing Phone1

به جرأت می‌توان طراحی و نورپردازی خاص، جذاب و در عین حال کاربردی را مهمترین ویژگی در بررسی گوشی ناتینگ فون 1 دانست. پیشتر گفته شد بدنه پشتی این گوشی به صورت شفاف طراحی شده و ظاهری مدرن را ارئه می‌دهد و از برخی جهات گوشی‌های آیفون را نیز تداعی می‌کند. نورپردازی جذاب و استثنایی گوشی ناتینگ فون 1 که از آن با عنوان رابط Glyph نام می‌برد از حدود 900 عدد LED بسیار کوچک در اطراف دوربین، به صورت مورب در سمت راست بالای گوشی، دور فریم گرد شارژر مغناطیسی و به صورت عمودی (شبیه علامت تعجب) در پایین تشکیل شده و مستقیماً با اعلانات، تماس‌ها و عملکرد گوشی مانند شارژ شدن، میزان شارژ شدن گوشی و ... در تعامل است. همچنین در سمت راست بالای پنل پشتی یک LED کوچک قرمز وجود دارد که هنگام تصویربرداری یا فیلمبرداری با دوربین گوشی روشن می‌شود.

 

صفحه نمایش گوشی Nothing Phone1

صفحه نمایش 6.55 اینچی گوشی ناتینگ فون 1 از جنس OLED است و از رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز برخوردار است. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1200 نیت می‌رسد و از یک میلیارد رنگ و فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند. حفره ناچ نمایشگر گوشی Nothing Phone1 در سمت چپ بالای آن قرار دارد و محافظت از صفحه نمایش فون1 بر عهده گوریلاگلس 5 است.

 

مشخصات Nothing phone1

 

سیستم عامل Nothing Phone1

گوشی ناتینگ فون1 به صورت پیش‌فرض با اندروید 12 در کنار رابط کاربری Nothing OS 1.1.4 عرضه می‌شود. در اینجا هم رابط کابری ناتینگ مانند رابط کاربری Oxygen OS وان پلاس (برند سابق موسس ناتینگ) نزدیک‌ترین تجربه کاربری به اندروید خالص را ارائه می‌دهد و رابط کاربری گوشی بسیار سبک، روان و نرم توصیف می‌شود. در راه‌اندازی اولیه دستگاه برنامه اضافی به جز سرویس‌های گوگل بر روی گوشی وجود ندارد و مهمتر از همه اینکه منوی گوشی Nothing Phone1 از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

سخت افزار گوشی Nothing Phone1

ناتینگ در بخش سخت‌افزاری گوشی ناتینگ فون1 از تراشه 6 نانومتری میان‌رده ولی پرقدرت اسنپدراگون 778G+ استفاده کرده است. این تراشه به خوبی از پس تمامی وظایف و بازی‌های موجود برمی‌آید هر چند که نمی‌توان آن را با تراشه‌های پرچمدار سری 8 کوالکام مقایسه کرد. همچنین این تراشه از شبکه مخابراتی 5G پشتیبانی و از گرافیک خوب Adreno 642L بهره می‌برد. از دیگر امکانات گوشی Nothing Phone1 می‌توان به Wi-Fi6، بلوتوث 5.2 و حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد.

 

دوربین گوشی Nothing Phone1

همانند بخش تراشه ، در بخش دوربین گوشی ناتینگ فون1 نیز با یک میان‌رده با کیفیت رو‌به‌رو هستیم. این گوشی از یک دوربین دوگانه با سنسور عریض و فوق‌عریض 50 مگاپییکسل بهره می‌برد. سنسور عریض از لرزشگیر اپتیکال OIS و فوکوس خودکار تشخیص فار و سنسور فوق‌عریض از زاویه دید 114 درجه بهره می‌برند. همچنین این محصول به دوربین سلفی عریض 16 مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین‌‌های گوشی ناتینگ با توجه به رده محصول، کیفیت مناسب و معقولی را ارائه می‌دهند که در صورت وجود نور خوب و ثابت بودن سوژه عملکرد بهتری را نیز از آنها شاهد خواهیم بود.

 

باتری گوشی Nothing Phone1

گوشی ناتینگ فون1 به باتری 4500 میلی‌آمپرساعت مجهز است که تقریباً انرژی مورد نیاز یک روز کامل را فراهم می‌کند و این گوشی مدیریت نسبتاً خوبی بر روی مصرف انرژی دارد. در جعبه Nothing Phone1 مانند اغلب گوشی‌های مطرح روز دنیا خبری از شارژر نیست ولی این محصول از شارژ سیمی 33 وات، شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 5 وات پشتیبانی می‌کند. بنا بر ادعای ناتینگ شارژر 33 وات قادر است تا باتری این گوشی را در مدت نیم ساعت 50 درصد شارژ کند. این توان و سرعت گرچه می‌‌توانست بهتر و بالاتر باشد؛ اما هنوز هم برای یک میان‌رده، معقول و خوب به شمار می‌رود.

 

سخت افزار گوشی Nothing Phone1

 

حدود قیمت Nothing Phone1

گوشی ناتینگ فون1 در دو رنگ مشکی و سفید و در هر رنگ با سه ترکیب حافظه به فروش می‌رسد. نسخه پایه 8/128 گیگابایت این محصول 469 یورو، نسخه 8/256 گیگابایت 499 یورو و نسخه 12/256 گیگابایتی آن 549 یورو قیمت دارند. البته به دلیل محدودیت و عرضه کند این محصول در برخی از مناطق و بازارها قیمت فروش این محصول بیشتر از قیمت جهانی آن محاسبه می‌شود که در ادامه با بالا رفتن تعداد موجودی آن در بازار به قیمت واقعی خود نزدیک خواهد شد. در پایان گفتنی است قیمت جهانی این محصول به عنوان یک میان‌رده و با توجه به مشخصات فنی کمی سنگین و دست بالا تعیین شده است؛ اما به عنوان یک گوشی با طراحی و تجربه کاربری خاص و بی‌نظیر به نسبت قیمت خود، ارزش خرید بسیار بالایی را ارائه می‌کند.

 
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display