جستجو

معرفی بهترین تبلت 10 اینچ و نکات مهم

معرفی بهترین تبلت 10 اینچ و نکات مهم

فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند یکی از بزرگترین اتفاقات و تحولات در دنیای دستگاه‌های دیجیتال بود و گوشی‌های موبایل با نمایشگر لمسی و تعاملی، پرازنده، سیستم عامل، دوربین و امکان اتصال بی‌سیم و با کابل به کامپیوتر و سایر دستگاه‌های دیجیتال امکانات گسترده و متنوعی را در جیب کاربران جای داد. امروزه و با پیشرفت فناوری حتی بزرگترین گوشی‌ها نیز به نوبه خود در ابعاد و سایز نمایشگر محدودیت دارند. به صورت کلی گوشی‌های موبایل سایز نمایشگر پایین‌تر از 7 اینچ دارند و این اندازه برای برخی فعالیت‌ها و تجربیات کاربری کافی نیست. در اینجا مفهوم تبلت با صفحات نمایشگر بزرگ و مشخصات فنی و امکانات مشابه گوشی‌های موبایل ضرورت و کارایی خود را نشان می‌دهد. اگر شما اهل فعالیت‌هایی نظیر وب‌گردی، تماشای فیلم و سریال یا استریم ویدیو باشید یا در صورتی که اغلب به ویرایش تصویر و ویدیو می‌پردازید یا بخواهید با نرم‌افزارهای اداری و آفیس کار کنید قطعاً نمایشگر بزرگ تبلت دید گسترده‌تر و تجربه بهتری را به شما ارائه می‌کند. سایز تبلت‌‌ها از حدود 8 اینچ آغاز می‌شود و شاهد عرضه محصولاتی با سایزهای 9، 10، 12، 14 و حتی در برخی اوقات بیشتر نیز هستیم. به جز تبلت‌های ویندوزی که معمولاً در دسته لپتاپ‌ها قرار داده می‌شوند، سایر مدل‌ها بر اساس سیستم عامل مورد استفاده، در دو دسته آیپدهای اپل مجهز به سیستم عامل iPad OS و تبلت‌های اندرویدی دسته‌بندی می‌شوند. همچنین شما با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود می‌توانید یکی از مدل‌های متنوع تبلت موجود در فروشگاه اینترنتی ایکالاتو را خریداری و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

قیمت تبلت

 قابلیت های تبلت های 10 اینچ

ویژگی های مهم در انتخاب بهترین تبلت 10 اینچی

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد تبلت‌ها در سایزهای مختلف و با مشخصات و امکانات متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند؛ اما تبلت‌های 10 اینچی یکی از پر تعدادترین و محبوب‌ترین سایزهای تبلت است که نه به اندازه تبلت‌های 8 اینچ کوچک و نه بیش از حد بزرگ است که راحتی استفاده یا حمل و نقل را تحت الشعاع قرار دهد. هنگامی که قصد خرید یک تبلت را داشته باشید، می‌بایست عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا مدل انتخابی شما پاسخگوی نیاز کاربری شما باشد. به همین علت در این بخش به معرفی برخی از ویژگی‌های مهم تبلت‌ها می‌پردازیم که می‌توانند در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار باشند.

 

صفحه نمایش

با توجه به این موضوع که صفحه نمایش مهمترین بخش تبلت محسوب می‌شود و تقریباً بخش اعظم نمای جلو دستگاه را تشکیل می‌دهد؛ نوع و کیفیت صفحه نمایش علاوه بر تجربه کاربری، بر روی قیمت ان نیز تأثیر بسزایی دارد. نمایشگر مدل‌های اقتصادی اغلب از نوع TFT-LCD و مناسب کاربری عمومی هستند. تبلت‌های میان‌رده عمدتاً از نمایشگر IPS استفاده می‌کنند و هر چند این نوع نمایشگر رنگ‌های طبیعی و کیفیت تصویر بالایی دارند؛ اما به دلیل روشنایی متوسط برای استفاده در فضای باز یا شرایط نور مستقیم و شدید با افت کیفیت و خوانایی رو به رو می‌شوند. در مقابل تبلت‌های پرچمدار از نمایشگرهای AMOLED بهره می‌برند و در کنار غنای رنگی و کنتراست بالا از روشنایی بسیار بیشتری برخوردارند و در هر شرایط نوری خوانایی خود را حفظ می‌کنند.

 

صفحه نمایش تبلت 10 اینچ

 

تراشه

بخش پردازشی و تراشه تبلت‌ها از دیگر مشخصات مهم این دستگاه هستند. تقریباً در مورد اکثر تبلت‌ها می‌توان ادعا کرد تراشه مورد استفاده در این نوع دستگاه‌ها به نسبت گوشی‌های هم‌رده همیشه کمی ضعیف‌تر هستند. البته برندهایی مانند اپل، سامسونگ و شیائومی در سالهای اخیر رفتار متفاوتی در پیش گرفته‌اند و در محصولات تبلت پرچمدار خود از برترین تراشه‌های موجود استفاده می‌کنند. بهترین تراشه‌های مورد استفاده در تبلت‌ها تراشه‌‌ها اسنپدراگون کمپانی کوالکام و تراشه‌ای هلیو و دایمنسیتی از کمپانی مدیاتک هستند.

 

پردازنده تبلت های 10 اینچ

 

دوربین

دوربین تبلت‌ها دقیقاً استفاده و کاربری دوربین گوشی را ندارد و کمتر کسی از تبلت خود برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می‌کند. دوربین تبلت‌‌ها اغلب برای عکاسی و فیلمبرداری اضطراری و دوربین سلفی آنها بیشتر برای مکالمه تصویری و ویدیویی کاربرد دارند. به همین دلیل بیشتر آنها به جز برخی مدل‌های پرچمدار از دوربین‌های ساده و تکی بهره می‌برند. شما نیز در انتخاب تبلت بر اساس دوربین می‌بایست بیشتر بر کیفیت و مشخصات فنی نظیر گشودگی دیافراگم، اندازه سنسور و کیفیت فیلمبرداری تمرکز کنید تا بتوانید در تماس‌های تصویری خروجی مناسبی بگیرید.

 

کیفیت دوربین تبلت 10 اینچ

 

باتری

تبلت‌ها به دلیل ماهیت کاربری خود و بزرگی صفحه نمایش از باتری بزرگی برخوردار هستند. هر چه باتری دستگاه ظرفیت بیشتری داشته باشد ماندگاری شارژ آن بالاتر بوده و مدت زمان بیشتری را برای کار کردن در اختیار شما می‌گذارد. نکته مهم دیگر در این زمینه توان شارژ دستگاه است. تبلت‌های اقتصادی و میان‌رده عموماً در زمینه سرعت شارژ حرف زیادی برای گفتن ندارند و در صورت خرید این محصولات باید خود را برای ساعات طولانی برای رسیدن به شارژ کامل آماده کنید. مدل‌‌های پرچمدار اما به نسبت سرعت شارژ بالایی دارند؛ هر چند به دلیل ظرفیت بالای باتری، مدت زمان بیشتری به نسبت گوشی‌های با توان شارژ مشابه احتیاج است.

 

ظرفیت باتری و توان شارژ تبلت های 10 اینچ

 

شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی

تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌های موبایل دارای یک دسته‌بندی متفاوت هستند و به دو نوع مدل‌های Wi-Fi (بدون سیم‌کارت) و دارای اسلات سیم‌کارت تقسیم می‌شوند. مدل‌های Wi-Fi که از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند قیمت پایین‌تری داشته و مناسب کسانی هستند که به دلیل استفاده از اینترنت موبایل یا مودم همراه و عدم نیاز به مکالمه، نیازی به خرید تبلت دارای سیم کارت ندارند. در مقابل تبلت‌های دارای درگاه سیم‌کارت مناسب کسانی است که نیاز دارند تا با این دستگاه مانند گوشی به مکالمه بپردازند یا اینکه قصد دارند با استفاده از سیم کارت، اینترنت مورد نیاز را تأمین کنند. تبلت‌ها از Wi-Fi معمولی، شبکه Wi-Fi دو بانده با پشتیبانی از Wi-Fi 5، شبکه Wi-Fi 6، شبکه Wi-Fi 6e یادر نسخه‌های پرچمدار 2023 به بعد از شبکه Wi-Fi 7 استفاده می‌کنند که به ترتیب از سرعت انتقال اطلاعات بالاتری نسبت به نسخه قبلی برخوردار هستند. همچنین تبلت های دارای اسلات سیم کارت به دو دسته با پشتیبانی از شبکه 4G و یا 5G تقسیم می‌شوند که البته هنوز در ایران شبکه 5G به جز مناطقی که این شبکه تست می‌شود؛ هنوز فاصله زیادی تا فراگیر شدن دارد. بلوتوث‌ در نسخه‌‌های اقتصادی و ارزان قیمت ممکن است هنوز محدود به نسخه 4 باشد؛ اما در حال حاضر اغلب تبلت‌های روز بازار به یکی از نسخه‌های بلوتوث 5.0 یا بالاتر مجهز شده‌‌اند.

 

تبلت 10 اینچ 5G

 

معرفی بهترین تبلت 10 اینچ و بررسی مزایا و معایب آنها

 

تبلت iPad Air 2022 اپل

این تبلت آخرین مدل میان‌رده زیبا، خوش‌دست و سبک آیپدهای اپل است که از صفحه نمایش 10.9 اینچ IPS-LCD با روشنایی 500 نیت، تراشه قدرتمند M1 اپل مجهز به گرافیک 8 هسته‌ای، تا 8 گیگابایت رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 12 مگاپیکسل با فیلمبرداری 4K، دوربین سلفی 12 مگاپیکسل با فیلمبرداری FHD، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.0، باتری 28.6 وات ساعت، درگاه USB-C 3.1 Gen 2 با پشتیبانی از DisplayPort و رابط اتصال مغناطیسی بهره می‌برد. همچنین عدم برخورداری از نمایشگر AMOLED و قیمت بالای این تبلت به نسبت رقبای اندرویدی در بازار ایران از معایب آن به شمار می‌رود.

 

تبلت آیپد ایر 2022 اپل

 

تبلت iPad 2022 اپل

تبلت اقتصادی اپل آیپد 2022 ظاهر ساده و زیبا و تنوع رنگی بالایی دارد. این تبلت از صفحه نمایش 10.9 اینچ IPS-LCD با روشنایی 500 نیت، تراشه 5 نانومتری A14 Bionic اپل با گرافیک 4 هسته‌ای، دوربین 12 مگاپیکسل با فیلمبرداری 4K، دوربین سلفی 12 مگاپیکسل با فیلمبرداری FHD، 4 گیگابایت حافظه رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، باتری 7606 میلی‌آمپرساعت (28.6 وات ساعت)، درگاه USB-C 2.0، با پشتیبانی از DisplayPort و رابط اتصال مغناطیسی برخوردار است. گفتنی است مانند آیپد مدل Air اپل عدم برخورداری از نمایشگر AMOLED و قیمت بالای محصول در بازار ایران از معایب دستگاه محسوب می‌شود.

 تبلت 10 اینچی آیپد 2022 اپل

 

تبلت Galaxy Tab S9 FE سامسونگ

نسخه پایه تبلت‌های جدید خانواده شبه پرچمدار گلکسی تب S9 FE سامسونگ کیفیت ساخت بالایی دارد و از مشخصات خوبی شامل نمایشگر 90 هرتز 10.9 اینچ IPS-LCD با رزولوشن 2K، اندروید 13 به همراه رابط کاربری OneUI 5.1، پشتیبانی از قلم S-Pen، تراشه 5 نانومتری Exynos 1380، گرافیک Mali-G68 MP5، تا 8/256 گیگابایت حافظه، دوربین اصلی 8 مگاپیکل با فیلمبرداری 4K، دوربین سلفی الترا واید 12 مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو AKG، گواهینامه IP68، شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، باتری 8000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 45 وات، درگاه USB-C و رابط اتصال مغناطیسی بهره می‌برد. لازم به ذکر است علی‌رغم حضور برخی مشخصات نزدیک به مدل‌های پرچمدار سامسونگ در این تبلت، عدم استفاده از نمایشگر AMOLED، عدم برخورداری صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز و همچنین استفاده از تراشه اگزینوس که اغلب کاربران با آن میانه خوبی ندارند (هر چند در عمل دستگاه از قدرت پردازشی خوبی برخوردار است) از معایب گلکسی تب S9 FE محسوب می‌شود.

 

بهترین تبلت 10 اینچ سامسونگ

 

تبلت Galaxy Tab A7 10.4 2022 سامسونگ

این تبلت یکی از میان‌رده‌های خوش قیمت سال 2022 سامسونگ است که با توجه به ابعاد، مشخصات و قیمت مناسب یکی از گزینه‌های عالی برای کاربری معمولی، دانشجویی و اداری به شمار می‌رود. از جمله مشخصات کلیدی تبلت A7 2022 سامسونگ می‌توان به مواردی از قبیل نمایشگر 10.4 اینچ TFT-LCD با رزولوشن FHD+، تراشه 12 نانومتری Unisoc T618، تا 3/64 گیگابایت حافظه، دوربین اصلی 8 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل، بلوتوث 5.0، باتری 7040 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 15 وات و درگاه USB-C اشاره کرد. از جمله معایب دستگاه نیز می‌توان به استفاده از پنل LCD به جای IPS یا AMOLED، تراشه نه چندان مطرح و ترکیب حافظه کم آن اشاره کرد که البته برای یک تبلت در این رنج قیمت غیر معمول نیست.

قیمت تبلت سامسونگ a7 t505

 

تبلت 10.4 اینچ گلکسی A7 2022 سامسونگ

 

تبلت Redmi Pad شیائومی

تبلت Redmi Pad شیائومی یک تبلت میان‌رده است که با ظاهر و طراحی بسیار جذاب و مدرن و مشخصات قابل قبول از قیمت متعادل و خوبی نیز برخوردار است. این تبلت که تحت زیر برند شیائومی یعنی ردمی در سال 2022 معرفی و عرضه شد از مشخصات مناسبی بهره می‌برد که در میان آنها می‌توان از بدنه آلومینیومی، نمایشگر 90 هرتز 10.61 اینچ IPS-LCD با امکان نمایش 1 میلیارد رنگ و رزولوشن FHD+، اندروید پیش‌فرض 12 با قابلیت ارتقا به نسخه‌ای بالاتر، تراشه 6 نانومتری مدیاتک Helio G99، تا 6/128 گیگابایت حافظه، دوربین اصلی و سلفی 8 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری FHD، بلندگوی چهارگانه استریو، بلوتوث 5.2، باتری 8000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 18 وات و درگاه USB-C نام برد. همچنین اندک معایب این تبلت (با توجه به بازه قیمتی) می‌توان به استفاده از پنل IPS و توان شارژ پایین آن اشاره کرد.

 

تبلت Redmi Pad شیائومی

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display