جستجو

راهنمای خرید بهترین گوشی در بازه 10میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی در بازه 10میلیون تومان

گوشی‌های اقتصادی پرفروش‌ترین بخش بازار موبایل دنیا را تشکیل می‌دهند و به دلیل قیمت به صرفه مناسب هر سطح بودجه‌ای هستند. شاید برندهای مطرح با تولید پرچمداران و میان‌رده‌های قدرتمند سر و صدای زیادی به پا کنند و دانش و توانایی خود را به رخ سایر رقبا کشیده و با آنها به رقابت بپردازند؛ اما واقعیت این است که حجم عمده فروش جهانی موبایل در بخش گوشی‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل گوشی‌های مقرون به صرفه در سالهای اخیر همانند مدل‌های گران‌تر تغییرات مثبت و قبل توجهی را تجربه کرده‌اند.

ممکن است فکر کنید با بودجه کم نمی‌توان هیچ گوشی با مشخصات مناسب و ارزش خرید بالا را انتخاب کنید؛ اما در حقیقت گوشی‌های موبایل در تمامی بازه‌های قیمتی متناسب با یکدیگر ارتقا پیدا کرده‌اند و گوشی‌های اقتصادی تقریباً همان مشخصات فنی و امکانات گوشی‌های گران‌قیمت‌تر سالهای قبل را ارائه می‌دهند که در بسیاری موارد به‌روز هم شده‌اند. در این مقاله به بررسی بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان برندهای سامسونگ، شیائومی، هوآوی و نوکیا می‌پردازیم. اگر قصد خرید یک گوشی خوب در این بازه قیمتی از فروشگاه اینترنتی ایکالاتو را دارید، این مقاله گزینه‌های جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 10 میلیون

تمامی گوشی‌های سامسونگ از پرچمداران گران‌قیمت تا مدل‌های میان‌رده و اقتصادی خوش‌قیمت این برند از ویژگی‌های جذابی مانند طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، مشخصات فنی عالی و قیمت متناسب با این مشخصات برخوردار هستند. گوشی‌های اقتصادی و به صرفه سامسونگ مدل‌های ارزشمند و قابل اتکایی هستند که علی‌رغم قیمت مناسب از امکانات و ویژگی‌های رابط کاربری و اکوسیستم کاربردی این برند برخوردار هستند.

 

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A24

گوشی Galaxy A24 بهترین گوشی اقتصادی 2023 سامسونگ در بازه قیمتی تا 10 میلیون تومان محسوب می‌شود. امسال سامسونگ این محصول را بر خلاف نسل پیشین (Galaxy A23) که در نوع 4G و 5G عرضه شد، تنها با نسخه 4G روانه بازار کرده است. طراحی دستگاه بسیار زیبا‌تر شده و با الهام از پرچمداران سال این برند یعنی سری S23 انجام گرفته است. از مشخصات کلیدی و مهم این محصول می‌توان به نمایشگر 90 هرتز SuperAMOLED با روشنایی 1000 نیت (به جای نمایشگر PLS-LCD نسل قبل)، استفاده از تراشه Helio G99 مدیاتک، ترکیب حافظه تا 8/128 گیگابایت، ماژول سه‌گانه دوربین مشابه سال قبل (حذف سنسور عمق سنج) و باتری 5000 میلی‌آمپرساعت آن اشاره کرد.

 

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A24
سال ساخت 2023
صفحه نمایش 6.5 اینچ SuperAMOLED | نرخ نوسازی 90 هرتز | روشنایی 1000 نیت | رزولوشن FHD+
سیستم عامل اندروید 13 | رابط کاربری OneUI 5.1
حافظه رم تا 8 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات اختصاصی
تراشه  6 نانومتری Helio G99 مدیاتک
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
دوربین اصلی سه گانه 50/5/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت | شارژ سریع 25 وات

 

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A24

 

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M14 5G

سامسونگ در تولید گوشی‌های سری M (بر خلاف سری A)، بیشتر از اینکه بر روی ظاهر آنها متمرکز باشد؛ تلاش می‌کند تا عملکرد و باتری بهتری را ارائه دهد. البته در یکی دو سال گذشته طراحی و متریال گوشی‌‌های سری M نیز به برادران خود در سری A بسیار نزدیک شده‌ و از سوی دیگر اختلاف در زمینه مشخصات فنی بین این دو سری کمتر شده است. گوشی گلکسی M14 یکی از جدیدترین مدل‌های اقتصادی سامسونگ در سری M محسوب می‌شود کهاز نظر مشخصات فنی شباهت بسیاری با مدل هم‌عرض خود یعنی A14 دارد. طراحی گوشی همان الگوی طراحی سری A 2023 به خصوص در چیدمان ماژول دوربین اصلی را دارد؛ اما بر خلاف لبه‌های تخت قاب پشت A14 قاب پشت M14 در لبه‌ها خمیدگی محسوسی دارد. گلکسی M14 تقریباً در تمامی مشخصه‌ها از قبیل نمایشگر، تراشه، دوربین، درگاه‌های ارتباطی، حسگر اثرانگشت و ... مشابه گوشی A14 است؛ اما حافظه آن نهایتاً تا ترکیب 6/128 گیگایابایت عرضه می‌گردد و مهمترین تفاوت آن با برادرش که بزرگترین مزیت آن نیز محسوب می‌شود، وجود یک باتری غول‌پیکر 6000 میلی‌آمپرساعت است. این ظرفیت بالای باتری باعث می‌شود M14 به یک گزینه ایده‌آل برای کاربرانی تبدیل شود که به دنبال یک گوشی با قیمت به صرفه و ماندگاری شارژ عالی هستند.

 

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M14 5G
سال ساخت 2023
صفحه نمایش 6.6 اینچ PLS-LCD | نرخ نوسازی 90 هرتز | رزولوشن FHD+
سیستم عامل اندروید 13 | رابط کاربری OneUI 5.1
حافظه رم تا 6 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات اختصاصی
تراشه  5 نانومتری Exynos 1330 
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
دوربین اصلی سه گانه 50/2/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 6000 میلی‌آمپرساعت | توان شارژ 15 وات

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی M14 5G

 

بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون

همه به خوبی می‌دانیم برند‌های چینی و به‌خصوص شیائومی در تولید گوشی‌های اقتصادی با مشخصات بسیار جذاب و قیمت بسیار رقابتی درجه استادی دارند. شیائومی بهترین گوشی‌های اقتصادی خودش را تحت زیر برندهای مشهور ردمی و پوکو عرضه می‌کند. محصولات ردمی شیک و مدرن و محصولات پوکو خاص و جوان‌پسندتر هستند. شیائومی اغلب در گوشی‌های اقتصادی‌ به‌خصوص در بخش‌هایی از جمله نمایشگر، باتری و فست شارژ بسیار دست و دلبازانه عمل می‌کند که این موضوع ارزش خرید محصولات این کمپانی را بسیار بالا می‌برد.

 

گوشی موبایل شیائومی Poco X5 5G

گوشی پوکو X5 از نظر کلی مشخصات فنی نرمال و قابل قبولی دارد؛ اما به جرأت می‌توان ادعا کرد شیائومی یک نمایشگر در سطح میان‌رده‌های گران‌قیمت را به این گوشی اقتصادی آورده است. این نمایشگر در کنار طراحی زیبا، نقاط قوت اصلی این محصول را تشکیل می‌دهد و شامل یک پنل SuperAMOLED با نرخ نوسازی عالی 120 هرتز، حداکثر روشنایی بسیار خوب 1200 نیت و رزولوشن FHD+ می‌گردد. دستگاه اندروید 13 همراه با رابط کاربری MIUI 13 for POCO را اجرا می‌کند. از دیگر مشخصات مهم دستگاه نیز می‌توان به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، تراشه 6 نانومتری Snapdragon 695 با پشتیبانی از 5G، تا 8 گیگابایت حافظه رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2، بلوتوث 5.3، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور کنار دستگاه، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع 33 وات (شارژ کامل باتری در 60 اشاره کرد. همچنین شیشه محافظ گوریلاگلس 3 و مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و باران با گواهینامه IP53 از جمله اقدامات محافظتی شیائومی برای این اقتصادی جذاب هستند.

 

مشخصات گوشی موبایل شیائومی Poco X5 5G
سال ساخت 2023
صفحه نمایش 6.67 اینچ 120 هرتز SuperAMOLED | روشنایی تا 1200 نیت | رزولوشن FHD+
سیستم عامل اندروید 12 | رابط کاربری MIUI 13 for POCO
حافظه رم تا 8 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات مشترک با سیم کارت
تراشه  6 نانومتری Snapdragon 695 5G کوالکام 
پردازنده گرافیکی Adreno 619
دوربین اصلی سه گانه 48/8/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت | سوپرفست 33 وات

 

 گوشی موبایل پوکو X5 5G

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12s

گوشی ردمی نوت 12s به جز بازطراحی ظاهری )به‌خصوص در قسمت ماژول دوربین( و چند تغییر کوچک دیگر تفاوت خاصی با نسل قبلی خود نداشته و حتی ابعاد دقیقاً یکسانی نیز دارند. عمده تغییرات این گوشی به نسخه نرم‌افزاری و حذف سنسور عمق‌سنج از دوربین اصلی خلاصه می‌شود. ظاهر گوشی حالا زیباتر به نظر می‌رسد و در نمای رو به رو نمایشگر 6.43 اینچ 90 هرتز AMOLED با حداکثر روشنایی 1000 نیت و رزولوشن FHD+ با ناچ حفره‌‌ای قرار گرفته که نشان می‌دهد شیائومی در نمایشگر این مدل نیز مانند سال قبل و به نسبت قیمت دستگاه عالی عمل کرده است. این گوشی نسخه نسبتاً جدید سیستم‌عامل اندروید 13 به همراه رابط کاربری MIUI 14 را اجرا می‌کند. شیائومی مانند نمایشگر در بخش تراشه نیز تغییری ایجاد نکرده و از همان تراشه 12 نانومتری Helio G96 مدیاتک استفاده کرده که عملکرد قابل قبول و در عین حال پایدار و مطمئنی را ارائه می‌کند. نقطه قوت این محصول پس از نمایشگر خوب، استفاده از دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی واید 108 مگاپیکسل مشابه سال قبل است که با دو سنسور التراواید 8 و ماکرو 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 16 مگاپیکسل همراهی می‌شود. باتری دستگاه نیز کماکان 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و با توان 33 وات شارژ می‌شود. در مجموع برآیند مشخصات گوشی در این سطح قیمت مثبت است و اصطلاحاً شیائومی چیزی که خوب کار می‌کرده را تغییر نداده و تنها به‌روزتر کرده است.

 

مشخصات گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12S
سال ساخت 2023
صفحه نمایش 6.43 اینچ 90 هرتز AMOLED | روشنایی تا 1000 نیت | رزولوشن FHD+
سیستم عامل اندروید 13 | رابط کاربری MIUI 14
حافظه رم تا 8 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات اختصاصی
تراشه  12 نانومتری Helio G96 مدیاتک 
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
دوربین اصلی سه گانه 108/8/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت | سوپرفست 33 وات

 

گوشی ارزان شیائومی ردمی Note 12S

 

بهترین گوشی هواوی تا 10 میلیون

در چند سال اخیر نام هوآوی همواره با ذکر کردن تحریم‌های سنگین ایالات متحده علیه این کمپانی برده شده و در عین حال هر بار نیز به مقاومت جانانه و نسبتاً موفق این برند در مقابل این محدودیت‌ها اشاره شده است. تحریم‌ها گوشی‌های هواوی را از دسترسی به تراشه‌های با پشتیبانی از فناوری 5G، خدمات موبایلی گوگل GMS و پلی استور این شرکت محروم کرده است؛ اما در عین حال غول فناوری چین را به اولین شرکتی تبدیل کرده که توانسته در برابر تحریم‌هایی در این سطح و عدم برخورداری از سرویس‌های گوگل زنده بماند. محصولات برند هواوی بسیار زیبا، قدرتمند و با کیفیت هستند و در حال حاضر برای تمامی محدودیت‌های گوشی‌های این برند راه حل و جایگزین مناسب وجود دارد. تمامی اپ‌های ایرانی روی محصولات این برند قابل دسترسی هستند و به همین دلیل هوآوی همچنان فروش به نسبت خوبی را در بازار ایران تجربه می‌کند.

 

گوشی موبایل هواوی Nova 11i

گوشی Nova 11i نسخه اقتصادی و ارزان‌تر مدل میان‌رده Nova 11 SE محسوب می‌شود و تقریباً از همان الگوی طراحی تبعیت می‌کند. این شباهت طراحی به‌خصوص دز قاب پشتی و ماژول دوربین نمایان است که شامل قاب ساده و خلوت با رنگ‌های زیبا و ماژول دوربین دوگانه به صورت دو دایره بزرگ با چیدمان عمودی در قسمت بالا و سمت چپ دستگاه می‌گردد. قسمت نمایشگر به جهت کاهش قیمت از یک پنل بزرگ 6.8 ینچ 90 هرتز IPS استفاده می‌کند. تراشه این دستگاه همان تراشه مدل SE یعنی چیپست 6 نانومتری Snapdragon 680 4G است که به عمکرد مناسب با پایداری بالا مشهور است. گوشی نوا 11i سیستم‌عامل-رابط کاربری EMUI 13 را اجرا می‌کند که بر پایه اندروید بدون خدمات گوگل طراحی شده است. گوشی تا ترکیب حافظه 8/256 گیگابایت عرضه می‌گردد و همچنین به یک دوربین دوگانه 48/2 مگاپیکسل در کنار سلفی 16 مگاپیکسل مجهز شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت گوشی ماندگاری شارژ بسیار بالایی دارد و شارژر سوپرفست 40 وات ارائه شده با آن برای این رنج قیمت سرعت بالا و جذابی دارد که قادر است درمدت 30 دقیقه 60 درصد باتری را شارژ کند. در مجموع این محصول امکانات مناسب و بعضاً خوبی را در این بازه قیمتی ارائه می‌دهد و برای خرید یک گزینه ارزشمند به شمار می‌رود.

 

مشخصات گوشی موبایل شیائومی Huawei Nova 11i
سال ساخت 2023
صفحه نمایش 6.8 اینچ 90 هرتز IPS-LCD | رزولوشن FHD+
سیستم عامل EMUI 13 (بدون گوگل پلی)
حافظه رم تا 8 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه ندارد
تراشه  6 نانومتری Snapdragon 680 4G کوالکام
پردازنده گرافیکی Adreno 610
دوربین اصلی دوگانه 48/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت | سوپرفست 40 وات

 

گوشی هوآوی Nova 11i

 

گوشی موبایل هواوی Nova Y71

هوآوی Nova Y71 یک گوشی اقتصادی زیبا، کارآمد و خوش‌قیمت است که طراحی آن بر خلاف الگو و روال همیشگی و معمول محصولات این برند و دقیقاً مانند مدل Y70 Plus صورت گرفته است. قاب پشتی گوشی ساده و شیک بوده و ماژول دوربین اصلی به صورت عمودی روی یک جزیره بیضی شکل قرار گرفته است. همچنین شباهت جالب و بسیار زیاد ماژول دوربین این مدل با محصولات برند موتورولا غیر قابل انکار است. از نظر مشخصات فنی نیز این گوشی دقیقاً با گوشی سال قبل هوآوی Y70 Plus یکسان است و تفاوت‌ها تنها شامل حداکثر ترکیب حافظه 8/128 گیگابایت و رنگبندی مشکی و طلایی آن می‌شود. صفحه نمایش بزرگ 6.75 اینچ IPS-LCD و باتری 6000 میلی‌آمپرساعت با فست شارژ 22.5 وات از مشخصات برجسته این گوشی هستند.

 

مشخصات گوشی موبایل شیائومی Huawei Nova Y71
سال ساخت 2023
صفحه نمایش 6.75 اینچ IPS-LCD | رزولوشن HD+
سیستم عامل EMUI 12 (بدون گوگل پلی)
حافظه رم تا 8 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات مشترک با سیم کارت
تراشه  14 نانومتری Kirin 710A
پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4
دوربین اصلی سه گانه 48/5/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 6000 میلی‌آمپرساعت | سوپرفست 22.5 وات

 

گوشی هوآوی تا 10 میلیون تومان

 

بهترین گوشی نوکیا تا 10 میلیون

پس از اینکه برند تجاری گوشی‌های نوکیا توسط کمپانی این برند یعنی HMD Global خریداری و گوشی‌های اندرویدی نوکیا به بازار عرضه شدند، این برند حیات دوبارهای پیدا کرد. البته سبد محصولات این برند هیچ‌گاه فراتر از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌های معمولی نرفته؛ اما همین موضوع باعث شده تا تمرکز نوکیا بر روی تولید محصولات مقرون به صرفه باشد و به همین دلیل مدل‌های بارزش و خوبی را روانه بازار کند.

 

گوشی موبایل نوکیا Nokia G11 Plus

گوشی G11 Plus نوکیا یک محصول میان‌رده خوش‌ساخت و خوش‌قیمت است که به نسبت قیمت خود، کیفیت ساخت خوبی دارد و مشخصات فنی مناسبی را ارائه می‌دهد. این محصول از یک نمایشگر متوسط 6.52 اینچ 90 هرتز با روشنایی 400 نیت و رزولوشن HD+ بهره می‌برد. گوشی اندروید 12 بدون رابط کاربری اضافه را اجرا می‌کند که باعث تجربه کاربری روان مشابه اندروید خام را به کاربر ارائه می‌کند. نوکیا در این گوشی از تراشه 12 نانومتری Unisoc T606 استفاده کرده که در مدل‌های اقتصادی بازار مرسوم است. ماژول دوگانه دوربین به نسبت نسخه معمولی این گوشی یک سنسور کمتر دارد؛ اما از سوی دیگر سنسور اصلی با کیفیت‌تر بوده و از رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردار است و با یک سنسور عمق‌سنج 2 مگاپیکسل و سلفی 8 مگاپیکسل همراهی می‌شود. همچنین باتری گوشی 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و با توان 10 وات شارژ می‌گردد. گوشی از نظر ظاهری زیبا و از نظر فنی قابل اعتماد و کارراه‌انداز است و خرید آن در این بازه قیمتی می‌تواند ارزشمند باشد.

 

مشخصات گوشی موبایل نوکیا Nokia G11 Plus
سال ساخت 2022
صفحه نمایش 6.52 اینچ IPS-LCD | رزولوشن HD+
سیستم عامل اندروید 12
حافظه رم تا 4 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 64 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات اختصاصی
تراشه  12 نانومتری Unisoc T606
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1
دوربین اصلی دوگانه 50/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت |  10 وات

 

گوشی نوکیا G11 Plus

 

گوشی موبایل نوکیا Nokia C30

گوشی نوکیا C30 یکی از مقرون به صرفه‌ترین و در عین حال زیباترین گوشی‌های اقتصادی این برند است که در ازای هزینه‌ای ارزان، مشخصات قابل قبولی را عرضه می‌کند. دستگاه نسخه سبکتر سیستم‌عامل Android یعنی اندروید 11 نسخه Go را اجرا می‌کند. این موضوع در کنار خام بودن سیستم‌عامل (عدم وجود رابط کاربری) باعث شده تا علی‌رغم مشخصات اقتصادی و سبک، عملکرد و تجربه کاربری گوشی نرم و روان باشد. از دیگر مشخصات فنی مهم این گوشی می‌توان ه نمایشگر 6.52 اینچ IPS-LCD، تراشه 28 نانومتری Unisoc SC7331E، ترکیب حافظه تا 3/64 گیگابایت، دوربین اصلی و سلفی 5 مگاپیکسل و باتری 3000 میلی‌آمپرساعت اشاره کرد.

 

مشخصات گوشی موبایل نوکیا Nokia C30
سال ساخت 2021
صفحه نمایش 6.82 اینچ IPS-LCD | رزولوشن HD+
سیستم عامل اندروید 11 نسخه GO
حافظه رم تا 4 گیگابایت 
حافظه داخلی تا 64 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه دارد | اسلات اختصاصی
تراشه  28 نانومتری Unisoc SC9863A 
پردازنده گرافیکی IMG8322
دوربین اصلی دوگانه 50/2 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل | فیلمبرداری FHD
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت |  10 وات

 

گوشی نوکیا تا 10 میلیون تومان

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display