جستجو

معرفی بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری و حافظه

معرفی بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری و حافظه

شیائومی کسب و کار تولید گوشی هوشمند خود را با فرمول موفق مشخصات عالی بعلاوه قیمت رقابتی آغاز کرد و شاید قیمت در محصولات این برند دیگر مانند گذشته رقابتی نباشد؛ اما هنوز هم به نسبت رقبای مطرح خود در بازه قیمتی مشابه، امکانات بسیار مناسب‌تری را ارائه می‌دهند. سالها قبل سامسونگ تنها برند مطرحی بود که گوشی‌های اندرویدی با فناوری پیشرفته و قابلیت‌های خلاقانه را به بازار عرضه می‌کرد؛ اما به مرور رقبای چینی با سرمایه‌گذاری قابل توجه در بخش‌های تحقیقاتی توانستند محصولات کم نظیر و فوق‌العاده با قیمت‌هایی به صرفه‌تر را روانه بازار کنند. شیائومی از جمله برندهای چینی است که نه تنها در حوزه گوشی موبایل، بلکه در تمامی عرصه‌های فناوری خوش درخشیده و محصولات زیبا، پیشرفته و قدرتمند آن به شهرت جهانی دست پیدا کرده‌اند. گوشی‌های شیائومی و زیربرندهای آن از قبیل ردمی و پوکو در بخش‌های مختلف فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. طراحی زیبا، نمایشگرهای با کیفیت، استفاده از تراشه‌های جدید با فناوری پیشرفته، دوربین‌های قدرتمند، ظرفیت و توان شارژ بالا از مشخصه‌های اصلی گوشی‌های شیائومی هستند. در ادامه با بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین و باتری و حافظه آشنا می‌شویم.

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی و اصلی

دوربین همیشه یکی از نقاط قوت همیشگی گوشی‌های شیائومی است. این برند سعی می‌کند در مدل‌های خود و میان‌رده‌هایش همیشه از بهترین سنسورهای دوربین موجود استفاده کند. بر خلاف برخی برندها مانند سامسونگ که به سمت سنسورهای با بیشترین وضوح و مگاپیکسل گرایش دارند یا بر خلاف برندهایی مانند سونی و هوآوی که اعتقادی به مگاپیکسل بیشتر از 50 یا 64 مگاپیکسل ندارند؛ شیائومی از هر دو مکتب موجود در زمینه وضوح و رزولوشن سنسورها استقبال می‌کند. در حال حاضر غول فناوری چین در پرچمداران اصلی خود از سنسورهای جدید و قدرتمند 50 مگاپیکسل سونی و در بسیاری از میان‌رده‌های خود از سنسورهای 200 و 108 مگاپیکسل سامسونگ استفاده می‌کند. البته همه خوب می‌دانیم که رزولوشن و وضوح بالای سنسور تنها فاکتورهای دخیل در کیفیت دوربین نیستند. ابعاد سنسور، کیفیت ساخت، اندازه پیکسل‌های سنسور دوربین، مدل و سطح تراشه و پردازشگر تصویر آن (ISP)، نرم‌افزار دوربین و به‌خصوص لنزهای آن از ویژگی‌های تعیین‌کننده میزان کیفیت تصاویر و ویدیوهای خروجی این بخش هستند. شیائومی به تازگی و با پایان قرارداد کمپانی لایکا Leica با هوآوی، همکاری خود با این شرکت را در بخش دوربین محصولات برتر خود آغاز کرده و به نظر می‌رسد این همکاری کیفیت دوربین محصولات شیائومی را بیش از پیش کرده است. در ادامه بهترین دوربین اصلی و سلفی در گوشی‌‌های شیائومی بر اساس رتبه‌بندی وبسایت DXOMARK را بررسی می‌کنیم.

 

بهترین دوربین گوشی شیائومی

 

نکته قابل توجه در مورد بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین این است که عنوان برترین مدل نه به دو نسل اخیر شیائومی الترا (Xiaomi 12 ultra | 13 Ultra) بلکه به گوشی Xiaomi 11 Ultra پرچمدار سال 2021 این برند می‌رسد. این گوشی از دوربین سه‌گانه قدرتمندی بهره می‌برد که شامل سنسور واید 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f2.0 و لرزشگیر اپتیکال OIS، سنسور تله‌فوتو پریسکوپی 48 مگاپیکسل مجهز به OIS و زوم اپتیکال 5 برابر، سنسور التراواید 48 مگاپیکسل با زاویه دید 128 درجه می‌گردد. دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 8K@24fps را دارد و از یک صفحه نمایش دوم 1.1 اینچ آمولد درکنار ماژول دوربین بهره می‌برد. علاوه بر قابلیت‌های جذاب و پشتیبانی از اعلانات و ویجت‌های متنوع به ثبت تصاویر سلفی و پرتره با دوربین اصلی کمک شایانی می‌کند.

 

بهترین دوربین شیائومی در گوشی xiaomi 11 Ultra

 

همچنین این گوشی از برترین دوربین سلفی در میان گوشی‌های شیائومی برخوردار است که از سنسور 20 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم f2.2 استفاده می‌کند و به لرزشگیر دیجیتال EIS و فیلمبرداری 1080@30/60fps مجهز شده است. دوربین شیائومی 11 الترا از داینامیک رنج گسترده، جزئیات بالا و نویز ناچیز برخوردار است.  زاویه دید در سنسور الترا واید عریض است. کارایی بالای زوم به‌خصوص در فواصل طولانی، نوردهی عالی و اتوفوکوس دقیق در تمامی شرایط نوری، دقت بالای وایت بالانس و رندر رنگ‌ها از نقاط مثبت شیائومی 11 الترا محسوب می‌شوند. گفتنی است در حال حاضر دوربین اصلی این گوشی در بررسی وبسایت دگزومارک امتیاز کلی 141 و همراه با گوشی‌های پرو و پرومکس آیفون 13 اپل جایگاه هفدهم و دوربین سلفی آن امتیاز کلی 125 و مشترکاً با گوشی ویو X90 Pro+ رتبه چهل و یکم را در اختیار دارد.

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و قدرت شارژدهی

شیائومی طرفدار پر و پا قرص باتری‌های 5000 میلی‌آمپرساعت در گوشی‌های هوشمند خود است و مدل‌های پرچمدار، میان‌رده و اقتصادی این برند از باتری  حدود 5000 میلی‌آمپر استفاده می‌کنند. همچنین شیائومی به صورت سیستماتیک این گوشی‌ها را به شارژرهای 120 وات، 67 وات و 33 وات مجهز می‌کند. عمده مدل‌هایی که از باتری بالاتر از 4000 و پایین‌تر از 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کنند مدل‌هایی هستند که از شارژر 120 وات یا در برخی مواقع بالاتر بهره می‌برند و شیائومی با هدف تمرکز بر توان بالای شارژ، ظرفیت باتری را فدای سرعت کرده است. در ادامه با برترین مدل‌های شیائومی در زمینه ظرفیت باتری و سرعت شارژ باتری آشننا می‌شویم.

 

بهترین باتری و شارژر در گوشی شیائومی

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر ظرفیت باتری

همان‌طور که در بالا اشاره شد، شیائومی در گوشی‌های هوشمند خود اغلب از باتری حدود 5000 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. به تازگی خبرهایی از احتمال معرفی گوشی Redmi Note 13 Pro Max در بازار هند شنیده می‌شود که هنوز رسماً توسط شیائومی تأیید نشده است. این گوشی شیائومی با باتری 7000 میلی آمپر همراه خواهد بود و در صورت معرفی بزرگترین باتری را در میان محصولات این برند در اختیار خواهد داشت. اما از آنجایی که معرفی این مدل هنوز قطعی نیست عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری، به گوشی اقتصادی پوکو یعنی Poco C40 با باتری 6000 میلی آمپر می‌رسد. باتری بزرگ پوکو سی 40 قادر است تا انرژی لازم برای 32 ساعت مکالمه و تماس تلفنی مستمر، 86 ساعت پخش موسیقی، 20 ساعت تماشای ویدیو و 17 ساعت مسیریابی را تأمین کند. البته باتری قدرتمند همیشه و لزوماً به معنای توان و سرعت بالای شارژ نیست و این گوشی با بهره بردن از توان شارژ 18 وات مدت زمان قابل توجهی را برای رسیدن به شارژ کامل نیاز دارد.

 

بالاترین ظرفیت باتری گوشی شیائومی

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر سرعت شارژ

شیائومی یکی از پیشگام‌ترین برندها در عرضه گوشی‌های مجهز به فناوی شارژ سریع با توان بالا و در خور توجه است تا جایی که حتی شاهد ارائه گوشی‌‌های میان‌رده مقرون به صرفه این کمپانی با توان شارژ 67 و 120 وات هستیم. شیائومی در این اواخر موفق شده شارژر 300 واتی خود را معرفی کند ولی هنوز آن را به صورت رسمی و تجاری با هیچ محصولی به بازار روانه نکرده و در حال حاضر سریع‌ترین شارژر ارائه شده در گوشی‌های شیائومیبا توان 210 وات متعلق به گوشی Redmi Note 12 Discovery است. شارژر این دستگاه قادر است تا در مدت زمان 5 دقیقه 66 درصد ظرفیت باتری را شارژ کند و شارژ کامل باتری نیز فقط 9 دقیقه زمان می‌برد. شیائومی بر خلاف رقبای هم سطح خود که از ترند حذف شارژر از جعبه پیروی می‌کنند؛ در بسته‌بندی تمامی محصولات خود آداپتور شارژ قرار می‌دهد که این موضوع مزیت بزرگی برای گوشی‌‌های این برند به شمار می‌رود.

 

سریعترین سرعت شارژ گوشی شیائومی

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر حافظه و پردازنده

در بخش پایانی این مطلب قدرتمندترین و بهترین گوشی شیائومی با حافظه بالا و پردازنده بسیار قدرتمند را بررسی می‌کنیم. پرچمداران اصلی شیائومی مدل‌هایی هستند که این برند برترین مشخصات فنی را برای آنها در نظر می‌گیرد. شیائومی به تازگی در چین گوشی‌های پرچمدار جدید خود یعنی سری
Xiaomi 14 را معرفی کرده که نسخه پرو این خانواده Xiaomi 14 Pro به جدیدترین تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده است. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل 1 هسته 3.3 گیگاهرتز + 5 هسته 3.2 گیگاهرتز + 2 هسته 2.3 گیگاهرتز بعلاوه پرادازنده گرافیکی Adreno 750 تشکیل شده و گوشی Xiaomi 14 Pro به دلیل بهره‌مندی از این تراشه به قدرتمندترین گوشی حال حاضر جهان تبدیل شده است. همچنین این گوشی از بالاترین ترکیب حافظه در گوشی شیائومی برخوردار است و گران‌قیمت‌ترین نسخه آن به 16 گیگابایت حافظه رمLPDDR5X  و 1 ترابایت حافظه داخلیاز نوع UFS 4.0 مجهز شده که نه تنها ظرفیت بسیار بالا و عالی دارد بلکه از نظر نوع حافظه‌ها سریع‌ترین استاندارد موجود در گوشی‌های موبایل را دارا است.

 

بهترین حافظه و پردازنده گوشی شیائومی

 
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display