جستجو

آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل

آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل

گوشی‌های موبایل هوشمند امروزی به نسبت مدل‌های اولیه از هر نظر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت، سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند و باتری‌های ظرفیت بالای مجهز به شارژرهای سریع، همه از مواردی هستند که در گوشی‌های موبایل جدید با آخرین فناوری موجود به‌روزرسانی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های محبوب گوشی‌های تلفن همراه که با رشد و پیشرفت عظیمی همراه بوده، دوربین است. سال‌های زیادی از زمانی که گوشی‌های موبایل هیچ دوربینی نداشتند یا نهایتاً از یک دوربین ساده با وضوح بسیار پایین استفاده می‌کردند، نگذشته است. حالا به لطف پیشرفت روز‌افزون فناوری، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفت کرده‌اند که به راحتی دوربین‌های کامپکت و نیمه‌حرفه‌ای را پشت سر گذاشته‌ و حتی برای آینده نزدیک جایگاه دوربین‌های حرفه‌‌ای‌تر را نیز هدف گرفته‌اند.

امروزه گوشی‌های موبایل با برخورداری از سخت‌افزار قدرتمند مانند لنزهای مرغوب، حسگرهای پیشرفته با وضوح بالا، واحدهای پردازش‌گر تصویر (ISP) اختصاصی تعبیه شده در تراشه‌ها و ... قادر هستند تصاویر و ویدیوهایی بسیار با  کیفیت را ثبت کنند که شاید در گذشته نه چندان دور غیر ممکن به نظر می‌رسید. این پیشرفت تا جایی ادامه پیدا کرده که اخیراً شاهد استفاده هنرمندان مطرح از دوربین گوشی‌های موبایل جدید برای ثبت آثار عکاسی یا ساخت فیلم‌های سینمایی تجربی هستیم. در این مقاله از ایکالاتو به بررسی نکات مهم در آموزش عکاسی حرفه‌ای با موبایل می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 

عکاسی حرفه ای با تلفن هوشمند 

نکات ساده‌ای که هنگام عکاسی با موبایل باید رعایت کنید

 

دوربین موبایل خود را بشناسید

 

با توجه به اینکه از چه مدل گوشی موبایلی استفاده می‌کنید، دوربین آن مدل امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متفاوتی را در اختار شما می‌گذارد. بدیهی است که دوربین یک گوشی موبایل پرچمدار با یک مدل میان‌رده یا اقتصادی یکسان نیست و امکانات مشابهی را در اختیار کاربر نمی‌گذارد و این مدل ها از تراشه، لنز یا سنسور متفاوتی بهره می‌برند. یکی از مهمترین موارد در عکاسی حرفه ای با گوشی همراه شناخت کامل از دوربین گوشی مورد استفاده و نقاط قوت، معایب و محدودیت‌های آن است. آگاهی از اینکه آیا گوشی مذکور از قابلیت‌هایی نظیر تنظیمات پرو و دستی، دیافراگم متغیر و ... پشتیبانی می‌کند؟ آیا حالت عکاسی در شب (یا نور کم) نرم‌افزار دوربین تأثیر مناسبی دارد؟ و بسیاری از موارد مشابه می‌تواند به استفاده بهینه و مناسب از دوربین گوشی به عنوان ابزار اصلی عکاسی شما منجر شود و تأثیر بزرگی در کیفیت تصاویر ثبت شده داشته باشد.

 

 عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل هوشمند

 

قاب مناسب تصویر خود را پیدا کنید

 

پیدا کردن قاب یا فریم مناسب در هنگام ثبت تصویر و به طور کلی ترکیب‌بندی تصویر از مهارت‌های مهم در عکاسی حرفه ای با تلفن هوشمند به شمار می‌رود. تفاوتی ندارد قصد دارید با دوربین حرفه‌ای یا با دوربین گوشی‌ عکاسی کنید، انتخاب قاب مناسب که به خوبی سوژه مورد نظر شما را نشان دهد و داستان یا مفهوم احتمالی مربوط به آن را روایت کند، اولین قدم در ثبت تصاویر با کیفیت محسوب می‌شود. برای انتخاب ترکیب مناسب عکس خود می‌توانید از تکنیک‌های رایج و کارآمد استفاده کنید. هر چند این تکنیک‌ها رایج و شناخته شده هستند؛ اما توجه داشته باشید برای متبحر شدن در آنها می‌بایست ممارست و تمرین داشته باشید. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به استفاده از خطوط -راهنما- موجود در فضای اطراف سوژه، استفاده از زاویه دید و پرسپکتیو، استفاده از انعکاس المان‌های مختلف، استفاده مناسب از تقارن یا الگوهای تکرار شونده، به کارگیری کادربندی وسیع یا نزدیک به سوژه (کلوز اپ) و ... اشاره کرد.

همچنین برای رسیدن به یک ترکیب‌بندی عالی می‌‌توان از خطوط گراید Grid Lines کمک گرفت. با رفتن به بخش تنظیمات یا Setting دوربین و فعال کردن گزینه مربوطه می‌توانید این خطوط را روی صفحه مشاهده کنید. این خطوط بر اساس مفهوم قانون یک سوم صفحه نمایش را به 3 ردیف و 3 ستون (مجموعاً 9 قسمت) تقسیم می‌کنند که از برخورد دو خط عمودی و دو خط افقی تشکیل می‌شوند. این خطوط در چهار نقطه با هم برخورد دارند و عکاسان حرفه‌ای با قرار دادن سوژه و المان‌های مهم روی این نقاط برخورد تصاویر زیباتری ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید این خطوط را ذهنی و به صورت فرضی تصور کنید یا با فعال کردن این قابلیت آنها را روی نمایشگر ببینید.

 

عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل هوشمند

 

به فوکوس صحیح روی سوژه توجه کنید

 

گوشی‌های هوشمند امروزی از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برند و اغلب به خوبی روی سوژه متمرکز می‌شوند. به همین دلیل همه ما در هنگام عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل هوشمند معمولاً از آن غافل می‌شویم. در برخی سناریوهای عکاسی، به‌خصوص هنگامی که المان‌های متعدد در فاصله یکسانی قرار دارند، توجه به فوکوس اهمیت ویژه خود را بیشتر نشان می‌دهد. در گوشی‌های موبایل هوشمند فوکوس دستی به سادگی و با لمس سوژه مورد نظر بر روی نمایشگر تنظیم می‌شود. همچنین در مدل‌هایی که دوربین آنها از حالت عکاسی پرتره بوکه (تصاویر پس زمینه) پشتیبانی می‌کند، با قرار دادن فوکوس روی سوژه دلخواه، پس‌زمینه بلوری و محو می‌شود که توجه روی سوژه را افزایش داده و همچنان زیبایی خاصی به تصویر می‌بخشد. استفاده صحیح از فوکوس در جای درست و شرایط مناسب می‌تواند حتی به خلق تصاویر هنری و ویژه‌ای بینجامد.

 

 آموزش عکاسی حرفه‌ای با گوشی موبایل

 

با اهمیت نورپردازی و تکنیک‌های آن آشنا شوید

 

مبانی نور از مهمترین سرفصل‌ها در آموزش عکاسی حرفه‌ای با گوشی موبایل و به طور کلی عکاسی است. این اصول و قوانین با توجه به شرایط مختلف نوری به شما کمک می‌کنند تا ضمن ثبت تصاویر بهتر و روشن‌تر، از نور برای خلق آثار خلاقانه استفاده کنید. این مبحث بسیار گسترده و مهم است و نمی‌‌توان در این مقاله به شکل مناسب و کاملی به آن پرداخت. برای درک بهتر نور در عکاسی و بالا بردن تجربه خود پیشنهاد می‌کنیم در مورد قوانین مربوطه و تکنیک‌های مختلف آن مطالعه کرده و بیشتر بدانید. بالا بردن دانش و مهارت در مورد استفاده از تنظیمات حرفه‌ای یا پرو در دوربین‌‌های موبایل از قبیل سرعت شاتر، مقادیر ISO، عدد نوردهی EV و تنظیم گشودگی دیافراگم (در صورت پشتیبانی دوربین گوشی موبایل) باعث می‌شود تا مانند حرفه‌ای‌ها عکاسی کنید.

مورد دیگری که توجه به آن برای عکاسی حرفه‌ای با گوشی اهمیت فراوان دارد منبع نور است. اینکه در فضای باز عکاسی می‌کنید یا فضای بسته؟ منبع روشنایی، نور خورشید یا نور مصنوعی است؟ چه زمانی از روز است؟ انتخاب منبع مناسب نور بسته به شرایط می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت تصاویر داشته باشد. به طور مثال نور طبیعی بهترین منبع نور برای عکاسی است و ساعات طلایی (یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب بهترین زمان برای عکاسی با نور طبیعی است. یا مثال دیگر اینکه نور فلاش موبایل شاید در شرایط اضطراری و تاریکی کمک کند بتوانید عکاسی کنید اما به هیچ عنوان برای عکاسی حرفه‌ای مناسب نیست و از افراد متخصص از منابع تخصصی‌تری برای نورپردازی در محیط‌های کم‌نور یا ایجاد افکت‌های مناسب استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از سرفصل‌های مهم آموزش عکاسی حرفه ای با تلفن همراه هوشمند استفاده از تکنیک‌های نورپردازی است. در این تکنیک‌ها عکاس فقط به ثبت تصاویر زیبا با روشنایی مناسب و صحیح نمی‌پردازد، بلکه به کمک بازی با نور، شدت و جهت آن و همچنین استفاده از تنظیمات حرفه‌ای و پرو در دوربین، عکس‌هایی خلاقانه و خاص ثبت کند. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به مواردی چون تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر Long exposure یا نوردهی طولانی برای عکاسی از سوژه‌هایی مانند مسیر حرکت ستارگان در آسمان، خط نور حرکت ماشین‌ها در آزادراه یا به طور کلی خط سیر نور در حال حرکت و یا تکنیک استفاده از سرعت شاتر پایین برای ثبت حرکت سوژهای متحرک اشاره کرد. آشنایی با این تکنیک‌ها سطح بالاتری از عکاسی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

عکاسی با موبایل در خانه

 

از تجهیزات اصلی و جانبی قدرتمندتر و باکیفیت‌تر استفاده کنید

 

این درست است که یک عکاس حرفه‌ای حتی با یک گوشی یا دوربین ارزان‌قیمت نیز عکس‌های متفاوتی میندازد؛ اما این نکته بیشتر به توانایی یک فرد متبحر در استفاده حداکثری از حداقل امکانات موجود اشاره دارد. یکی مواردی که با آن می‌توانید به صورت حرفه‌ای حتی به عکاسی با موبایل در خانه نیز بپردازید، استفاده از گوشی‌های موبایل پیشرفته‌تر و تجهیزات جانبی با ‌کیفیت‌تر است. البته خرید یک گوشی پرچمدار و لوازم جانبی حرفه‌‌ای مانند سه‌پایه، منبع نور یا کیت‌های لنز جانبی حرفه‌ای هزینه سنگینی را به فرد متحمل می‌کند، اما تأثیر بسیاری نیز در بالا بردن کیفیت نتیجه دارند. بنابراین تا حد امکان و با توجه به بودجه خود از گوشی موبایل بهتر و تجهیزات بیشتر و با کیفیت‌تری استفاده کنید. البته فراموش نکنید هرچه بیشتر در مورد عکاسی و عکاسی با موبایل مطالعه کنید، تمرین کنید و تجربه کسب کنید؛ با حداقل امکانات نیز می‌توانید بهتر از قبل عکاسی کنید.

اگر قصد دارید گوشی یا تجهیزات خاصی را انتخاب و خریداری کنید، در مورد آنها و امکانات، قابلیت‌ها و موارد مصرفشان تحقیق کنید. بررسی کنید دوربین گوشی‌های مختلف و نرم‌افزار آنها چه قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در مورد تجهیزات جانبی و موارد استفاده یا قابلیت آنها آگاهی پیدا کنید. به طور مثال در برخی تکنیک‌ها مانند لانگ اکسپوژر، سرعت شاتر پایین و یا برای کارکرد بهتر برخی قابلیت‌های دوربین گوشی مانند عکاسی شبانه، سه‌پایه عکاسی گزینه ضروری به شمار می‌رود. همچنین در بازار می‌‌توانید انواع اکسسوری حرفه‌ای مانند کیت‌های متنوع لنز برای آیفون یا پرچمداران برندهای مطرح اندرویدی را خریداری کنید که اگر کار با آنها را بیاموزید، در عکاسی حرفه‌ای با موبایل بسیار مؤثر هستند.

 

آموزش عکاسی حرفه ای با تلفن همراه هوشمند

 

کار با نرم‌افزارهای ویرایش تصویر را یاد بگیرید

 

یکی از مهارت‌هایی که در آموزش عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل هوشمند بسیار کاربردی محسوب می‌شود، آشنایی فرد با نرم‌افزارهای ویرایش عکس است. این مبحث به پس از ثبت تصویر می‌‌پردازد و با کمک این نرم‌افزارها می‌‌توان نواقص یا ایرادات احتمالی تصویر را برطرف کرد یا حتی کیفیت تصاویر بدون مشکل را ارتقا داد یا افکت‌ها و ویژگی‌های بصری جذابی را به آن اضافه کرد. نسخه‌های ساده‌تر و سبک‌تر این نوع اپلیکیشن‌ها برای انواع پلتفرم موبایل مانند iOS و اندروید در دسترس هستند و همچنین انواع پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر برای کامپیوترهای شخصی ارائه می‌شوند. با نرم‌افزارهای ویرایش تصویر علاوه بر تنظیم و تغییر پارامترهایی نظیر نور، کنتراست، رنگ و ... می‌توانید افکت‌ها و فیلترهای مناسبی را نیز روی آنها قرار دهید تا به عکس‌هایی جذاب و خاص برسید.

 

عکاسی حرفه‌ای با گوشی

 

معرفی بهترین موبایل‌ها برای عکاسی

 

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد هر چه گوشی موبایل شما پیشرفته‌تر، قدرتمندتر و البته در بازه قیمتی بالاتری باشد، خروجی بهتر، کیفیت تصویر بالاتر و امکانات بیشتری در اختیار خواهید داشت. برای اطلاع از مشخصات فنی و قابلیت‌های دوربین هر مدل گوشی موبایل می‌توانید به سراغ سایت‌های تخصصی مانند DXOMARK بروید و در آنجا رتبه‌بندی، نقاط قوت و ضعف دوربین هر مدل را مشاهده کنید. همچنین برای آگاهی از مشخصات و قابلیت‌های گوشی‌های مختلف از جمله بخش دوربین، می‌توانید به صفحه رسمی آن محصول در سایت تولیدکننده یا به سایت‌ها و کانال‌های استریم ویدیویی تخصصی نقد و بررسی گوشی‌های موبایل سر بزنید. در این منابع اطلاعات خوبی از جزئیات مربوط به محصول به دست می‌آورید که اغلب دوربین دستگاه از موارد مهم آن محسوب شود.

بر کسی پوشیده نیست که آیفون‌های اپل و گوشی‌های پرچمدار و برخی مدل‌های میان‌رده سامسونگ از بهترین گزینه‌های موجود برای عکاسی با گوشی موبایل هستند؛ اماچند سالی می‌شود برندهای مطرح چینی مانند گوشی شیائومی، اپو، ویوو، ریلمی و به‌خصوص هوآوی و آنر در زمینه دوربین گوشی موبایل غوغا کرده‌اند و رتبه‌های برتر دوربین تلفن هوشمند را تصاحب کرده‌اند. بنابراین برای پیدا کردن گوشی‌های برتر برای عکاسی با ذهن باز و بدون تعصب جستجو کنید تا بهترین انتخاب برای کاربری عکاسی را انجام دهید. توجه داشته باشید مشخصات مؤثر گوشی‌‌ها در زمینه کیفیت عکاسی فقط محدود به لنز یا سنسور دوربین نمی‌شود؛ اگر چه این موارد بسیار مهم هستند. تراشه مورد استفاده در گوشی و به‌خصوص پردازش‌گر تصویر ISP، نرم‌افزار پردازش تصویر گوشی، استفاده از قابلیت‌های پیشرفته مانند برخورداری از هوش مصنوعی و استفاده مناسب از آن باعث می‌شود تصاویر خروجی کیفیت بالاتری داشته باشند.

 

عکاسی حرفه‌ای با گوشی

 

بهترین گوشی‌های موبایل پرمیوم و پرچمدار حرفه‌ای برای عکاسی

 

در زمان نگارش این مطلب به غیر از آیفون‌های پرو (شامل مدل پرو و پرو مکس) و گوشی‌ سامسونگ نسخه الترا در خانواده Galaxy S و گوشی‌های تاشو سری Galaxy Z، برندها و مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که در جداول رتبه‌بندی حتی در سطوح بسیار بالاتری از اپل و سامسونگ قرار دارند. در ادامه برخی از عناوین این مدل‌ها ذکر می‌گردد.

 

  •        Huawei P60 Pro
  •        Oppo Find X6 Pro
  •        Honor Magic5 Pro
  •        Oppo Find X6
  •        Huawei Mate 50 Pro
  •        Google Pixel 7 Pro
  •        Honor Magic4 Ultimate
  •        Xiaomi 13 Ultra

 

بهترین گوشی‌های موبایل پرچمدار و پرچمدار اقتصادی برای عکاسی

 

در این سگمنت و بازه قیمتی نیز توجه کاربران اغلب به سمت گوشی‌‌های نسخه پایه و پلاس آیفون‌های سری 13 و 14 و همچنین گوشی‌های نسخه پایه و پلاس سری Galaxy S سامسونگ متمرکز است. اما مانند بخش مدل‌های پرمیوم، برندها و مدل‌های دیگری وجود دارند که کیفیت عکاسی بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. در ادامه عناوین برخی از این مدل‌‌ها که در بررسی‌ها امتیاز و رتبه بالایی کسب کرده‌اند، ذکر می‌گردد.

 

-        Xiaomi 13 | 13 Pro

-        Xiaomi 12 T Pro

-        OnePlus 11

-        Vivo X70 Pro (MediaTek Chipset)

-        Samsung Galaxy S21 FE 5G

 

بهترین گوشی‌های موبایل میان‌رده برای عکاسی

 

موبایل‌های میان‌رده در زمینه عکاسی قابل مقایسه با مد‌ل‌های پرمیوم و پرچمدار نیستند؛ اما هنوز برخی از میان‌رده‌ها به نسبت بازه قیمتی خود، امکانات خوب و کیفیت تصویر تقریباً مناسبی را ارائه می‌کنند. در ادامه عناوین برخی از مدل‌های برتر گوشی‌های میان‌رده در زمینه عکاسی و دوربین ذکر می‌گردد.

 

-        Google Pixel 7 | 7a

-        Google Pixel 6 | 6a

-        Honor 90

-        Honor 70

-        Xiaomi 12T

-        Nothing Phone (1)

-        Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ 5G

-        Oppo Reno8 5G

-        Xiaomi 12 Lite 5G

-        Samsung Galaxy A54 5G

-        Apple iPhone SE (2022)

 

معرفی بهترین برنامه‌های گوشی برای عکاسی حرفه‌ای

 

با توجه به اینکه گوشی‌های برندهای مطرح از پوسته‌ها و رابط‌های کاربری اختصاصی استفاده می‌کنند؛ اغلب از اپلیکیشن دوربین خود را توسعه داده‌‌اند. این اپلیکیشن‌ها برای سخت‌افزار دوربین آن محصولات بهینه‌سازی شده‌اند و امکانات بسیار خوبی را ارئه می‌کنند؛ اما اپلیکیشن‌های شخص ثالث دیگری نیز برای پلتفرم‌های مختلف وجود دارند که امکانات قدرتمند و متنوع، فیلترهای مختلف و تنظیمات حرفه‌ای را به کاربر ارائه می‌دهند. در ادامه با برخی از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شویم.

 

عکاسی حرفه ای با گوشی همراه

 

اپلیکیشن Halide Mark II

این برنامه یکی از حرفه‌‌ای‌ترین اپ‌های عکاسی برای گوشی آیفون است که برنده جایزه طراحی برتر سال 2022 اپل نیز بوده است. این برنامه مناسب افراد حرفه‌ای است که به دنبال استفاده حداکثری از توان دوربین گوشی آیفون خود هستند. از امکانات حرفه‌ای این اپ می‌توان به ابزارهای پرو و حرفه‌ای عکاسی، خروجی RAW، تنظیمات دستی متنوع، قابلیت عکاسی ماکرو پیشرفته و ویجت لاک اسکرین خلاقانه اشاره کرد.

 

  •        پلتفرم: iOS | iPadOS | WatchOS
  •        سازنده: Lux Optics Incorporated
  •        قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

 

آموزش عکاسی حرفه ای با دوربین موبایل هوشمند

 

اپلیکیشن VSCO

اپ VSCO یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های عکاسی موبایل مشترک بین اندروید و iOS است که علاوه بر لیست متنوع فیلترهای جذاب، از امکاناتی نظیر تنظیمات حرفه‌ای و دستی دوربین، تنظیمات مناسب نوردهی، چرخه تصاویر، اکسپوژر دوگانه و فیلمبرداری پشتیبانی می‌کند.

 

  •        پلتفرم: iOS | iPadOS | tvOS | Android
  •        سازنده: Visual Supply Company
  •        قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

 

• رایگان موبایل با عکاسی آموزش

 

اپلیکیشن Adobe Lightroom: Photo Editor

این عنوان یکی از اپ‌های متعلق به کمپانی مطرح Adobe، خالق فتوشاپ بوده و در حقیقت یک نرم‌افزار ویرایش تصویر است که نسخه موبایل آن به قابلیت عکاسی حرفه‌ای نیز مجهز شده است. قابلیت‌های پایه این نرم‌افزار (بر خلاف رویه معمول ادوبی) رایگان است. امکانات این نرم‌افزار شامل فیلترهای جذاب و متنوع، ویرایش دسته‌جمعی تصاویر و پشتیبانی از فایل‌های با کیفیت RAW می‌شود.

 

  •        پلتفرم: iOS | tvOS | Android
  •        سازنده: Adobe Inc
  •        قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

 

عکاسی با موبایل در خانه

 

اپلیکیشن Manual Camera

این اپلیکیشن دارای دو نسخه رایگان (Lite) و نسخه پرو است و یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند عکاسی برای گوشی‌های اندروید محسوب می‌شود. این نرم‌افزاز از رابط منظم و سرراستی دارد و از قابلیت‌های آن می‌توان به تنظیم اکسپوژر، فوکوس دستی، دستیار فوکوس، مقداردهی ایزو، وایت بالانس، پشتیبانی از فرمت RAW و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

 

  •        پلتفرم: Android
  •        سازنده: Lenses Inc
  •        قیمت: دو نسخه رایگان (Lite) و قابل خریداری (Pro)

 

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل هوشمند

 

سوالات متداول

 

آیا دوربین موبایل می‌تواند به اندازه دوربین عکاسی حرفه‌ای باشد؟

 

در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، گوشی‌های موبایل و دوربین آنها پیشرفت چشمگیری کرده‌اند و تا همین لحظه تقریباً توانسته‌اند دوربین‌های عکسبرداری و فیلمبرداری ساده‌تر از جمله دوربین‌های کامپکت و هندی‌کم‌ها را از صفحه روزگار محو کنند و در حقیقت تنها رقبای باقیمانده تلفن‌های هوشمند، دوربین‌های حرفه‌ای هستند. در برهه کنونی نمی‌توان ادعا کرد دوربین گوشی‌های هوشمند به اندازه دوربین پیشرفته حرفه‌ای شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد تنها مسأله زمان مطرح است تا کیفیت آنها شانه به شانه دوربین‌های حرفه‌ای بزند.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند از نظر تراشه و پردازش تصویر پیشرفت عالی داشته‌اند و حتی از این نظر در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. در ثحقیقت مانع اصلی رشد دوربین‌های موبایل، حسگرهای دوربین آنها هستند که به دلیل فضای اندک و ضخامت کم ساختار گوشی‌ها، با محدودیت‌ و چالش مواجهند. در این زمینه نیز محققان و متخصصین بسیاری در حال تحقیق و توسعه هستند و تا به این جای کار محدودیت‌های دوربین گوشی‌های موبایل هوشمند روز به روز در حال کمتر شدن و توانایی آنها در حال افزایش و پیشرفت است.

 

آموزش عکاسی با موبایل را از کجا شروع کنیم؟

 

مقالات و ویدیوهای آموزنده، کامل و مفیدی در اینترنت قرار دارد و شما می‌توانید با مطالعه و مشاهده آنها می‌توانید آموزش عکاسی با موبایل رایگان را فرا بگیرید. برای شروع پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به حال تجربه عکاسی حرفه‌ی نداشته‌اید، از مبانی و اصول کلی عکاسی شروع کنید، با اجزای دوربین و کارکرد و وظیفه هر کدام آشنا شوید و سپس به مطالعه و تحقیق در مورد عکاسی حرفه‌ای با موبایل بپردازید. همچنین دوره‌های آنلاین متنوعی برای این موضوع با هزینه‌های معقول و مناسب وجود دارد که می‌تواند دانش شما را به سطح حرفه‌ای برسانند؛ هر چند در ادامه شرکت در کارگاه‌های آموزشی حضوری نیز می‌تواند برای به دست آوردن تجربه واقعی عکاسی حرفه‌ای با موبایل مفید باشد.

 

 
نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display