جستجو

آموزش تنظیمات هندزفری در اندروید

آموزش تنظیمات هندزفری در اندروید

هندزفری‌ها و هدفون‌‌ها یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی و لوازم جانبی دیجیتال هستند و با طیف وسیعی از دستگاه‌ها سازگاری دارند. این وسایل با قرار گرفتن داخل یا روی گوش هم امکان گوش دادن به صدای با کیفیت و مزاحمت کمتر صدای محیط و همچنین تجربه کاربری با حریم شخصی بیشتری را فراهم می‌کنند. با گذشت زمان و رشد فناوری، هندزفری‌ها نیز با بهبودهای گسترده‌ای در زمینه تولید صدای قویتر و با کیفیت‌تر، حذف نویز و صدای مزاحم محیطی و تکنولوژی‌های جدید ارتباطی تجربه کرده‌اند. هندزفری‌ها و هدفون‌ها از نظر ارتباط با دستگاه پخش‌کننده در دو دسته سیمی و بی‌سیم و از نظر ساختار گوشی به انواع متنوعی که داخل گوش و بر روی گوش قرار می‌گیرند و یا کاملاً گوش را می‌پوشانند تقسیم می‌شوند.

هندزفری سامسونگ اصل بلوتوثی

طبیعتاً با کیفیت‌ترین صدای در میان هندزفری‌ها را می‌توان در میان مدل‌‌های برتر سیمی پیدا کرد؛ اما امروزه هندزفری‌های بی‌سیم نیز با فناوری پیشرفته خود می‌توانند صدایی در حد و اندازه همنوعان با سیم خود ایجاد کنند. هندزفری‌هایی که از شبکه‌ بی‌سیم (به وسیله دانگل) یا نسخه‌های جدید فناوری بلوتوث استفاده می‌کنند حالا ارتباطی پایدارتر و صدای قدرتمندتری را ارائه می‌دهند و به خصوص مدل‌هایی که به بلوتوث 5.0 و بالاتر مجهز هستند علاوه بر اتصال به بیشتر از یک دستگاه به صورت همزمان امکانات فنی کامل‌تر و قابلیت ‌های جذاب‌تری را ارائه می‌دهند. جدای از قابلیت‌ها و توانایی خود هندزفری‌ها، برخی دستگاه‌های هوشمند به خصوص گوشی‌ها تنظیمات متنوعی را تحت سیستم عامل و رابط کاربری دستگاه یا اپلیکیشن‌های اختصاصی برند سازنده عرضه می‌کنند و کاربر با استفاده از این تنظیمات قادر خواهد بود صدای بهتر و مطلوب‌تری را دریافت کند یا قابلیت‌ها و امکانات هندزفری را کنترل کند، آنها را فعال یا غیر فعال کرده و یا تنظیم نماید. در این مقاله علاوه بر بررسی تنظیمات هندزفری در سیستم عامل اندروید، به چگونگی تنظیم هندزفری‌های برندهای محبوب در گوشی سامسونگ و شیائومی نیز می‌‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 هندزفری اورجینال

تنظیمات هندزفری در اندروید چگونه است؟

اندروید تا حد زیادی با گجت‌های پوشیدنی سازگاری دارد و برای تمامی اتصالات و دستگاه‌های متصل تنظیمات اولیه مناسبی را ارائه می‌دهد و این موضوع در مورد هندزفری‌ها نیز صدق می‌کند. تنظیمات اندروید مرتبط با هندزفری‌ها شامل اغلب شامل تنظیمات صدا، قابلیت‌های توانبخشی و تنظیمات صدا و بالانس آن می‌شود. همچنین در مورد هندزفری‌های بی‌سیم بلوتوثی در قسمت تنظیمات بلوتوث که از طریق دسترسی سریع بالای نوار اعلان یا Setting گوشی قابل دستیابی است برخی قابلیت‌ها و امکانات این هندزفری‌ها قابل تنظیم و کنترل است.

 

 تنظیمات هندزفری سیمی در اندروید

 

تنظیمات هندزفری سیمی در اندروید

هندزفری‌های سیمی که قبلاً تنها از جک 3.5 میلی‌متری صدا استفاده می‌کردند حالا با حذف جک 3.5 میلی‌متری در بسیاری از محصولات، به دو نوع با رابط 3.5 میلی‌متری و رابط USB-C تقسیم می‌شوند. همچنین هندزفری‌‌های سیمی اغلب به دلیل عدم برخورداری از قابلیت‌های متعدد یا پیچیدگی‌های مدل‌های بی سیم و بلوتوث تنظیمات محدودی را شامل می‌شوند. همچنین به جهت تنوع و تفاوت‌های نرم‌افزاری و رابط کاربری در گوشی‌های برند‌های مختلف و همچنین نسخه‌های مختلف اندروید، تنظیمات کلی مربوط به صدا و هندزفری‌ها به خصوص هندزفری‌های سیمی در گوشی‌ها متفاوت است و نمی‌توان برای همه آنها یک نسخه یکسان ارائه کرد.

در بسیاری از گوشی‌‌های اندرویدی تنظیمات مرتبط با صدا و هندزفری‌ها در قسمت تنظیمات صدا و نوتیفیکیشن قرار دارد. توجه داشته باشید تنظیمات مرتبط با هندزفری سیمی تنها با اتصال آن به دستگاه فعال می‌گردد. برای دسترسی به این بخش عموماً می‌توانید از روش زیر اقدام کنید:

 

  1.        به قسمت Setting (تنظیمات) بروید.
  2.      گزینه Sound یا Sounds and Notifications را بیابید.
  3.      تنظیمات مربوطه را در بخش Advanced Sound Setting پیدا کنید.

 

تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ

 

هندزفری بلوتوث سامسونگ

 

تنظیمات هندزفری سیمی در گوشی سامسونگ

برند محبوب و قدرتمند سامسونگ از جمله کمپانی‌هایی است که تنظیمات صدای کاربردی و پر آیتمی را ارائه می‌دهد که برخی از عناوین این تنظیمات مستقیماً به عملکرد بهتر هندزفری‌‌های سیمی نیز منجر می‌شود. برای دسترسی به این تنظیمات می‌بایست به بخش جلوه‌ها و کیفیت صدا (Sound quality and effects) در تنظیمات گوشی بروید. در این بخش گزینه‌هایی برای فعال کردن قابلیت Dolby Atmos، دالبی اتموس گیمینگ و بهبود وضوح صدا با قابلیت UHQ Upscaller وجود دارد. گزینه اکولایزر امکان تنظیم دستی یا انتخاب پروفایل‌های از پیش تعیین شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت جذاب دیگر موجود در این بخش گزینه وفق دادن صدا یا Adopt Sound است. در این قسمت کاربر می‌تواند یکی از گزینه‌های از پیش تنظیم شده را بر اساس سن خود انتخاب کند یا از طریق تست شنوایی، تنظیمات صدا را برای خود شخصی سازی کند. برای دسترسی به این بخش می‌توانید به شکل زیر اقدام کنید:

 

  1.        وارد قسمت تنظیمات Setting شوید.
  2.      گزینه صدا و لرزش Sound and vibration را انتخاب کنید.
  3.      در پایین صفحه گزینه Sound quality and effects را لمس کنید.

 

 تنظیمات هندزفری بلوتوث در گوشی سامسونگ

 

تنظیمات هندزفری بلوتوث سامسونگ

علاوه بر تنظیمات عمومی بالا که برای تمامی هندزفری‌ها کاربرد دارد، اگر از هندزفری‌های سامسونگ متصل به گوشی‌‌های این برند استفاده می‌کنید، نصب اپلیکیشن اختصاصی Galaxy Wearable و اجرا آن تنظیمات پیشرفته و کاربردی را در اختیار شما می‌گذارد. این تنظیمات، گزینه‌ها و قابلیت‌ها بسته به مدل هندزفری گلکسی سامسونگ متفاوت خواهد بود. این اپلیکیشن علاوه بر هندزفری‌ها، ساعت‌های هوشمند و تمامی گجت‌های پوشیدنی خانواده گلکسی سامسونگ را پشتیبانی می‌کند. از جمله تنظیمات و قابلیت‌های هندزفری سامسونگ که با این اپلیکیشن در دسترس قرار می‌گیرد می‌توان به تنظیمات حذف نویز و صدای محیط، تنظیمات کنترل لمسی، دسترسی به میزان شارژ هندزفری یا کیس شارژ آن، اکولایزر و پروفایل‌های صدا، تنظیم نوتیفیکیشن‌‌ها، دستیار صوتی، اتصال به گوشی، توان‌بخشی، به‌روزرسانی نرم‌افزاری و غیره اشاره کرد.شما می‌توانید این اپلیکیشن را از Galaxy Store روی گوشی‌های سامسونگ، پلی استور گوگل در سایر گوشی‌های اندرویدی و همچنین آن را با نام Galaxy Buds از اپ استور اپل دانلود کنید. بدیهی است این اپلیکیشن با گوشی‌های سامسونگ بیشترین سازگاری را داشته و بالاترین قابلیت‌ها را ارائه می‌‌دهد.

 

 تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ

 

تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MIUI بهره می‌برند و مانند سایر گوشی‌های اندرویدی تنظیمات صدا در قسمت تنظیمات Setting با عنوان Sound Effects در دسترس قرار دارد. البته بسته به مدل، برند یا زیر برند محصول و همچنین نسخه اندروید و رابط کاربری MIUI عنوان و محل قرارگیری آن می‌تواند اندکی متفاوت باشد. در این قسمت تنظیمات متنوعی از جمله پروفایل‌های از پیش تنظیم شده، قابلیت Visual Effect یا جلوه بصری که در صفحه لاک اسکرین نمایش داده می‌شود، فعال کردن صدای با کیفیت Hi-Fi، اکولایزر و غیره قابل دسترسی است. شما می‌‌توانید این از روش زیر به این بخش وارد شوید:

 

  1.        به قسمت تنظیمات Setting وارد شوید.
  2.      وارد بخش صدا و لرزش Sound and vibration شوید.
  3.      از پایین صفحه گزینه جلوه‌های صدا یا Sound Effects را انتخاب کنید.

 

تنظیم صدای هندزفری شیائومی

 

همچنین اغلب هندزفری‌های بلوتوث و ایربادزهای شیائومی و زیر برندهای آن از اپلیکیشن اختصاصی خود (در برند شیائومی اپلیکیشن Xiaomi Buds) پشتیبانی می‌کنند و مانند آنچه در هندزفری‌های بلوتوث گلکسی بادز سامسونگ شاهد آن بودیم، در این اپلیکیشن (بسته به مدل هندزفری) تنظیمات مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که در میان آنها به مواردی از قبیل میزان باتری گوشی‌های ایربادز، حذف نویز، فرامین لمسی، افکت‌های صوتی، جستجوی ایربادزها و به‌روزرسانی نرم‌افزار اشاره کرد.

 

تنظیمات هندزفری در گوشی شیاومی

 

 

نظر خود را وارد نمایید.
Filters
Sort
display