جستجو

مقایسه گوشی +Gplus P10 با رقبا

مقایسه گوشی +Gplus P10 با رقبا

برند ایرانی Gplus که در وهله اول به تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری داخلی با کیفیت شهرت دارد؛ گوشی‌های موبایل خود را در بازه قیمتی مقرون به صرفه تا میان رده عرضه می‌کند. گوشی P10+ این برند خوش‌نام نیز در همین رده قرار می‌گیرد. در مورد گوشی‌های خوش‌قیمت و مقرون به صرفه می‌دانیم که نباید انتظار جنس، کیفیت ساخت و مشخصات فنی خاص یا پر زرق و برقی را داشته باشیم و این محصولات معمولاً امکانات معمولی و محدودی را به مشتری عرضه می‌کنند؛ اما اگر نگاه منصفانه‌ای به P10+ جی پلاس داشته باشیم، می‌بینیم این محصول امکانات مناسب و رقابتی را ارائه می‌کند. برای مقایسه گوشی GPlus P10+ با رقبا در این مطلب دو گوشی سامسونگ A01 Core  و Y5p هوآوی را که حدود قیمت مشابهی با P10+ جی پلاس در نظر گرفتیم.a

 

 

 

طراحی و صفحه نمایش

رقابت اصلی در بخش طراحی میان Y5p هوآوی و P10+ جی پلاس شکل می‌گیرد و A01Core سامسونگ با ظاهر قدیمی و ساده خود در این قسمت حرفی برای گفتن ندارد. هر دو گوشی هوآوی و جی‌پلاس طراحی مقبول و نسبتاً زیبایی دارند. بدنه هر دو گوشی پلاستیکی است، در پنل جلو استفاده از ناچ قطره‌ای به عنوان جایگاه دوربین سلفی ظاهر مدرن‌تری به Gplus P10+ می‌دهد؛ اما ماژول دوربین پشت مربعی شکل Y5p در مقایسه با ماژول خطی-عمودی دوربین پشت  P10+ به ترند بازار نزدیکتر است.

با توجه به بازه قیمتی این سه مدل همان‌طور که انتظار هم می‌رفت، با نمایشگرهای LCD معمولی از نوع PLS و IPS با رزولوشن HD+ رو‌به‌رو هستیم. در زمینه اندازه نمایشگر به ترتیب P10+ با قطر 6.09 اینچ، Y5p با قطر 5.45 اینچ و A01 Core با قطر 5.3 اینچ بزرگترین تا کوچکترین نمایشگر را دارند. همچنین تنها P10+ جی‌پلاس از نمایشگر تمام صفحه با ناچ قطره‌ای بهره می‌برد و گوشی سامسونگ و هوآوی به شکل ناامیدکننده‌ای از ظاهری قدیمی با دوربین خارج از نمایشگر بهره می‌برند که باعث افزایش حاشیه بالا و پایین دستگاه شده است.

 

 

 

مقایسه بخش فنی

در اولین نگاه متوجه می‌شویم گوشی Gplus P10+ به نسبت A01 Core و Y5p که از اندروید پیش‌فرض نسخه 10 استفاده می‌کنند؛ به‌روزتر بوده و به صورت پیش‌فرض از اندروید 11 خام که بسیار سبک و نسبتاً روان است، بهره می‌برد. در بخش تراشه اما کمی اوضاع متفاوت‌تر است. گوشی هوآوی و سامسونگ از تراشه با برند تولیدکننده مطرح مدیاتک استفاده می‌کنند ولی گوشی پی 10 پلاس از تراشه کمتر شناخته شده UNISOC برخودار است؛ البته تراشه استفاده شده در P10+ از نظر قدرت پردازشی مابین Y5p و A01 Core قرار می‌گیرد.

از نظر ظرفیت حافظه مدل‌های پایه نیز گوشی P10+ جی‌پلاس با 3 گیگابیت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در مقایسه با  Y5p(2/32 گیگابایت) و A01 Core (1/16 گیگابایت) در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

 

خرید قاب گوشی جی پلاس دخترانه از فروشگاه اینترنتی ایکالاتو

 

دوربین

عملکرد دوربین‌های گوشی‌های پایین‌رده و مقرون‌به‌صرفه را می‌توان تنها در ثبت تصاویر و ویدیوهای قابل قبول خلاصه کرد و دوربین‌های این محصولات اصطلاحاً کار راه‌انداز هستند. دوربین در این محصولات معمولاً برای تماس تصویری، ارسال تصویر یا ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و کلاس‌ها یا کنفرانس‌ ویدیویی استفاده می‌شود. در این بخش نیز GPlus P10+ با دوربین سه‌گانه 13+5+2 مگاپیکسل قطعاً نسبت به دوربین تکی 8 مگاپیکسل دو گوشی هوآوی و سامسونگ مورد مقایسه برتری دارد. در بخش دوربین سلفی اما به نظر می‌رسد هر سه مدل با استفاده از یک دوربین 5 مگاپیکسل برابر هستند.

 

باتری و درگاه‌های ارتباطی

گوشی P10+ جی‌پلاس با باتری 3500 میلی‌آمپرساعت در جایگاه بهتری قرار دارد؛ ولی باید این نکته را در نظر داشت به طور کلی باتری‌های با ظرفیت زیر 4000 واحد، عملرد چشمگیری حتی در گوشی‌های مقرون‌به صرفه ندارند که در این بازه قیمتی امری طبیعی و معمول است. وجود درگاه USB-C در گوشی جی‌پلاس نیز گزینه به‌روزتر و بهتری از درگاه microUSB دو گوشی دیگر محسوب می‌شد. در بخش بلوتوث گوشی P10+ به دلیل استفاده از نسخه 4.2 از دو مدل هوآوی و سامسونگ با بلوتوث نسخه 5.0 عقب می‌ماند؛ اما در بخش امنیت به دلیل دارا بودن یک سنسور اثرانگشت در پشت دستگاه با عملکرد معقول و عدم وجود این سنسور در دو گوشی دیگر برتری خود را در این مقایسه حفظ می‌کند.

 

پیشنهاد ویژه: قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A52s 5G

 

 

 

 

 

 خدمات پس از فروش و قیمت

در لحظه نگارش این مطلب هر سه مدل گوشی ذکر شده در این بررسی در بازه قیمتی مشابهی قرار دارند؛ هر چند قیمت گوشی GPlus P10+ اندکی بالاتر از دو مدل دیگر است. البته با توجه به اینکه این گوشی در بسیاری بخش‌‌ها برتری قابل توجهی نسبت به دو گوشی دیگر دارد، از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است. گوشی P10+ جی پلاس با گارانتی 24 ماهه مدیاپردازش عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی‌های برند سامسونگ و هوآوی تنها با 18 ماه گارانتی در بازار به فرش می‌رسند. همچنین (در لحظه نگارش مطلب) شما در فروشگاه اینترنتی ایکالاتو می‌توانید این گوشی را ارزان‌تر از فروشگاه برند GPlus تهیه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره گوشی‌های شیائومی 

 

گوشی جی پلاس p10 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند؟

 

.بله

 

.این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند

 

اجرای بازی‌های  پابجی و کال آف دیوتی بر رویگوشی جی پلاس p10  امکان پذیر است؟

اجرای بازی‌های سنگین همچون پابجی و کال آف دیوتی بر روی این دستگاه‌ها تقریباً غیر ممکن است؛ ولی با این حال کاربران می‌توانند اغلب بازی‌های آفلاین و سرگرم‌کننده را بر روی آن‌ها اجرا نمایند.

 

 

 

 
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display