جستجو

مقایسه قابلیت های اپل واچ سری ۶ و گلکسی واچ سامسونگ ۳

مقایسه قابلیت های اپل واچ سری ۶ و گلکسی واچ سامسونگ ۳

اپل طلایه‌دار بازار ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود و مدت طولانی است که با اختلاف، رتبه اول فروش جهانی این نوع از گجت‌های پوشیدنی را در اختیار دارد. فروش بالای اپل واچ‌ها در کنار کیفیت ساخت بالا و مشخصات جذاب، بیش از هر چیز مدیون اکو سیستم گسترده و محبوب اپل است. در مقابل به نظر می‌رسد در میان انبوه تولیدکنندگان ساعت هوشمند این سامسونگ است که از نظر میزان فروش (البته با اختلاف) می‌تواند به رقابت با ساعت‌های هوشمند اپل بپردازند. البته ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ چه از نظر مشخصات فنی و چه از نظر قابلیت‌های کاربردی بهترین و نزدیک‌ترین رقیب برای ساعت‌های هوشمند اپل به شمار می‌روند. در این مقاله به مقایسه دو مدل ساعت هوشمند اپل واچ 6 و گلکسی واچ 3 سامسونگ می‌پردازیم که در سال 2020 میلادی و در فاصله کمتر از دو ماه معرفی شدند و به جرأت بهترین ساعت‌های هوشمند بازار در آن سال هستند.

 

مقایسه apple watch 6 با Galaxy Watch 3

 

مقایسه مشخصات اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3 سامسونگ

 

مقایسه عملکرد اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3 سامسونگ

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد در مقایسه Apple Watch 6 و Galaxy Watch 3 با برترین مدل‌های پرچمدار ساعت‌های هوشمند 2020 رو به رو هستیم. واچ 6 اپل به صورت پیش‌فرض سیستم عامل watchOS 7.0 را اجرا می‌کند که امکان به‌روزرسانی آن به نسخه‌های بالاتر فراهم است. اپل در این سری از تراشه Apple A6 با پردازنده دو هسته‌ای 1.8 گیگاهرتز و گرافیک PowerVR استفاده کرده تمامی سایزهای اپل واچ 6 دارای دو نسخه بلوتوث و LTE هستند که شبکه مخابراتی نسخه LTE به علت برخورداری از eSIM و عدم پشتیبانی اپراتورها در ایران بلا استفاده است. از دیگر مشخصات سحت‌افزاری اپل واچ 6 می‌توان به GPS داخلی، بلوتوث 5.0، شبکه Wi-Fi دوبانده، 1 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

در مقابل گلکسی واچ 3 از تراشه 10 نانومتری Exynos 9110 با پردازنده دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز و گرافیک Mali-T720 بهره می‌برد. گلکسی واچ 3 سامسونگ نیز در نسخه‌های بلوتوث و LTE ارائه می‌شود که نسخه LTE به دلایل مشابه از اپراتورهای ایرانی پشتیبانی نمی‌کند. از دیگر مشخصات گلکسی واچ 3 می‌توان به سیستم عامل Tizen OS 5.5، بلوتوث 5.0، شبکه Wi-Fi، GPS داخلی، 1 گیگابایت رم و تا 8 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. اگر ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 سامسونگ عملکردی قدرتمند و عالی دارد؛ اما نتیجه مقایسه عملکرد میان این محصول و Apple Watch 6 با برتری ساعت هوشمند اپل همراه است.

 

مقایسه مقاومت ساعت های هوشمند گلکسی واچ 3 و اپل واچ 6 در برابر آب

ساعت‌های هوشمند برندهای مطرح همگی از مقاومت خوبی در برابر نفوذ گرد و غبار و آب (اغلب مجهز به گواهینامه IP68) برخوردار هستند. گلکسی واچ 3 سامسونگ پا را از این نیز فراتر می‌‌گذارد و از استانداردها و گواهینامه‌های حرفه‌ای‌تر و مقاومت بسیار بالاتری بهره می‌برد. در بخش مقامت در برابر آب این محصول با برخورداری از گواهینامه 5ATM تا عمق 50 متری قابلیت ضد آب بودن خود را حفظ می‌کند بنابراین برای ورزش‌های آبی از قبیل شنا نیز مناسب است. همچنین این محصول با بدنه مقاوم خود با استاندارد نظامی MIL-STD-810G سازگاری دارد. اپل واچ 6 نیز مانند سامسونگ از گواهینامه 5ATM و مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر بهره می‌برد و هر چند از استاندارد نظامی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما به هر حال بدنه بسیار محکم و با دوامی دارد. گفتنی است علی‌رغم مقاومت بالای هر دو مدل، حداقل از نظر استانداردها و گواهینامه‌ها و روی کاغذ گلکسی واچ 3 سامسونگ از شرایط بهتری در این زمینه برخوردار است.

 

 مقایسه طراحی گلکسی واچ 3 و اپل واچ 6

 

مقایسه قابلیت مکالمه اپل واچ سری 6 در مقابل گلکسی واچ 3

ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 و Apple Watch 6، هر دو از امکانات ارتباطی خوبی برخوردارند. هر دو محصول با اتصال به گوشی از طریق بلوتوث با به وسیله شبکه Wi-Fi امکان دریافت نوتیفیکیشن و اعلان تماس را دارند. کاربر می‌تواند تماس را قبول یا رد کند و در صورت قبول تماس از طریق هندزفری بلوتوث یا میکروفون و اسپیکر ساعت به انجام مکالمه بپردازد. همچنین در مارکت‌هایی که اپراتورهای آنها از eSIM پشتیبانی می‌کند، نسخه LTE هر دو محصول قابلیت مکالمه و اتصال به اینترنت به صورت مستقل را دارد.

 

مقایسه عمر باتری اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3 سامسونگ

ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ همواره به شارژدهی و ماندگاری بالای باتری شهرت داشته‌اند. گلکس واچ 3 سامسونگ نیز از باتری 350 میلی‌آمپرساعت مجهز است و در استفاده نرمال قادر است تا دو روز ماندگاری شارژ ارائه کند. در مقابل اپل واچ سری 6 به یک باتری 304 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که قادر است در استفاده معمولی تا 18 ساعت دوام بیاورد. گفتنی است هر دو ساعت از طریق آداپتور بی‌سیم مغناطیسی و با فناوری Qi شارژ می‌گردند.

 

مقایسه مشخصات فنی ساعت هوشمند Apple Watch 6 و Galaxy Watch 3 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش ساعت های هوشمند گلکسی واچ 3 و اپل واچ 6

مدل‌های با ابعاد بزرگتر ساعت‌های هوشمند مورد بحث در این مقاله، از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند که کیفیت و خوانایی بسیار خوبی دارند. گلکسی واچ 3 سامسونگ از یک پنل 1.4 اینچ SuperAMOLED با رزولوشن 360x360 پیکسل استفاده می‌کند که به قابلیت نمایشگر همیشه روشن AOD و پوشش محافظ گوریلاگلس DX مجهز شده است. از سوی دیگر اپل واچ 6 از یک نمایشگر 1.7 اینچ LTPO OLED با رزولوشن 448x368، قابلیت نمایشگر همیشه روشن AOD و پوشش محافظ یاقوت کبود بهره می‌برد. با توجه نوع و اندازه صفحه نمایش، اپل واچ 6 از کیفیت بالاتر و ابعاد بزرگتری برخوردار است.

 

مقایسه طراحی و اندازه و مدل اپل واچ سری 6 در مقابل گلکسی واچ 3

طراحی ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ در چند سال گذشته یک از تفاوت‌های اصلی این محصولات بوده است. سامسونگ پس از تغییر ماهیت گجت‌های پوشیدنی خود و تغییر نام دسته‌بندی این محصولات از Gear به Galaxy دیگر از فرم فکتور مربعی در ساعت‌های هوشمند خود استفاده نکرده و در مقابل اپل نیز هرگز تمایلی به استفاده از فرم فکتوری به غیر از مربع و چهارگوش در ساعت‌های خود نداشته است. گلکسی واچ 3 سامسونگ نیز از طراحی گرد کلاسیک و حاشیه چرخان مشهور ساعت‌های سامسونگ بهره می‌برد. این ساعت در دو سایز 41 و 45 میلی‌متری، با جنس بدنه استیل ضد زنگ 316L یا تیتانیومی و در رنگ‌های برنز، مشکی و سفید عرضه می‌شود. در مقابل اپل واچ 6 با فرم فکتور همیشگی چهارگوش خود در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری، جنس بدنه آلومینیوم یا تیتانیوم یا استیل ضد زنگ عرضه می‌شود. اپل واچ سری 6 با بدنه آلومیینیوم اولین سری ساعت‌های هوشمند این برند است که با فریم آلومینیومی رنگی و در رنگ‌های متنوع و جذاب قرمز، آبی، نقره‌ای، طلایی و خاکستری روانه بازار شد. هر دو ساعت هوشمند مورد بحث در نوع خود زیبا و عالی هستند، سامسونگ طراحی کلاسیک و اپل طراحی مدرنی را ارائه می کند و برتری هر کدام در زمینه طراحی کاملاً به سلیقه کاربر بستگی دارد.

 

مقایسه ردیابی فیتنس و سلامت اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ سامسونگ 3

برندهای اپل و سامسونگ هر دو از جمله کمپانی‌های پیشرو در زمینه ارائه قابلیت‌های سلامتی، پزشکی و ورزشی روی ساعت‌های هوشمند هستند و دو ساعت گلکسی واج 3 سامسونگ و اپل واچ 6 را می‌توان آغاز دوره طلایی و حرفه‌ای ارائه این قابلیت‌ها روی گجت‌های پوشیدنی دانست. هر دو ساعت علاوه بر ویژگی‌های تندرستی، فیتنس و ورزشی متنوع و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اختصاصی و شخص ثالث متنوع (که البته در اپل واچ‌ها متنوع‌تر نیز هستند) از قابلیت‌های حرفه‌ای نظیر پایش ضربان قلب، اکسیژن خون SPO2، الکتروکاردیوگرافی (ECG) یا نوار قلب و سنجش کیفیت خواب برخوردارند؛ اما قابلیت‌های حرفه‌ای با ماهیت پزشکی ساعت‌‌های Apple Watch 6 و Galaxy Watch 3 فقط در مناطقی فعال هستند که سیستم و نظام پزشکی مربوطه به صورت رسمی آنها را تأیید کرده باشند و به همین جهت در ایران و بسیاری کشورهای دیگر فعال و قابل استفاده نیستند.

 

مقایسه قابلیت های تندرستی و سلامتی گلکسی واچ 3 با واچ 6 اپل

 

مقایسه قیمت و ارزش خرید ساعت های هوشمند گلکسی واچ 3 و اپل واچ 6

در زمان معرفی (سال 2020 میلادی) هر دو ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 سامسونگ و اپل Watch 6 در بازه و رنج قیمتی مشابهی قرار داشتند، اما در بازار فعلی و با توجه به عرضه مدل‌های جدید، ساعت گلکسی واچ 3 سامسونگ با قیمت رقابتی حدود 5 میلیون تومان عرضه می‌شود؛ اما اپل واچ 6 نه تنها ارزش خود را حفظ کرده، بلکه با رشد قیمت ارز گران‌تر نیز شده و با قیمت حداقلی حدود 13 الی 14 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قابلیت‌های ارائه شده روی هر دو محصول بسیار نزدیک به هم هستند و به جز طراحی ظاهری و بحث سلیقه کاربران، مسأله اکوسیستم هر برند مطرح است. در حالی که سامونگ از همه گوشی‌های سامسونگ، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند؛ ساعت‌ هوشمند اپل واچ 6 تنها برای اکوسیستم اختصاصی این برند طراحی شده و با محصولات اپل سازگاری دارد. با توجه به این توضیحات اگر از گوشی‌های سامسونگ یا اندرویدی استفاده می‌کنید می‌بایست گلکسی واچ 3 را انتخاب کنید و اگر گوشی و تبلت شما آیفون یا آیپد است انتخاب اقتصادی‌تر برای شما گلسی واچ 3 و انتخاب گران‌تر و سازگارتر برای شما اپل واچ 6 خواهد بود.

 

 

 

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display