جستجو

مقایسه گوشی های Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G و Xiaomi Redmi Note 11S

مقایسه گوشی های Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G و Xiaomi Redmi Note 11S

در این مطلب به مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G و Redmi Note 11S می‌پردازیم. شیائومی هر دو گوشی را در ژانویه 2022 و تحت سری نوت 11 از زیر برند ردمی معرفی کرد. این سری علاوه بر اینکه یکی از پرجمعیت‌ترین خانواده‌های گوشی شیائومی محسوب می‌شود، به لطف سیاست هوشمندانه شیائومی در ارائه برخی مشخصات فنی قابل توجه به همراه قیمت‌گذاری بسیار رقابتی، فروش موفقی را نیز تجربه است. سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی، ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی مناسب، نمایشگر باکیفیت و باتری قدرتمند مجهز به شارژ سریع از جمله مشخصاتی هستند که برای آنها در محصولات سایر برندها، هزینه بسیار بیشتری باید پرداخت شود. همچنین مدل‌های ارائه شده در خانواده نوت 11 ردمی شیائومی نیز با برخی تفاوت‌ها، سلایق مختلف و بازه قیمتی قابل توجهی را پوشش می‌دهند. شما می توانید برای مقایسه قیمت این دو مدل وارد لیست قیمت گوشی شیائومی شوید.

 

مقایسه گوشی Redmi Note 11S با Redmi Note 11 Pro از نظر طراحی و ظاهر

در گوشی‌های سری نوت 11 ردمی شیائومی شباهت‌های بسیاری به‌خصوص در بخش طراحی دیده می‌شود؛ اما در مقایسه گوشی موبایل شیائومی مدل redmi note 11s و نوت ۱۱ پرو متوجه تفاوت‌های ظاهری اندکی نیز می‌شویم. ابعاد نوت 11 اس نسبت به نوت 11 پرو 5 جی کمی کوچکتر و وزن آن سبک‌تر است. قاب پشتی هر دو گوشی از جنس شیشه و فریم آنها پلاستیکی است؛ ولی جنس شیشه روی نمایشگر در گوشی Redmi Note 11 Pro گوریلاگلس 5 و در گوشی Redmi Note 11S گوریلا گلس 3 است. نمای جلوی دو دستگاه مشابه است و حفره دوربین سلفی در بالا و وسط نمایشگر به چشم می‌خورد. لبه‌های قاب پشتی در نوت 11 پرو 5 جی کاملاً تخت و صاف هستند؛ اما لبه‌های قاب پشتی در نوت 11 اس خمیده و منحنی هستند. همچنین ماژول دوربین در گوشی ردمی Note 11 Pro 5G کمی عریض‌تر به نظر می‌ر‌سد و جای خالی دوربین چهارم بسته شده، عبارت AI دیده می‌شود. همچنین هر دو گوشی دارای گواهینامه IP53 هستند که نشان می‌دهد در برابر پاشش قطرات آب و بارش باران مقاومت مناسبی دارند.

 

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G و Redmi Note 11S

 مقالات مرتبط: راهنمای یافتن کد نمایش IMEI دستگاه

مقایسه ردمی نوت 11S با ردمی نوت ۱۱ پرو از نظر نمایشگر

هر دو گوشی تحت بررسی از نمایشگرهای باکیفیت و خوبی برخوردار هستند؛ اما از نظر مشخصات نمایشگر مدل پرو در جایگاه کمی بالاتر قرار می‌گیرد. گوشی Redmi Note 11 Pro 5G از یک صفحه نمایش سوپرآمولد 6.67 اینچ با رزولوشن FHD+ و روشنایی حداکثر 1200 نیت بهره می‌برد و گوشی Redmi Note 11S به یک نمایشگر آمولد 6.43 اینچ با رزولوشن FHD+ و روشنایی حداکثری 1000 نیت مجهز شده است. نرخ نوسازی این نمایشگر 90 هرتز و برای تماشای ویدیو و وبگردی عالی است؛ در حالیکه نرخ نوسازی نمایشگر مدل پرو 120 هرتز و برای گگیمینگ نیز مناسب است.

 

پیشنهاد ویژه: خرید اینترنتی گوشی آنر و خرید گوشی آیفون از فروشگاه ایکالاتو

 

 

بررسی نرم افزار گوشی شیائومی Redmi Note 11 پرو و ردمی نوت 11 اس

حتماً می‌دانید گوشی‌های زیر برند شیائومی مانند ردمی و پوکو نیز مانند گوشی‌های برند اصلی از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند که به شخصی‌سازی‌های متعدد، خلاقانه و جذابش مشهور است. با اینکه هر دو گوشی در ابتدای سال 2022 معرفی شدند؛ از رابط کاربری MIUI 13 بهره می‌برند که متاسفانه به جای نسخه به‌روز اندروید 12 بر روی اندروید 11 قرار گرفته است. هر چند این نسخه اندروید قدیمی محسوب نمی‌شود؛ اما بهتر به نظر می‌رسید اگر شیائومی به صورت پیش‌فرض  از نسخه اندروید 12 در گوشی‌های خود استفاده می‌کرد.

 

مقایسه ردمی Note 11S با Note 11 Pro 5G از نظر عملکرد و باتری

 

عملکرد

گوشی ردمی نوت 11 پرو 5 جی از تراشه 6 نانومتری  Snapdragon 695 با پشتیبانی از شبکه 5G و گرافیک Adreno 619 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته ای از دو هسته Kryo 660 Gold با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Kryo 660 Silver با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد از عهده اجرای هر نوع وظیفه، اپلیکیشن و بازی در کلاس گوشی موبایل بر بیاید. در مقابل گوشی ردمی نوت 11 اس از تراشه ضعیف‌تر و 12 نانومتری Helio G96 مدیاتک با گرافیک Mali-G57 MC2 و پشتیبانی از شبکه 4G استفاده می‌کند که یک تراشه هشت هسته‌‌ای متشکل از 2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی است. همچنین حداکثر ترکیب حافظه هر دو مدل 8/128 گیگیابایت است که برای محصولاتی در این رنج، ترکیب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

 معرفی redmin note11 T از سری جدید گوشی‌های شیائومی 

باتری

اغلب در تمامی گوشی‌های شیائومی باتری و توان شارژ آن از مهمترین ویژگی‌های این محصولات به ‌شمار می‌رود. در  مقایسه گوشی های Xiaomi Redmi Note 11S و Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G نیز متوجه می‌شویم بخش باتری نقطه قوت آنها محسوب می‌شود. هر دو گوشی به باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپرساعت و درگاه USB-C مجهز هستند. گوشی ردمی نوت 11 اس از شارژ سریع 33 وات با قابلیت شارژ کامل در 58 دقیقه بهره می‌برد و از سوی دیگر گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G نیز از شارژ سریع 67 وات با قابلیت شارژ کامل در 42 دقیقه و 50 درصد شارژ در 15 دقیقه پشتیبانی می‌کند. اگر با مشخصات گوشی‌های مختلف بازار آشنایی نسبی داشته باشید، قطعاً می‌دانید که این توان و سرعت شارژ حتی در پرچمداران برخی برندها نیز یافت نمی‌شود که مزیت بسیار بزرگی برای این رده قیمت است.

 

مقایسه شیائومی نوت ۱۱ اس و نوت ۱۱ پرو

 

مقایسه گوشی Redmi Note 11 Pro با Note 11S  از نظر دوربین اصلی و سلفی

در بخش دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی مشخصات تقریباً یکسانی دارند و تنها تفاوت در ماژول دوربین redmi Note 11S است که از یک سنسور عمق سنج اضافه بهره می‌برد. دوربین نسخه پرو از سنسورهای 108 مگاپیکسل عریض، 8 مگاپیکسل فوق عریض، ماکرو 2 مگاپیکسل تشکیل شده و دوربین ردمی نوت 11 اس نیز همین ترکیب بعلاوه یک سنسور 2 مگاپیکسل عمق‌سنج را ارائه می‌کند. همچنین دوربین سلفی هر دو گوشی 16 مگاپیکسل وضوح دارد. نکته مهم این است که با اینکه دوربین هر دو گوشی تصاویر معقول و خوبی را ثبت می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید تنها رزولوشن بالا در یک دوربین باعث ثبت تصاویر عالی نمی‌گردد و سنسور 108 مگاپیکسل در دوربین‌ این دو گوشی به طور مثال با سنسور 108 مگاپیکسل موجود در سری گلکسی S22 سامسونگ تفاوت کیفی بسیاری دارد.

 

برنامه افزایش حافظه گوشی، معرفی روش های افزایش حافظه گوشی اندرویدی


 

مقایسه ردمی Note 11S با Note 11 Pro از نظر سخت افزار

اگر بخواهیم سایر مشخصات فنی و سخت‌افزاری دو گوشی Redmi Note 11 Pro 5G و redmi Note 11S را بررسی کنیم می‌توان به بلوتوث 5.0، حسگر اثر انگشت کنار دستگاه، حسگر مجاورت مجازی، پشتیبانی از PD3، QC3 و OTG اشاره کرد. به عنوان سخن پایانی گفتنی است در صورتیکه قصد خرید یک گوشی در این رنج قیمت دارید، هر دو گوشی ارزش خرید بالایی دارند. اگر  لیتوگرافی و مشخصات تراشه و همچنین شبکه 5G برای شما اهمیت دارد گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G و اگر ترجیح می‌دهید محصول مورد نظر شما قیمت مناسب‌تری داشته باشد و پشتیبانی گوشی از شبکه 5G برای شما مهم نیست گوشی ردمی نوت 11 اس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین جدول مقایسه مشخصات فنی گوشی Redmi Note 11 Pro با Note 11S به صورت اینفوگرافی در ادامه قرار داده می‌شود تا به راحتی بتوانید مشخصات کلیدی دو محصول بررسی کنید.

 مقالات مرتبط: اسنپدراگون در برابر مدیاتک، بررسی تفاوت های اسنپدراگون با اگزینوس، مدیاتک و تنسور

جدول مشخصات فنی گوشی Redmi Note 11 Pro

 

 مشخصات فنی گوشی Redmi Note 11S

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display