جستجو

آموزش ساخت پروکسی قوی برای تلگرام

آموزش ساخت پروکسی قوی برای تلگرام

با گذشت چند سال از فیلترینگ تلگرام، اما همچنان این اپلیکیشن پرطرفدارترین پیام‌رسان در میان کاربران ایرانی محسوب می‌شود. یکی از دلایل ماندگاری تلگرام با وجود فیلترینگ و مشکلات متعدد اینترنت، عدم نیاز تلگرام به فیلترشکن و قابلیت پروکسی های امن داخلی آن است. اما با شدت گرفتن فیلترینگ، پروکسی‌های عمومی گاه و بی‌گاه دچار مشکل می‌شوند و گاهی اوقات بایستی چندین کانال تلگرام را برای پیدا کردن یک پروکسی سریع و با سرعت قابل قبول، بررسی کرد. این موضوع شاید برای خیلی از افراد خوشایند نباشد و تمایل داشته باشند تا بدون معطلی و با خیال راحت به تلگرام دسترسی داشته باشند. در این باره باید بگوییم که پروکسی‌ها تا زمانی که به صورت عمومی، درون کانال‌های انتشار پروکسی، درج نشوند، توسط ربات‌ها شناسایی و فیلتر نخواهند شد. بنابراین اگر قصد دارید بدون مشکل همواره با یک پروکسی در دستگاه‌های مختلف از تلگرام استفاده کنید، می‌توانید خودتان اقدام به ساخت پروکسی تلگرام کنید. طی این مقاله ایکالاتو قصد داریم تا آموزش ساخت پروکسی تلگرام را به طور کامل توضیح دهیم.

 

روش ساخت پروکسی رایگان

 

روش های ساخت پروکسی در تلگرام

 

پروتکل MTProto که توسط سازندگان تلگرام برای ایجاد ارتباط کاملا ایمن و رمزنگاری شده ایجاد شد که امکان شنود و بررسی پیام‌‌های میان کاربران را کامل ملغی می‌کند. با این حال، استفاده از یک سرور خارجی برای این منظور موجب می‌شود تا علاوه بر رمز نگاری، مشکل فیلترینگ نیز حل شود. بنابراین برای ساخت پروکسی تلگرام، به یک سرور احتیاج خواهید داشت که می‌توانید یک سرور از هر کشوری که تلگرام در آن فیلتر نیست را از مجموعه‌های ارائه دهنده‌ی هاست و سرور، خریداری نمایید.

برای این منظور می‌توانید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس تهیه کنید و سپس طبق آموزش ساخت پروکسی MTProto  برای تلگرام که در ادامه به صورت مجزا برای ویندوز و لینوکس، ارائه کردیم، پیش بروید. دقت کنید که قدرت و سرعت پروکسی تا حد زیادی به مشخصات سرور بستگی دارد؛ بنابراین برای ساختن پروکسی قوی در تلگرام، سعی کنید سروری با مشخصات قابل قبول، تهیه کنید.

 بیشتر بخوانید: کد تنظیم رنگ گوشی سامسونگ

آموزش ساخت پروکسی تلگرام در ویندوز

 

برای ساخت پروکسی MTProto  برای تلگرام در ویندوز، کار سختی پیش رو ندارید و تنها با اجرای چند دستور در cmd سیستم خود، می‌توانید پروکسی مورد نیازتان را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، بسازید.

برای این کار ابتدا برنامه node js و همچنین برنامه JSMTProxyرا دانلود نمایید؛ پس از نصب node js با فشردن ترکیبی کلیدهای ویندوز و R وارد پنل Cmd سیستم شده و در Cmd دستور زیر را Run نمایید تا از نصب صحیح و بدون مشکل node js مطمئن شوید:

 

npm

 

در ادامه دستور زیر را Run کنید:

 

npm install pm2 -g

 

در ادامه با استفاده از Cmd وارد پوشه‌ای که فایل‌های JSMTProxy  که دانلود کرده‌اید، در آن قرار دارد، شوید. این کار را با دستور زیر انجام دهید:

 

Cd

C:\Users\name\Desktop\JSMTProxy

 

در پایان نیز فایل پروکسی را با به کارگیری pm2 که پیش‌تر نصب کردیم، اجرا نمایید:

 

pm2 start mtproxy.js -i max

 

با انجام این دستورات، پروکسی شما ساخته شده است و در پنجره‌ی ظاهر شده می‌توانید کد سکرت و پورت را مشاهده و با کپی کردن آن‌ها در بخش پروکسی تلگرام، به پروکسی خود وصل شوید و بدون مشکل از تلگرام استفاده کنید. در واقع وقتی به بخش پروکسی MTProto تلگرام خود مراجعه کنید و گزینه افزودن پروکسی را بزنید، سه بخش وجود دارد که Hostname همان آی‌پی سرور مجازی ویندوزی که خریداری کرده‌اید است و port و secret را نیز از قبل دریافت کرده‌اید و وارد می‌کنید. به این ترتیب موفق به ساخت پروکسی برای تلگرام خود، شده‌اید؛ این پروکسی را می‌توانید در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید یا برای آشناهای خود ارسال کنید تا استفاده کنند، اما برای عدم فیلتر شدن پروکسی، سعی کنید از ارسال آن در پیامک و انتشار در کانال‌های عمومی، خودداری کنید.

 

ساخت پروکسی برای تلگرام

 

آموزش ساخت پروکسی برای تلگرام در لینوکس

برای ساختن پروکسی قوی در تلگرامبه یک سرور لینوکس احتیاج دارید که می‌توانید یک سرور لینوکسی با سیستم توزیع centos7,8 یا debian یا Ubuntu خریداری نمایید. برای وصل شدن به سروری که خریداری کرده‌اید به یک شبیه ساز نظیر putty احتیاج دارید که می‌توانید با وارد کردن مشخصات سرور خود، وارد آن شده و سپس اقدام به واردسازی کدها، نمایید. برای این منظور دو تا از به‌روزترین روش‌ها برای ساخت پروکسی تلگرام بر روی سرورهای لینوکسی را بیان کرده‌ایم.

 بیشتر بخوانید: برنامه افزایش حافظه گوشی

روش اول

 

در این بخش ما به طور کامل دستورهایی که برای ساخت پروکسی در سیستم عامل Centos نیاز دارید را به ترتیب نوشته‌ایم. اگر سرور دبیان تهیه کرده‌اید، به جای yum از دستور apt-get  استفاده کنید. برای این منظور ابتدا نیاز به نصب چند برنامه را دارید و پس از آن بایستی سورس‌های ساخت پروکسی را از گیت هاب، فرا بخوانید:

 

yum install git

yum install nodejs

yum install npm

npm install pm2 -g

git clone https://github.com/FreedomPrevails/JSMTProxy.git

cd JSMTProxy

 

در ادامه چنان‌چه قصد تغییر کد سکرت و پورت پروکسی را دارید، بایستی در ابتدا nano را با دستورهای زیر بر روی سرور خود نصب کنید و وارد فایل کانفیگ شوید:

 

yum install nano

nano config.json

 

در ادامه برای ذخیره‌ی تغییرات، کلید ترکیبی ctrl+o را بگیرید و در انتها برای فعال کردن و اجرای پروکسی، همانند دستور نهایی در روش سرور ویندوزی، از دستور زیر استفاده کنید:

 

pm2 start mtproxy.js -i max

 

تا اینجای کار پروکسی خود را ساخته‌اید و می‌توانید با وارد کردن آی‌پی سرور، سکرت و پورت، به آن وصل شوید. این روش امکان تنظیم کانال اسپانسری را هم دارد که می‌توانید با مراجعه به بات @MTProxybot یک کانال برای اسپانسری پروکسی خود تنظیم کنید. اما اگر قصد استفاده‌ی شخصی از پروکسی را دارید این کار فایده‌ای نخواهد داشت و در صورتی هم که بخواهید پروکسی خود را در کانال‌ها منتشر کنید و از این طریق کانال خود را تبلیغ کنید، احتمالا سرور و پروکسی شما به سرعت فیلتر خواهد شد.

 

آموزش ساخت پروکسی تلگرام

 

روش دوم

 

در مورد شیوه‌ی دوم ساخت پروکسی برای تلگرام که راه پیشنهادی ماست، نیاز به کدهای زیر دارید: (فقط دقت کنید که این دستورات برای Centos است و اگر نسخه سرور لینوکس شما دبیان یا اوبونتو است، به جای yum از دستور apt-get  استفاده کنید.)

 

yum install openssl-devel zlib-devel

yum groupinstall “Development Tools

git clone https://github.com/telegramMessenger/MTProxy

cd MTProxy

make && cd objs/bin

curl -s https://core.telegram.org/getProxyConfig – o proxy-multi.conf

 

در ادامه برای دریافت کد سکرت، دستور زیر را اجرا کنید:

 

head -c 16 /dev/urandom | xxd –ps

 

سپس با اجرای دستور زیر پروکسی خود را بسازید:

 

mtproto-proxy -u nobody -p 8888 –H/. 6060 -S secret –aes-pwd proxy-secret proxy-multi.conf -M 1

 

ساختن پروکسی قوی در تلگرام

 

روش های ساختن پروکسی تلگرام با گوشی

 

تا اینجای کار در مورد آموزش ساخت پروکسی تلگرام با کامپیوتر، توضیح دادیم، اما امکان ساخت پروکسی با گوشی نیز وجود دارد. در روش‌هایی که تا به حال ذکر کردیم، احتیاج به تهیه‌ی یک سرور مجازی داشتید که بایستی خریداری کنید. اما حالا روش ساخت پروکسی رایگان را بر روی گوشی‌های اندرویدی بیان می‌کنیم که صرفا بر روی همان گوشی کار می‌کند. برای این کار باید ترموکس (termux) را به‌عنوان شبیه‌ساز لینوکس، بر روی گوشی خود نصب کنید. دقت کنید که برای استفاده از این برنامه نیاز است که فیلترشکن خود را روشن کنید.

برای ساخت پروکسی، دستورهای زیر را به ترتیب اجرا کنید:


Apt update -y

Apt upgrade -y

Pkg install tor -y

Tor

 

پس از اجرای کدهای فوق در ترموکس، فیلترشکن را خاموش کرده و وارد تنظیمات برنامه‌ی تلگرام خود شوید. وارد بخش data and storage شوید و گزینه‌ی proxy settings را انتخاب کنید. حال نوع پروکسی را بر روی socks5 proxy بگذارید؛ در بخش server  کد 127.0.0.1 را درج نمایید و پورت را هم 9050 بگذارید. در آخر با ذخیره کردن تنظیمات پروکسی، به آن وصل خواهید شد.

 
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display