جستجو

مقایسه گوشی‌ های Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G و Xiaomi Poco X4 Pro 5G

مقایسه گوشی‌ های Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G و Xiaomi Poco X4 Pro 5G

شیائومی در ابتدای سال 2022 در زیر برند مطرح خود یعنی ردمی، گوشی شیائومی جدید و میان‌رده اقتصادی جذابی را با نام Redmi Note 11 Pro 5G تحت مجموعه متنوع و پرتعداد نوت 11 این برند معرفی کرد. شیائومی در این خانواده رویکرد موفق برندهای چینی که خود نیز از پیشگامان آن به شمار می‌رود را در پیش گرفت. این رویکرد شامل ارائه مشخصات فنی جذاب و قدرتمند در کنار قیمت اقتصادی و رقابتی است که برآیند این مشخصات و قیمت در میان‌رده‌‌های برندهای رقیب دیده نمی‌شود. کمی بعد و در فوریه 2022 شیائومی محصولی مشابه را در زیر برند محبوب دیگر خود یعنی پوکو با نام Poco X4 Pro 5G رونمایی کرد و می‌توان آن را یک نمونه تقریباً مشابه و ری-برند شده ردمی Note 11 Pro 5G دانست.در مقایسه شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و نوت ۱۱ پرو می‌بینیم مواردی چون نمایشگر با کیفیت، دوربین به نسبت قدرتمند، باتری قوی و شارژ بسیار سریع 67 وات از نقاط قوت این دو محصول به شمار می‌روند که در رنج قیمت اقتصادی آنها مشخصاتی عالی و کم‌نظیر محسوب می‌شود. برای مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی می توانید از ایکالاتو استعلام بگیرید.

همچنین ذکر عبارت تقریباً مشابه در مقایسه این دو محصول درست به نظر می‌رسد چرا که شیائومی استاد ری-‌برند و تغییر نام دادن یک محصول و ارائه آن با ظاهری کاملاً مشابه و یکسان ولی با نام و برندی متفاوت است. با این حال در مورد این دو گوشی و در جواب بسیاری از کاربران که در موردمقایسه گوشی POCO X4 Pro 5G با Redmi Note 11 Pro  کنجکاو  هستند باید گفت به طور کلی این دو محصول از نظر ظاهری تا حدودی متفاوت و از نظر مشخصات فنی کاملاً یکسان هستند.

 

مقایسه Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro از نظر سخت افزار، عملکرد و باتری

 

 

مقایسه گوشی Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro از نظر طراحی و ظاهر

طراحی و ظاهر مهمترین بخش گوشی‌های پوکو X4 پرو 5G و ردمی نوت 11 پرو 5G است که در آن تفاوت‌هایی محسوس دارند. این تفاوت البته بیشتر در طراحی پنل پشتی به‌خصوص قسمت ماژول دوربین اصلی دیده می‌شود. اگر خوب به قسمت ماژول دوربین اصلی دقت می‌کنیم خواهیم دید حتی محل قرارگیری حفره‌های لنز دوربین و ترتیب آنها در دو گوشی یکسان است و تنها قاب ماژول دوربین در پوکو ایکس 4 پرو عریض‌تر طراحی شده تا ظاهر عضلانی‌تر و جوان‌پسندتر به این گوشی بدهد؛ در حالی که ظاهر ردمی نوت 11 پرو بیشتر ما را به یاد المان‌های طراحی پرچمداران ردمی با ماژول دوربین جمع و جورتر می‌اندازد.

فریم دور این دو محصول از یک نوار تخت با گوشه‌های منحنی تشکیل شده، پنل پشتی از جنش شیشه و در روی نمایشگر شاهد استفاده از گوریلاگلس 5 هستیم. ابعاد هر دو محصول مشابه و برابر با 164.2 میلی‌متر ارتفاع، 76.1 میلی‌متر عرض و 8.1 میلی‌متر ضخامت است؛ هر چند از نظر وزن گوشی ردمی Note 11 Pro 5G با وزن 202 گرم 3 گرم از گوشی پوکو X4 Pro 5G با وزن 205 گرم سبک‌تر است. با توجه به شباهت‌های بسیار این دو محصول از جمله ابعاد یکسان، به نظر می‌رسد این اختلاف وزن تنها به دلیل ماژول بزرگتر در قسمت دوربین اصلی گوشی پوکو باشد.

بیشتر بخوانید : مقایسه پوکو x4 پرو با پوکو x5 پرو

مقایسه شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و نوت ۱۱ پرو

 

مقایسه ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو ایکس 4 پرو از نظر نمایشگر

نمایشگر هر دو گوشی یکی از مهمترین خصیصه‌ها و برتری این محصولات به نسبت رقبا محسوب می‌شود. هر دو گوشی از یک نمایشگر سوپرآمولد 6.67 اینچی با حداکثر روشنایی 1200 نیت بهره می‌برند. این نمایشگر که به رزولوشن FHD+ مجهز شده از نرخ نوسازی تصویر بسیار روان 120 هرتز بهره می‌برد که در مقایسه با محصولات هم‌رده دیگر برندهای مطرح و رقیب کم‌نظیر است.

نمایشگر این دو گوشی به نسبت بزرگ و مشخصات آن در رده صفحات نمایش بسیار با کیفیت میان‌رده قرار می‌گیرد. این نمایشگر تخت و گوشه‌های آن گرد هستند. همان‌طور که گفته شد این صفحه نمایش با گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود و محل دوربین سلفی به شکل حفره‌ Infinity-O در بالا و مرز صفحه به چشم می‌خورد. نرخ نوسازی بالای آن نیز این نمایشگر را هم برای فیلم دیدن، وب‌گردی و به‌خصوص گیمینگ و بازی کردن بسیار مناسب می‌سازد.

 

برای مشاهده قیمت و خرید گوشی جی پلاس با ایکالاتو همراه باشید!

 

مقایسه گوشی Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro از نظر دوربین اصلی و سلفی

وقتی به محصولات رقیب در بازه قیمتی مشابه ردمی نوت 11 پرو 5G و پوکو ایکس 4 پرو 5G دقت می‌کنیم، وجود سنسور اصلی 108 مگاپیکسل در دوربین اصلی سه‌‌گانه این دو مدل آنها را از سایر محصولات هم‌رده خود یک سر و گردن بالا می‌برد. هر چند این سنسور با سنسورهای 108 مگاپیکسل موجود در پرچمداران کره‌ای و چینی حتی در خود شیائومی متفاوت است و به علت پردازنده سطح پایین‌تر تصاویر معمولی‌تری را ثبت می‌کند ولی هنوز به نسبت رقبای هم قیمت و به‌خصوص شرایط نور روز عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند.

دو سنسور دیگر که سنسور 108 مگاپیکسل عریض را در ماژول اصلی همراهی می‌کنند، سنسورهای فوق عریض 8 مگاپیکسل با زاویه دید 118 درجه و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل هستند. همچنین هر دو گوشی از سنسور عریض 16 مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برند که تصاویر و ویدیوهای قابل قبولی را ثبت می‌کند.

 

بررسی نرم افزار Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro

نرم‌افزار و سیستم‌عامل ارائه شده در دو مدل گوشی هر چند کافی اما کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. با وجود مشخصات فنی خوب و حتی در برخی موارد عالی شیائومی هر دو گوشی را به جای سیستم‌‌عامل روز اندروید 12 با اندروید 11 روانه بازار کرده است؛ هرچند بر روی این سیستم عامل رابط کاربری و پوسته جدید MIUI 13 را قرار داده است.

 

مقایسه گوشی POCO X4 Pro 5G با Redmi Note 11 Pro

 

 

مقایسه Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro از نظر سخت افزار، عملکرد و باتری

 

سخت‌افزار

هر دو مدل پوکو ایکس 4 پرو 5G و ردمی نوت 11 پرو 5G از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac دوبانده، Wi-Fi Direct و hotspot برخوردارند. نسخه بلوتوث در هر دو مدل 5.1 مجهز به A2DP و LE است. همچنین از دیگر مشخصات سخت‌‌افزاری این دو محصول می‌توان به جک 3.5 میلی‌متری صدا، بلندگو‌های استریو، درگاه USB-C 2.0 و حسگر اثر انگشت کنار دستگاه (روی دکمه پاور) اشاره کرد. همچنین این دو گوشی از استاندارد IP53 برخوردارند و در برابر گرد و غبار و پاشش قطرات آب مقاوم هستند.

 

عملکرد

گوشی POCO X4 Pro 5G در نسخه‌هایی با رم 6 تا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 64 تا 256 گیگابایت و گوشی Redmi Note 11 Pro 5G نیز در نسخه‌هایی با رم 4 تا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت ارائه می‌شوند. همچنین هر دو مدل از کارت حافظه SD با اسلات مشترک با سیم‌کارت دوم دستگاه بهره می‌برند. در مهمترین قسمت مربوط به عملکرد یعنی تراشه نیز هر دو دستگاه به چیپست نسبتاً به‌روز 6 نانومتری اسنپدراگون 695کوالکام با پشتیبانی از فناوری 5G مجهز شده‌اند. این تراشه همچنین از گرافیک Adreno 619 استفاده می‌کند و در مجموع در تمامی امور حتی اغلب بازی‌های جدید و سنگین نیز کاربر را همراهی می‌کند.

 

باتری

باتری گوشی‌های ردمی نوت 11 پرو و پوکو ایکس 4 پرو یکی دیگر از نقاط قوت این دو محصول به شمار می‌رود. این باتری لیتیوم پلیمری قدرتمند 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. این باتری در مدت 15 دقیقه 50 درصد، در 22 دقیقه 70 درصد و در 41 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. همچنین این باتری از Quick Charge 3+ کوالکام و قابلیت Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

 

جدول مقایسه مشخصات فنی گوشی Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro

در قسمت پایانی این مقایسه و در جمع‌بندی آن باید گفت طراح زیبا، مقاومت در برابر پاشش آب، باتری و شارژ سریع عالی، نمایشگر با کیفیت سوپرآمولد 120 هرتز، رزولوشن 108 مگاپیکسل سنسور اصلی دوربین و پشتیبانی از شبکه 5G از نقاط قوت و برخوردداری از اندروید 11 پیش‌فرض و عدم پشتیبانی از فیلمبرداری 4K و عملکرد کمی ضعیف و دور از انتظار سنسور 108 مگاپیکسل در نور کم از نقاط ضعف هر دو گوشی Poco X4 Pro 5G وRedmi Note 11 Pro 5G  محسوب می‌گردند.

 

بررسی نرم افزار Poco X4 Pro با Redmi Note 11 Pro

 
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display