جستجو

بهترین روش های تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

بهترین روش های تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

دوربین‌های مدار بسته از جمله محصولات پرمصرف و کاربردی هستند که مصارف متعددی نظیر کاربردهای امنیتی، مراقبتی و ... دارند. بهترین راه برای راه‌اندازی یک شبکه ویدیویی مدار بسته خرید دوربین و تجهیزات مربوطه و سپس نصب آنها است. این وسائل عموماً گران‌قیمت هستند و تهیه و راه‌‌اندازی آنها برای بسیاری از کاربران سخت یا ناممکن است. همچنین نصب این تجهیزات نیز به نوبه خود تخصصی و سخت بوده و به تکنیسین‌های مجرب نیاز دارد؛ اما راه متفاوت و کم‌هزینه‌تر برای کاربرانی که توان یا قصد خرید دوربین‌های مداربسته را ندارند، تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین امنیتی است. در این روش کاربر به راحتی می‌تواند با نصب اپلیکیشن مخصوص از دوربین گوشی به عنوان یک دوربین امنیتی مداربسته استفاده کند. در ادامه با بهترین برنامه‌های اندرویدی برای استفاده از گوشی موبایل به عنوان دوربین امنیتی آشنا می‌شویم.

 

معرفی اپلیکیشن تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین مداربسته

 

در ادامه مقاله ایکالاتو به آموزش تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین مداربسته و بررسی 12 اپلیکیشن برتر در این حوزه می‌‌پردازیم. این اپلیکیشن‌ها راه کم‌هزینه‌تر برای راه‌‌اندازی یک دوربین مداربسته با استفاده از گوشی اندرویدی و بدون خرید دوربین هستند. بسیاری از این عناوین برای سیستم‌عامل iOS اپل نیز منتشر شده‌اند؛ هر چند اندروید در این مواقع سیستم‌عامل بازتری به نسبت iOS محسوب می‌شود و احتمالاً کاربر در استفاه از آنها راحت‌تر خواهد بود. توجه داشته باشید استفاده طولانی مدت از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند عمر باتری یا سخت‌افزار گوشی شما را کوتاهتر کند.

 

برنامه AirDroid Personal

 

اپلیکیشن Airdroid Personal که در پلی استور گوگل با نام کامل AirDroid: File & Remote Access ثبت شده یک اپلیکیشن چندکاره قدرتمند است. از میان کاربردهای متنوع این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت ریموت کنترل دستگاه‌های اندرویدی، انتقال فایل بین دستگاه‌ها، دریافت نوتیفیکیشن‌های گوشی روی کامپیوتر، انتقال تصویر، دریافت پیامک و تماس گوشی روی لپتاپ، یافتن گوشی و ... اشاره کرد؛ اما قابلیت مد نظر ما ویژگی ریموت دوربین Remote Camera است که به کاربر اجازه می‌دهد به تصویر زنده دوربین گوشی بر روی سایر دستگاهها دسترسی داشته باشد.

 

برنامه تبدیل گوشی موبایل به دوربین مداربسته AirDroid

 

برنامه آلفرد –Alfred

 

اپلیکیشن آلفرد با نام کامل AlfredCamera Home Security app در پلی استور گوگل، یک اپلیکیشن اختصاصی است که دوربین‌های مدار بسته این برند را کنترل می‌کند. با اضافه کردن و اتصال دوربین‌‌های برند Alfred به این اپلیکیشن می‌توان از قابلیت‌های گسترده آن از قبیل دیدن تصاویر زنده یا ویدیوهای ضبط شده این دوربین‌ها، دریافت اعلان مربوط به تحرکات جلوی دوربین، مانیتورینگ خانه، محل کار و بچه اشاره کرد. همچنین این برنامه امکان تبدیل گوشی قدیمی به دوربین مداربسته را نیز برای کاربران خود فراهم کرده که با اتصال یک گوشی دیگر به این اپلیکیشن می‌توان مانند یک گوشی امنیتی از آن استفاده کرد.

 

تبدیل گوشی قدیمی به دوربین امنیتی با اپلیکیشن Alfred

 

برنامه Manything

 

اپلیکیشن Manything یک ساختار برای اتصال سیستم‌های دوربین مداربسته به فضای ابری است که با اغلب دوربین‌های حرفه‌ای سازگاری دارد و همزمان از چندین دوربین پشتیبانی می‌کند. این برنامه قابلیت کنترل دوربین‌ها و دستگاه‌ها به صورت ریموت کنترل و تنظیم مناطق خاصی برای تشخیص حرکت را دارد. همچنین در صورتیکه امکان استفاده از دوربین وجود نداشته باشد، این اپلیکیشن امکان استفاده از گوشی تلفن همراه و تبلت اندرویدی و همچنین آیفون و آیپد به عنوان دوربین مداربسته را دارد.

 

تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین امنیتی

 

برنامه Salient Eye

 

اپلیکیشن Salient Eye یکی دیگر از نرم‌افزار‌های تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین مخفی است که امکان استفاده از دوربین گوشی به عنوان یک دوربین مداربسته را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن از هر دو پلتفرم اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و علاوه بر تبدیل دوربین گوشی به یک سیستم مدار بسته، آن را به یک حسگر حرکتی و دزدگیر با قابلیت دریافت تصویر زنده، اعلان و نوتیفیکیشن نیز تبدیل می‌کند.

 

استفاده از گوشی اندرویدی به عنوان دوربین مخفی

 

برنامه Presence

 

اپلیکیشن Presence در توضیحات خود در گوگل پی استور عنوان می‌کند: «اگر یک گوشی یا تبلت قدیمی دارید که بیکار گوشه‌ای افتاده است، چرا آن را به کار نمی‌گیرید؟» این شاید بهترین نمونه استفاده از نرم‌افزارهای با قابلیت تبدیل گوشی و تبلت به دوربین امنیتی باشد که برنامه Presence به خوبی آن را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن علاوه بر وظیفه فوق قادر است با نمایش نوتیفیکیشن تصویری شما را از اتفاقات با خبر سازد و همچنین از ویژگی‌هایی نظیر اشتراک گذاری با دوستان مورد اعتماد و پشتیبانی از پلاگین‌های متنوع خانه هوشمند نیز بهره می‌برد. گفتنی است این اپلیکیشن نیز برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

 

برنامه تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین مداربسته

 

برنامه IP Webcam

 

اپلیکیشن IP Webcam با تبدیل دوربین گوشی شما به یک دوربین تحت شبکه امکانات گسترده‌تری نسبت به اغلب نرم‌افزارهای موبایلی مشابه در اختیار کاربر قرار می‌دهد که نه تنها تبدیل گوشی به یک دوربین امنیتی را شامل می‌شود، بلکه از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به نمایش تصویر دوربین گوشی در شبکه‌های داخلی (بدون نیاز به اینترنت)، اشتراک‌گذاری تصویر دوربین با استفاده از فضای ابری تحت اینترنت، امکان تماشای تصویر دوربین گوشی در هر پلتفرمی با استفاده از نرم‌افزار VLC پلیر یا انواع مرورگر و همچنین کانال دو طرفه صوتی بین گوشی که به عنوان دوربین تعریف شده و دستگاه گیرنده تصویر اشاره کرد.

 

تبدیل گوشی موبایل به دوربین امنیتی تحت شبکه

 

برنامه SeeCiTV

 

اپلیکیشن SeeCiTV نیز یکی از برنامه‌های جالب توجه در زمینه‌ تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته محسوب می‌شود که از رابط کاربری نسبتاً روان و امکانات مناسبی برخوردار است. این اپلیکیشن امکان دریافت تصاویر ویدیویی HD از دوربین گوشی‌ موبایل را فراهم می‌کند و در گوشی‌های مجهز به اندروید 7 به بالا امکان زوم کردن با دو انگشت و برعکس وجود دارد. این برنامه نصب و راه‌اندازی ساده‌ای دارد و کافیست با یک اکانت گوگل (جیمیل) در دو گوشی (فرستنده و گیرنده) لاگین کنید. از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به تشخیص حرکت، امکان روشن کردن دوربین به صورت ریموت کنترل، ثبت تصویر در بازه‌های زمانی مشخص و افزایش امنیت با استفاده از پین کد تعیین شده اشاره کرد.

 

تبدیل گوشی قدیمی به دوربین مداربسته

 

برنامه Baby Cam

 

این اپلیکیشن مانند نامش و بیش از هر چیز برای مانیتورینگ کودک بهینه‌سازی شده؛ اما با توجه به رابط کاربری ساده و کاربردی‌اش می‌توان از آن به عنوان یک نرم‌افزار برای استفاده از گوشی به جای دوربین امنیتی استفاده کرد. برای این کار تنها به دو گوشی اندرویدی نیاز است تا یکی به عنوان دوربین و دیگری به عنوان گیرنده و مانیتور تعریف شود. با استفاده از این اپلیکیشن علاوه بر دریافت تصاویر ویدویی از گوشی اندرویدی می‌توان به انتقال صدا بین دو دستگاه، فعال کردن هشدار یا پخش لالایی برای کودک، دید در شب و فلاش دوربین گوشی، ثبت تصویر یا ضبط ویدیو، تعویض دوربین سلفی با دوربین اصلی اشاره کرد.

 

تبدیل دوربین گوشی به مانیتورینگ کودک

 

برنامه AtHome

 

AtHome یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خوش‌نام و قدیمی برای تبدیل دوربین گوشی به سیستم مدار بسته است. این برنامه علاوه بر کاربرد اصلی خود از امکانات کاربردی نظیر تشخیص چهره، تشخیص لرزش، محافظت از فایل‌های ویدیویی با ذخیره آنها در حافظه امن ابری، امکان مشاهده همزمان تا 4 دوربین، تایم لپس Time-Laps، قابلیت ضبط ویدیو و امکان انتقال صدای دو طرفه برای مکالمه اشاره کرد. گفتنی است با نصب و راه‌‌اندازی این اپلیکیشن می‌توانید از آن برای مکالمه بین اعضای خانواده نیز استفاده کنید.

 

تبدیل گوشی قدیمی به دوربین مدار بسته

 

برنامه Warden Cam

 

اپلیکیشن Warden Cam با نام کامل Home Security Camera WardenCam در گوگل پلی استور یک نرم‌افزار تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته است و از ذخیره سازی فضای ابری و تصاویر با کیفیت HD پشتیبانی می‌کند. این برنامه امکانات خوبی ارائه می‌کند که شامل ضبط تصویر، تشخیص حرکت، دید در شب، استفاده از فلاش دوربین، مکالمه دو طرفه، امکان استفاده از هر دوربین اصلی و سلفی می‌گردد. امکانات و ویژگی‌های این اپلیکیشن باعث می‌شود برای مانیتورینگ کودک و حیوان خانگی، نظارت بر منزل یا محل کار بسیار مناسب باشد.

 

نرم افزار تبدیل کوشی و تبلت قدیمی به دوربین مخفی

 

برنامه Haven

 

این اپ با نام کامل Haven: Keep Watch در پلی استور گوگل ثبت شده و مناسب افرادی است که به دنبال راهی برای مراقبت و محافظت از فضاها و دارایی‌های خود هستند. این برنامه اندرویدی از دوربین و حسگرهای روی گوشی یا تبلت برای نظارت و پایش محل استفاده می‌کند و قادر است هر گوشی اندرویدی را به یک ردیاب حرکت، صدا، لرزش و نور تبدیل کند تا به وسیله آن اتفاقات غیرمنتظره و مزاحمان نخواسته را تشخیص داده و شناسایی کند.

 

راهنمای تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین مداربسته

 

برنامه Security Camera CZ

 

اپلیکیشن Security Camera CZ علاوه بر اینکه که به کاربر اجازه مشاهده تصویر انواع دوربین‌های امنیتی روی گوشی را می‌دهد، همچنین امکان تبدیل گوشی به یک دوربین مراقبتی را نیز فراهم می‌کند. این نرم‌افزار با قابلیت تشخیص حرکت تصاویری را در لحظه تشخیص ثبت می‌کند و به کاربر امکان جستجو در میان این تصاویر را می‌‌دهد. امکان دریافت ویدیوهای HD و اشتراک‌گذاری تصویر دوربین با دوستان منتخب وجود دارد و ویژگی‌های پایه و مهم برنامه رایگان هستند.

 

تبدیل گوشی به دوربین امنیتی با Security Camera CZ

 

تبدیل گوشی قدیمی به دوربین مدار بسته

 

همان‌طور که در بالا اشاره شد خرید و نصب سیستم‌های حفاظتی دوربین‌های مدار بسته هزینه قابل توجهی را می‌طلبد که از عهده و توان بسیاری از کاربرانی که به آن احتیاج دارند، خارج است. اما اپلیکیشن‌هایی که در بالا معرفی شد و نمونه‌های مشابه آنها تبدیل گوشی و تبلت اندرویدی و همچنین آیفون و آیپد اپل را امکان‌پذیر می‌کنند. برای استفاده از این برنامه‌ها اغلب نیاز به دو گوشی وجود دارد که یکی به عنوان دوربین و دیگری به عنوان مانیتور به کار می‌رود. اگر قصد دارید مستمراً و به مدت طولانی از گوشی خود به عنوان دوربین مدار بسته استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا یک گوشی یا تبلت قدیمی را برای این کار انتخاب کنید. استفاده از گوشی به جای دوربین امنیتی به صورت مداوم فشار  زیادی به باتری و سخت‌افزار دستگاه وارد می‌کند و باعث کاهش عملکرد و عمر اجزای فنی آن می‌گردد.

با وجود تفاوت‌های ظاهری در رابط کاربری این برنامه‌ها، تقریباً راهنمای تبدیل موبایل اندرویدی به دوربین مداربسته در تمامی آنها یکسان و مشابه است. در اغلب موارد می‌بایست اپلیکیشن مربوطه را در هر دو گوشی که به عنوان دوربین و مانیتور در نظر گرفته شده نصب کنید. سپس با اتصال آنها به شبکه و اینترنت باید نقش هر کدام را مشخص کنید. البته در مواردی که اپلیکیشن امکان دیدن تصاویر بر روی کامپیوتر یا مرورگر را نیز فراهم کرده، باید کلاینت، نرم‌افزار، افزوه یا آدرس وب خاصی را روی مرورگر نصب یا وارد کنید. برخی از اپلیکیشن‌ها نیاز به ثبت نام و لاگین با اکانت اختصاصی یا اکانت‌های مطرح مانند جیمیل گوگل را دارند؛ ولی به صورت کلی نحوه راه‌اندازی همگی آنها ساده و سر راست است. در پایان گفتنی است با توجه به دسترسی این اپلیکیشن‌ها به دوربین، میکروفون و سایر حسگرهای گوشی حتماً آنها را از گوگل پلی یا اپ استور اپل دانلود کنید و از نصب آنها در سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری متفرقه خودداری کنید تا امنیت و حریم خصوصی شما به خطر نیفتد.

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display