جستجو

معرفی بهترین مدل های گوشی موبایل سامسونگ

معرفی بهترین مدل های گوشی موبایل سامسونگ

پیش از آنکه به قسمت راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ در این مطلب بپردازیم، جالب است بدانیم برند سامسونگ در دنیا به عنوان یکی از برندهای برتر گوشی موبایل شناخته می‌شود و درمیان کاربران و بازار تلفن همراه کشور نیز جایگاهی ویژه دارد. سال‌ها معرفی و عرضه مدل‌های زیبا، نسبتاً خوش‌قیمت و با امکانات جذاب در کنار نمایندگی‌های خدمات پس از فروش رسمی و معتبر باعث شده تا سامسونگ در ذهن کاربران به یک برند قابل اعتماد تبدیل شده و طرفداران وفاداری برای خود دست و پا کند؛ تا جایی که برای مدت زمان زیادی است که این برند رتبه یک فروش گوشی موبایل را از آن خود کرده و بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. سامسونگ از نظر تنوع مدل و تعداد محصول (شاید نه به اندازه شیائومی) برند پرکار و شلوغی محسوب می‌شود؛ اما در چند سال گذشته سعی در ساده‌سازی و بهینه کردن دسته‌بندی‌ها و نام‌گذاری محصولات خود داشته است. این تغییرات به طور مثال سری E و J سامسونگ را به طور کامل حذف و دسته‌بندی محصولات گوشی تلفن همراه سامسونگ را به شکل گوشی‌های پرچمدار تا اقتصادی به ترتیب سری‌های Z،S،A و M درآورده است.

قطعاً این تغییرات به منظم شدن دسته‌بندی گوشی‌های سامسونگ و بررسی مدل‌ های آنها کمک کرده است؛ اما هنوز بسیاری از کاربران برای پیدا کردن محصول مورد نظر و متناسب با سطح کاربری خود مشکلاتی دارند. بررسی و انتخاب یک گوشی موبایل با سلیقه و نیاز فردی کاربر ارتباط مستقیمی دارد؛ ولی برای آشنایی بیشتر و سهولت انتخاب در ادامه مطلب به بررسی بهترین مدل های گوشی موبایل سامسونگ در رده‌های مختلف محصولات این برند خواهیم پرداخت.

 

انواع بهترین مدل‌های سامسونگ در سال 2022

 

راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ

 

بهترین گوشی خاص سامسونگ: Galaxy Z Fold4 5G

بهترین گوشی سامسونگ از نظر خاص بودن چه از نظر طراحی و چه از نطر تجربه کاربری قطعاً گوشی‌های تاشو و منعطف سامسونگ هستند. در این میان خاص‌ترین و جدیدترین گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 است که در حالت بسته تجربه کاربری یک گوشی با ابعاد معمولی (البته با ضخامت بیشتر) و در حالت گشوده امکان کار با ابعاد یک تبلت را به کاربر خود ارائه می‌کند. هر دو نمایشگر گوشی Galaxy Z Fold 4 از نوع آخرین و پیشرفته‌ترین صفحه نمایش سامسونگ یعنی Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت 120 هرتز هستند که نمایشگر بیرونی 6.2 اینچ و نمایشگر منعطف داخلی 7.6 اینچ قطر دارد.

گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ اولین گوشی تاشو و منعطف در دنیاست که از استاندارد IPX8 بهره می‌برد و تا عمق 1.5 متر و برای 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. فریم دور این محصول نیز از جنس آلومینیوم زرهی است که در مقابل سقوط و خط و خش مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. همچنین سامسونگ در این گوشی از بهترین و قدرتمندترین تراشه حال حاضر کوالکام یعنی Snapdargon 8+ Gen 1 که از لیتوگرافی 4 نانومتری و گرافیک پرقدرت Adreno 730 بهره می‌برد، استفاده کرده است. گوشی تاشوی خاص سامسونگ Android 12L با رابط کاربری اختصاصی One UI 4.1.1 را اجرا می‌کند که برای محصولاتی مانند گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها بهینه‌سازی شده است.

دوربین سه‌گانه اصلی گوشی Galaxy Z Fold 4 نسبت به نسل‌های پیشین ارتقاء مناسبی داشته و از سنسورهای 50|12|10 مگاپیکسل بهره می‌برد. دوربین سلفی بیرونی دستگاه 10 مگاپیکسل وضوح دارد و سامسونگ سرانجام برای دوربین مکالمه داخلی از یک دوربین زیر نمایشگر 4 مگاپیکسل استفاده کرده است. باتری گوشی 4400 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که مقداری کم به نظر می‌رسد و با توان 25 وات در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود. همچنین دستگاه از شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات برای شارژ کردن محصولاتی مانند ساعت هوشمند و هندزفری Galaxy Buds سامسونگ پشتیبانی می‌کند.

گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ از مشخصات فنی دیگری چون Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.2 و اسپیکرهای تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از شبکه 5G و قابلیت پهن‌باند UWB و حسگر اثر‌‌انگشت کنار دستگاه نیز بهره می‌برد. این گوشی از قابلیت سامسونگ DeX و امکان استفاده از قلم S-Pen خارجی اختصاصی نیز برخوردار است.

 

بهترین مدل های گوشی موبایل سامسونگ

 

بهترین گوشی های سامسونگ پرچمدار: Galaxy S22 Ultra 5G

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های پرچمدار غول فناوری کره که از برترین مشخصات فنی بهره می‌برنددر سری Galaxy S قرار دارند و سامسونگ قدرتمندترین قطعات و قابلیت‌ها را در ساخت این سری به کار می‌برد. اگر بخواهیم در تاریخ نوشتن این مطلب بهترین پیشنهاد برای بهترین گوشی سامسونگ را بدهیم قطعاً گوشی گلکسی اس 22 الترا در این سری اولین انتخاب خواهد بود.

مهمترین نکته در مورد گوشی Galaxy S22 Ultra این است که این گوشی حاصل ادغام گوشی‌های اس الترا و نوت الترا است و در حقیقت جانشین سری نوت محسوب می‌شود. بنابراین ویژگی اصلی این محصول S-Pen داخلی آن است که حالا از کمترین تأخیر یعنی 2.8 میلی‌ثانیه بهره می‌برد. نمایشگر 6.8 اینچ 120 هرتز این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و حداکثر روشنایی خیره کننده 1700 نیت و رزولوشن QHD+ دارد. پشت و روی این گوشی از جنش گوریلاگلس ویکتوس+ و فریم دور آن از جنس آلومینیوم زرهی است که در مقابل خراشیدگی و سقوط مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. نسخه‌های موجود در بازار ایران معمولاً از تراشه 4 نانومتری اگزینوس 2200 استفاده می‌کنند که گرافیک آن یعنی Xclipse 920 حاصل همکاری سامسونگ و کمپانی مشهور AMD است. همچنین گوشی Galaxy S22 Ultra اندروید 12 به همراه رابط کاربری One UI 4.0 را اجرا می‌کند.

سامسونگ در این گوشی از دوربین اصلی چهارگانه با ترکیب 108|12|10|10 مگاپیکسل و دوربین سلفی 40 مگاپیکسل استفاده کرده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به گواهینامه IP68، Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.2، حسگر اثر انگشت التراسونیک زیر نمایشگر و پشتیبانی از پهن‌باند UWB و قابلیت سامسونگ DeX اشاره کرد. همچنین باتری این گوشی نیز 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع 45 وات، شارژ بی‌سیم سریع 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 وات بهره می‌برد.

 

بهترین پیشنهاد برای بهترین گوشی سامسونگ

 

بهترین گوشی های سامسونگ میان‌رده: Galaxy A73 5G

سال گذشته گوشی گلکسی A53 پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ شد. این مسأله به علت ارزش خرید بالای این محصول در کنار این موضوع اتفاق افتاد که گلکسی A72 عملاً به غیر از اندازه بزرگتر نمایشگر برتری خاص و متمایز کننده‌ای در مقایسه با برادر کوچکتر خود یعنی گلکسی A52 نداشت. سامسونگ این رویه را تغییر داده و در اولین نگاه متوجه می‌شویم این برند برای اولین بار سنسور دوربین 108 مگاپیکسل را در محصولات میان‌رده خود روی گوشی Galaxy A73 قرار داده است. در حقیقت می‌توان در جمع گوشی‌های میان‌رده، گوشی گلکسی ای 73 را بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین نیز دانست. ترکیب دوربین چهارگانه 108|12|5|5 مگاپیکسل این محصول از سایر مدل‌‌های میان‌رده سامسونگ بهتر است و در بخش سلفی نیز از سنسور 32 مگاپیکسل استفاده شده است.

 

پیشنهاد خرید اینترنتی گوشی هوآوی از فروشگاه ایکالاتو

 

 

البته این تنها برتری A73 نسبت به مدل‌هایی مانند گلکسی A53 و گلکسی M53 نیست و سامسونگ در قسمت تراشه از چیپست 6 نانومتری قدرتمند اسنپدراگون 777G با پشتیبانی ار شبکه 5G به همراه گرافیک Adreno 642L استفاده کرده است. حداکثر ترکیب حافظه ارائه شده برای این گوشی 8/256 گیگابایت است و سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 را اجرا می‌کند. نمایشگر با کیفیت دستگاه از نوع سوپرآمولدپلاس با قطر 6.7 اینچ، رفرش ریت 120 هرتز، رزولوشن FHD+ و پوشش گوریلاگلس 5 است. همچنین از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به بلوتوث 5.0، Wi-Fi 6، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، باتری 5000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات اشاره کرد.

 

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

 

بهترین گوشی های سامسونگ اقتصادی : Galaxy A23 5G

شاید به نظر عجییب برسد، ولی بررسی بهترین‌های اقتصادی در هر برندی کار بسیار مشکلی است. در این رده گوشی‌ها از نظر قیمت به یکدیگر نزدیک‌ترند و مشخصات آنها اغلب اختلاف اندکی دارند. در همین راستا اگر بخواهیم قیمت انواع گوشی سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم و بهترین آن را معرفی کنیم می‌بایست به مدل‌های مختلف گوشی گلکسی A04 نگاهی می‌انداختیم یا اگر به دنبال مقرون ‌به‌ صرفه‌ترین گوشی 5G باشیم باید از گوشی گلکسی A13 5G نام ببریم.

اما در این بررسی به دنبال بهترین‌ها هستیم و گوشی Galaxy A22 5G (در صورتی که گوشی A33 5G را میان‌رده تلقی کنیم) بهترین گزینه اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود. البته PLS-LCD بودن نمایشگر 6.6 اینچ این گوشی امتیاز منفی برای آن است، اما رزولوشن FHD+، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز، تراشه 6 نانومتری  Snapdragon 695 5Gکوالکام، با پشتیبانی از 5G و گرافیک Adreno 619، دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسل، حسگر اثر انگشت کنار دستگاه، بلوتوث 5.1، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با توان شارژ 25 وات این نقطه ضعف را به خوبی پوشش می‌دهند.

 

جمع بندی:

در پایان همان طور که در بالا نیز اشاره شد، انتخاب یک محصول بسیار سلیقه‌ای است و رابطه مستقیمی با بودجه و ویژگی‌های مورد نیاز یا مورد انتظار کاربر دارد. ما در این بررسی بیشتر به دنبال معرفی بهترین مدل‌های هر رده از محصولات برند سامسونگ بودیم؛ اما شما با بررسی دقیق مشخصات محصولات این برند و در نظر گرفتن قابلیت‌هایی که بیشتر مورد احتیاجتان است، ممکن است بتوانید انتخاب‌‌های به‌صرفه‌تری نیز داشته باشید.

 

 

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display